Bezpieczeństwo podczas jazdy wieczorem i w nocy

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #52739 Reply
    klekocix
    Użytkownik
    • 54
    • Postów: 431
    • Postów: 485

    Witam,

    macie jakieś swoje sposoby, aby być bardziej widocznym podczas jazdy wieczorami i w nocy? Wiadomo – skuter nie ma tak mocnych świateł, żeby było widać go z dużej odległości (w porównaniu do samochodu oczywiście).

    Ostatnio miałem potrzebę jechać o 22.00 do firmy oddalonej o 10km jedną z głównych warszawskich tras przelotowych. Niestety, ale jechałem „z duszą na ramieniu” kierowcy albo mnie zauważali w ostatniej chwili albo za wcześnie przede mną wjeżdżali na mój pas i musiałem ratować się ostrym hamowaniem.
    Skuter mam czarno – srebrny, ale niestety kurtka do jazdy jest cała czarna z małym białym paskiem co nie poprawia widzenia mnie przez innych użytkowników ruchu.

    Zastanawiam się nad zakupem kamizelki lub pasa odblaskowego i zakładać go gdy zaczyna robić się ciemno.

    Czy macie jakieś swoje sposoby aby stać się bardziej widocznymi i tym samym bardziej bezpiecznymi na drodze?

    #52741 Reply
    SkuterowyManiakF16
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 61
    • Postów: 69

    Ja raz byłem nie sam bo z tatą skuterem w Tesco przed Bożym Ciałem o 23:00. Po sklepie my pochodzili i o 01:00 my do domu wracali.
    Ja żeby być bardziej widocznym na rowerze po zmroku stosuje takie opaski na rękę czasem nawet za darmo dają na różnych festynach jak jest policja. Na skuterze mam światła i taki duży odblask na kufrze jest więc też widać z daleka.

    Swoją drogą wybrał bym się na wycieczkę po Krakowie w nocy ale jeszcze za młody jestem.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #52744 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    u mnie są dobre światła. Tylną lampę widać z ponad 500 metrów a przednią jeszcze dalej. Po nocy dużo jeżdże, w sobotę jechałem z Lublina całą drogę (170 km) po ciemku i nie było problemów z wyprzedzaniem ani widocznością. Jak włączę długie to mam widoczność doskonałą, widać słupki na kilometr dalej 🙂

    #52745 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 267
    • Postów: 269

    Z tymi światłami, to jest w zależności od naszych 50tek niestety… a szkoda bo powinny być normy jakieś, to może wtedy producenci „polskich ChrL” by się stosowali do tego.

    Dlaczego o tym wspominam, ot dlatego, że w Kymco jest tak jak napisał to madi, czyli oświetlenie bardzo dobre, widoczność super w takim Kymco ND jest, a już w takim zipp`ie, mimo iż posiada on teoretycznie 2 światła z przodu, a nie 1 jak mój Kymco, to normalnie w nocy jadę na zipp z duszą na ramieniu… świeci to niczym świeczka, a nie żarówka, mimo posiadania 2×35 W żarówek (bo światła idą nie tam gdzie trzeba i nie da sie tego wyregulować bo nie ma regulacji, chyba że poprzez kombinowanie z kołnierzem żarówki).
    Tu po prostu widać jakość wykonania pomiędzy tymi 2 moto.

    W Kymco tego wrażenia nie mam, bo wiem że jestem widoczny.

    #52746 Reply
    ulka3021
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    Jak mam wyruszać po zmroku to zakładam obowiązkowo kamizelkę, chociaz i tak jadę w strachu ale i w kamizelce 🙂 co podobno sprawia mnie bardziej widoczną nawet o 70 procent więc napewno warto.

    #52747 Reply
    klekocix
    Użytkownik
    • 54
    • Postów: 431
    • Postów: 485

    ulka3021 napisał:

    Jak mam wyruszać po zmroku to zakładam obowiązkowo kamizelkę, chociaz i tak jadę w strachu ale i w kamizelce 🙂 co podobno sprawia mnie bardziej widoczną nawet o 70 procent więc napewno warto.

    A możesz podać jakieś dokładniejsze szczegóły kamizelki jaką posiadasz?

    Bo na allegro widziałem 3 rodzaje:

    – sam pas na biodra + przez ramię
    – kamizelka pełna odblaskowa
    – kamizelka zrobiona z siatki z kilkoma wszytymi pasami odblaskowymi

    #52748 Reply
    ulka3021
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    mam kamizelke pełną odblaskową, z dwoma szerokimi pasami i logo na plecach

    #52759 Reply
    arekde
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 54
    • Postów: 55

    Gdzieś czytałem artykuł, że kamizelka powinna być zielona a nie pomarańczowa (te zarezerwowane są dla pracowników służb drogowych), lepiej się zorientuj za nim kupisz.

    #52778 Reply
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 353
    • Postów: 360

    podsumowując…
    niestety ale dużo zależy od skutera
    ja z madim mamy Kymco Vitality w którym jest mega duże, mocne imitujące dobrej klasy led na tyle, widać na prawdę z bardzo daleka.
    na przód mam pseudo xenon z racji tego, ze typowe hidy nie nadają sie do skuterów. jeśli ktoś chce na ten temat polemizować, zapraszam na priv, bo montowałem u siebie i widziałem nie raz co się dzieje.

    a co do doświadczenia jazdy po zmroku… jeżdżę głównie po nocy, po Warszawie. Beż żadnych odblasków itp. W mieście nie ma tego problemu, ponieważ jest bardzo jasno. Na trasach trzeba uważać.

