Bezwładność podzespołów

Dzień Dobry
Jak to jest z sprzęgłem,dzwonem sprzęgła,kołem zamachowym w skuterze podczas pracy silnika po zmianie ich masy ?
Sportowe lekkie magneta ponoć otrzymują “górę”, a spada “dół”.Jak to dokładnie jest ?

dokładnie to nic nie spada i nic nie rośnie ale zmienia się sposób pracy napędu. To jak kręcenie ciężkim kołem i lekkim kołem. Lekkie łatwo rozkręcić i łatwo zatrzymać a cięzki koło trudno rozkręcić ale i potem trudniej zatrzymac bo magazynuje więcej eneregi.
Wiec cięzki układ jest wolniej reagujacy na wciśnięcie gazu ale też mniej reagujący np na podmuchy wiatru lub lekkie wzniesienia - po prostu przelatuje rozpędem (energią zgromadzoną w układzie).
To tak jak łatwiej pchac rower niż samochód ale rozpędzony samochód potoczy się dalej niż rower.

Mhm, chodzi głównie o bezwładność tych ciał.Czyli jak chce się mieć silnik, który przyspiesza, ktoś lubi odkręcać to dla niego trzeba przystosować lekkie koło zamachowe ?

Nie koniecznie, np ja mam standardowe magneto oraz sprzęgło i szybko wkręca się na obroty po dodaniu gazu, prawie natychmiast. Według mnie lżejsze sprzęgło da Ci tyle, że w trakcie jazdy gdy odejmiesz gazu i po chwili dasz maks to unikniesz efektu chwilowego braku reakcji.