bezpiecznik główny i jazda bez akumulaotra

Czy ssanie będzie działać gdy będe jeździć cały czas bez akumulatora ? Do czego jest potrzeby ten bezpiecznik przy akumulatprze ? można jeżdzić bez ? dać na stałe kabel do plusa ?

nie radzę tak jeździć , wszystko się rozlegulowuje np . nie będzie trzymał wolnych obrotów , nie włączysz kierunkowazów itp

Jaki skuter, jaki silnik, jaki moduł zapłonowy. Jeśli nie wiesz to wklejaj zdjęcia. Jeśli masz chiński skuter z silnikiem 4T bez elektroniki to możesz jeździć bez akumulatora.

jak kierunki nie będą działały ? i nie będzie trzymać wolnych obrotów ? jak przed chwilą nim przyjechałem ? silnik cyka aż miło na wolnych. A światła i kierunki działają. Ja sie tylko pytam czy bez aka będzie ssanie chodzić ? i czy jest potrzebny ten bezpiecznik i po co on w ogóle jest niech ktoś wytłumaczy. Silnik chiński 4t

Niektóre skutery mają instalację zapłonową zasilaną z akumulatora, tzw. DC (zapłon stało-napięciowy) i w takim przypadku bez akumulatora nie odpalimy skutera. Ostatnio naprawiałem skuter ventus prymus i posiadał on taką instalację. Jednak w większości przypadków chińskie 4T mają zapłon zasilany z prądnicy/iskrownika, tzw. zapłon AC (zmienno-napięciowy). Jednak jazda bez sprawnego akumulatora nie jest wskazana z uwagi na to, że wtedy bardziej obciążony jest regulator napięcia, który reguluje napięcie poprzez zwarcie na masę. Nawet jeżeli mamy większy cylinder i odpalamy skuter z kopki, to dobrze mieć sprawny akumulator, który trzyma napięcie. Bezpiecznik zabezpiecza wyjście + na instalację. Ten grubszy kabel bez bezpiecznika idzie do rozrusznika poprzez przekaźnik. Ssanie bez akumulatora będzie działać, ale w przypadku, gdy padnie regulator napięcia, to ssanie może działać nieprawidłowo lub ulegnie uszkodzeniu.

A dlaczego gdy jes silnik zimny to nie chce odpalić ? jak odpali na wiertarke to przezz pierwsze sekundy tak strzela jakoś i sie rozgrzeje i jest ok. Pali od kopa.