    Kamizelka dobra rzecz. Znajomy jeździ na codzień i zdaje egzamin. Także polecam. Ja jednak zaufałem swoim światłom i narazie powstrzymam się od kamizelki.

    Co do bezpiecznej jazdy… teraz „po doświadczeniu” położenia skutera ;/ na mokrej strzałce polecam jeździć w ubraniu ochronnym. Szlif przy nawet 50km/h może w konsekwencji doprowadzić do tego, że przeszczep skóry będzie niemożliwy. Drastycznie zabrzmiało ale widziałem co nieco.

    #52781 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • Postów: 1 634
    • Postów: 1 646

    Dlatego jeżdżę w kurtce motocyklowej. Na dłuższe trasy zakładam kamizelkę z typu czarna siatka + żółte odblaski. Jest doskonale widoczna. Dodatkowo dałem lepszą żarówkę na przód i dodatkowe światło stop na tył.

    #52783 Reply
    SkuterowyManiakF16
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 61
    • Postów: 69

    Ja przed chwilą jechałem po uczęszczanej drodze bez lamp ulicznych i na światłach w Torosie F16 wszystko idealnie widać i mnie też dobrze widać.

    #52786 Reply
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 557
    • Postów: 559

    Ja w Kymco mam dobre światła, dałem żarówkę H4 55W+50% która daje białe światło i ona lepiej oświetla drogę 🙂 dodatkowo mam światło do jazdy dziennej i przyznam szczerze że to światło do jazdy w dzień lepiej jest widoczne za dnia niż żarówka 🙂 A jeśli mam światło do jazdy w dzień to inne światła Mi się nie świecą więc z tyłu światło mam tylko jak hamuje 🙂

    #52787 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Maniek a Ty nie robisz sobie po niedzielnej przygodzie przerwy w jeżdżeniu ? 🙂

    #52788 Reply
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 557
    • Postów: 559

    Heh 😛 Dzisiaj nie jeździłem 😛 Jakoś nie miałem ochoty 😛 Ale już zacząłem się kręcić w temacie żeby więcej takich przygód nie było 😉

    #52789 Reply
    statorable
    Uczestnik
    • 17
    • Postów: 209
    • Postów: 226

    A ja czy to dzień, czy noc, słońce czy deszcz, jeżdżę w pomarańczowej kamizelce z dwoma odblaskowymi pasami. Dodatkowo uzbroiłem kask i skuter w dodatkowe odblaski, a na plastikach pod nogami, na pionowej płaszczyźnie zamontowałem pomarańczowe „obrysówki”. Są co prawda na 24V, ale przy 12-tu też świecą intensywnie. Przednie światła pozycyjne zdublowałem także w lusterkach, obok fabrycznych kierunkowskazów. Myślę, że w ten sposób jestem bardziej widoczny.
    Z resztą zawsze uważałem, że skoro nie mogę wyróżnić się inteligencją, to chociaż może wyglądem?

    #52790 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Tyle że za te dodatkowe światła możesz mandat dostać. A kamizelka powinna być zielono-żółta a nie pomarańczowa.

    #52791 Reply
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 353
    • Postów: 360

    z tymi kamizelkami to jeszcze nikt się nie czepia
    ale madi amsz rację

    Maniek… nie wiem jak u ciebie ale w 99% skuterów do 250cm jest plastikowy klosz ze standardowym odbłyśnikiem, ktory jest przystosowany na promieniowanie cieplne żarówek do max. 35W

    55W żarówka nagrzewa się zbytnio i w ciągu krócej niż sezonu wypala odbłyśnik (do wymiany) a plastikowa przezroczysta szybka matowieje

    #52794 Reply
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 557
    • Postów: 559

    Nie nie 😉 u Mnie była już żarówka 55W i do takiej jest przystosowana klosz 😉 więc jestem tym 1% 😀

    A co do dodatkowych świateł to nie wiem. Jechałem na Swoim świetle w niedziele i policja nic Mi nie powiedziała o nim 🙂

    #52795 Reply
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 353
    • Postów: 360

    jeśli masz seryjnie 55w to spoko, pozazdrościć 😉

    #52796 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Kiedyś chciałem do Vitalki wsadzić 55/60W H4 🙂 jednak jest za mocna. Chyba, że wykombinować jakieś chłodzenie… Tylko jak… ?!

    #52799 Reply
    statorable
    Uczestnik
    • 17
    • Postów: 209
    • Postów: 226

    Odnośnie kamizelek… lepsza chyba pomarańczowa, niż żadna. Bylebyś był widoczny. W końcu nie jest to obowiązkowe wyposażenie, a przepisy nie precyzują koloru takich kamizelek.

    #52800 Reply
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 557
    • Postów: 559

    Ja wsadziłem do chińczyka poprzedniego to z tym odbłyśnikiem nic się nie stało a z plastikiem przezroczystym tak delikatnie się nadtopił i zmatowił ale to dosłownie była kropka taka 1cm na 1cm 😉
    I tak te lampy nie są zamykane szczelnie. Przynajmniej u Mnie nie była w chińczyku więc może spróbować zrobić coś żeby ciepłe powietrze uciekało z klosza czyli do góry.
    Jedno mogę powiedzieć te żarówki +50% dają naprawdę sporo 🙂 a gdzieś kiedyś widziałem 35W takie same. po prostu białe światło bardziej rozjaśnia drogę, mam takie w samochodzie i w poprzednim samochodzie też takie żarówki miałem i mam w skuterze i nigdy nie narzekałem na słabe światła 🙂

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Bezpieczeństwo podczas jazdy wieczorem i w nocy
Twoje informacje:




Back to top button