Benzer Texas 72/50 remont silnika, nie znana część
- This topic has 15 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 8 years, 8 months temu by
KAT444.
-
AutorWpisy
-
19 maja 2014 dnia 16:30 #166447
Witam.
W moim chopperku benzer texas z cylindrem o poj. 72ccm zniszczeniu uległ tłok. Zatarł się w cylindrze.
Wygląda to tak: http://puu.sh/8SF5b.JPG
A oto moje pytania:
(1)Przy demontowaniu kolejnych elementów wypadła mi taka część: http://puu.sh/8SF9n.JPG http://puu.sh/8SFaX.JPG
(2)Czy wiecie gdzie powinna ta część być? Rozmyślałem i nie mogę dojść do tego, skąd ona mi wypadła.
(3)Chciałbym abyście powiedzieli mi co to za oznaczenia na kole zamachowym: http://puu.sh/8SFgu.JPG
(4)Czy tutaj w korbowodzie nie powynno być tulejki z brązu ?: http://puu.sh/8SFnT.JPG http://puu.sh/8SFpG.JPGProszę o pomoc i z góry dziękuję. Pozdrawiam.
19 maja 2014 dnia 16:32 #166448Na pierwszym zdjęciu nie pokazałem jak wygląda zepsuty tlok, to moja pomyłka jednak każdy wie jak to wygląda 🙂
19 maja 2014 dnia 20:29 #166484(2) to jest rolka od łańcuszka rozrządu przykręcana jest w cylindrze
(3)na magnecie masz znaki do ustawienia rozrządu z tego co pamiętam to literka T na magnecie ma być skierowana na znak w karterze
(4)raczej chyba nie jak nie ma tulejki z brązu to chyba nie powinna tam być20 maja 2014 dnia 04:22 #1665002. Jak wyżej, jest to przykręcane na śróbce z boku cylindra i ma iść między łańcuchem.
3. Jak masz koreczek w pokrywce to tam masz wycięcie i ma to się zgadzać z literą T (wtedy tłok jest najwyżej.
4. To jest zabezpieczenie tłoka i takie ma być;)20 maja 2014 dnia 13:57 #166522A pojawił sie nowy problem. Wcześniej, przed zatarciem tloka miałem niewielkie wycieki oleju, co jakis czas kapała kropelka oleju z silnika. Po obejdzeniu całego korpusu dostrzegłem pęknięcie owego korpusu w jednym miejscu 🙁 Nie jest to wielkie pęknięcie, ma kilka cm i nie rozchodzi sie nic w tym miejscu, wygląda to jak mocno zarysowane lecz są na tym ślady oleju więc to pewnie jest miejsce wycieku. Czy można zaspawać takie miejsce silnika z zewnątrz ? Bo szukalem w internecie i raczej samego korpusu nie dokupie do takiego chinczyka.
20 maja 2014 dnia 14:51 #166525zespawać się da , ale korpus też raczej idzie dostać.
20 maja 2014 dnia 14:53 #166526Szukałem i nie znalazłem, jeśli wiesz gdzie dostanę to proszę o pomoc 🙂
20 maja 2014 dnia 14:55 #166527A jednak pomoc nie bedzie potrzebna, jakoś słabo szukałem bo już znalazłem na motor-x.pl
20 maja 2014 dnia 18:35 #166541a ty już go składasz? Bo może w podobnej cenie kupiłbyś kompletny silnik 110ccm;)
23 maja 2014 dnia 15:14 #166856No zamówiłem już cylinder głowice tłok wszystie uszczelki zabezpieczenia dla 72ccm za 200zł a korpus będzie spawany jak znajde czas. Nie chcę inwestować w silnik 110ccm gdyż na wakacje będzie potrzebny żeby dojechać do pracy, po wakacjach go sprzedaje i dokładając to co zarobie wydam na yamahe dt 125 🙂
23 maja 2014 dnia 15:16 #166857Chciałbym się dowiedzieć jak dobrze ustawić i złożyć cylinder i rozrząd aby tłok prawidłowo pracował z zaworami. Pomożecie? Może jest jakiś sposób, bo na czuja będzie raczej ciężko.
23 maja 2014 dnia 17:31 #16687124 maja 2014 dnia 20:51 #167022Okej to już ogarnę, nadal czekam na części, zaś peknięcie korpusu nadal nie naprawione. Boję się tego spawać bo pewnie się nie uda a nie mam możliwości spawania TIG-iem więc raczej nie będę próbował. Dowiedziałem się że można takie pęknięcie zakleić poxiliną. Że trzeba wyfrezować troszke to miejsce pęknięte żeby tam wszedł klej, odtłuścić wyczyścić i nałozyć tę poxilinę. Co sądzicie o takim rozwiązaniu ? Jeśli zrobi się to perfekcyjnie dokładnie bez żadnego błędu?
24 maja 2014 dnia 20:54 #167023Aha i szperając po sklepach internetowych widzę że są różne rodzaje tej poxyliny.
Który kupić? Motoryzacyjny, płynny metal, czy może ten do metalu? Który będzie najlepszym rozwiązaniem? Pęknięcie ma kilka cm więc myśle że tak powinno sie udać.25 maja 2014 dnia 07:22 #167031nie skleisz bloku wymieniałem kilaka takich po klejeniu nie dośc ze własciciel wydał na klej to i tak musiał kupic blok i wymieić bo ciekł używke kupisz na allegro,tablica za 40-50zł ale najperw musisz rozebrać bo są dwa typy na łozysko igielkowe skrzyni i na kulkowe [wałek 14mm i 12mm] a jak juz uparłes sie na spawanie to kup alumweld i spawa sie to palnikiem do lutowania [pożyczy od kazdego chydraulika] alumweld bez różnicy jeden i drógi dory tylko classic jak nie masz wprawy lepiej sie lutuje drugi jest twardszy troche cieżej idzie ale za to wytrzymalszy
25 maja 2014 dnia 12:05 #167070A który alumweld powinienem wybrać? Classic czy Core ? Chcę to robić palnikiem.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.