Benzer Indiana 2T – oczekiwania kontra rzeczywistosć

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Benzer Indiana 2T – oczekiwania kontra rzeczywistosć

Ten temat zawiera 217 odpowiedzi, ma 22 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 4 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 218 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #160900
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Sprawa z Inką zakończona więc czas na nowy skuter. Jak wiecie – wybór padł na „nowego” Benzera Indianę w 2T z 2011 roku. W tym temacie postaram się przybliżyć innym potencjalnym użytkownikom tego modelu jak wygląda codzienna eksploatacja oraz wady i zalety, plusy i minusy sprzętu.

    Na poczatek kilka danych technicznych:

    Marka: WANGYE
    Typ: WY50QT-7A
    Nazwa handlowa: WANGYE50QT-7A
    Nazwa i adres producenta pojazdu: Zhejiang Taizhou Wangye Power Co., Ltd. Xiqian Industrial Area, Huangyan, Taizhou City, Zhejiang Province, People’s Republic of China

    Długość: 1983 mm
    Szerokość: 683 mm
    Wysokość: 1110 mm
    Rozstaw osi: 1380 mm
    Masa w stanie gotowym do jazdy: 97 kg
    Masa bez obciazenia: 94 kg
    Masa całkowita: 247 kg
    Typ silnika: 1PE40QMB
    Moc maksymalna: 3,5 kW/7100 obr/min
    Koła/opony: 120/70 12 cali – marki Duro

    Tak wiec skuter nie jest identyczny jak Inca. Różni się pewnymi rzeczami – koła, masa (lżejszy o bodajże 14 kg), zbiornik oleju 2 litry zamiast 0,9 itd.

    We wtorek lub środę rejestruję i ubezpieczam, a w czwartek teoretycznie odbieram. I zgłaszam na http://www.rejestrmotocykli.pl

    Ten skuter chcę już szanować i nie eksperymentować z nim. Lać dobre oleje i myć czesciej.

    #160909
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 195

    witaj w gronie posiadaczy 1PE40QMB 🙂 jakby co mam seryjny cylinder – ładnie dotarty 🙂

    Poza tym – jeszcze go nie masz a już sobie szykujesz poletko do narzekania.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #160913
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Tego silnika używałem przez cztery ostatnie lata:-) A wiesz, Wombat – Kisiu musi pozostać Kisiem. Teraz i tak jest problem. Nie mam jeszcze na co narzekać!

    #160916
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 195

    Wiem, nie mam złudzeń 🙂

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #160918
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Mówisz, że ten skuter bedzie taki zły? Inca też niby była taka beznadziejna, bo w 3/4 egzemplarzy puchły tłoki, zacierały się pompy oleju i w ogóle działy się z nimi cuda, a jednak jakoś moja przejechała swoje pomimo eksperymentów. nie ma co mówić zanim zacznie się używać konkretnego egzemplarza. Moze przed przegladem zerowym nie zatrze mi silnika ten serwis…

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #160919
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 195

    Nie, mówię o narzekaniu.

    Skuter pewnie będzie jak skuter o ile po przeglądzie zerowym w skuter-serwis.pl zrobisz mu przegląd poprawkowy 0+.

    A potem sytuacja sie rozwinie 🙂

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #160923
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Inca niby też miała być taka zła i co? W 3/4 egzemplarzy stawały pompy oleju i zacierały się silniki, a moja jakoś jeździła pomimo różnego traktowania. Wszystko zależy od egzemplarza, przygotowania przed sprzedazą i traktowania przez użytkownika oraz warunków w jakich jeździ.

    #160926
    Zdjęcie profilowe HugoBoss
    HugoBoss
    Użytkownik
    • Postów: 3 266

    Jak to ma dobrze jeźdźić,skoro jest zrobione z gównianych materiałów,nie chcę wróżyć,ale coś czuje że do pierwszego 1000km zaliczy jakąś awarię,obym się mylił.

    #160932
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 195

    HugoBoss napisał:

    Jak to ma dobrze jeźdźić,skoro jest zrobione z gównianych materiałów,nie chcę wróżyć,ale coś czuje że do pierwszego 1000km zaliczy jakąś awarię,obym się mylił.

    nie przesadzaj. Ludzie robią chinolami 18-25tyś km
    zresztą ten brak jakości (wg moich obserwacji) to jest nie tyle wykonanie z gorszych materiałów wszystkiego bez wyjątku jak leci co raczej przyoszczędzenie na detalach (osłonach, peszlach kablowych..itd) co z kolei bardziej wystawia takie skutery na działanie czynników zewnetrznych.

    Na to sie nakłada nieznajomość tematu przez naszych rodzimych składaczy z serwisów – i jest efekt.

    Mam porównanie – skuter odebrany od dealera w stanie jakimś oraz ten sam skuter po naprawie gwarancyjnej w ALMOT(u dystrybutora).
    W pierwszym wypadku wrócił do tego dealera po 280km z listą usterek (od kontrolki prawego kierunkowskazu do odkręconego/odkręcającego sie tylnego koła) – myślałem że to tak ma własnie byc bo to chińczyk. A w drugim wsiadłem i zrobiłem 1200km DOCIERAJĄC ze zdjętymi blokadami bez żadnych przygód- az mi sie jego seryjność wręcz znudziła.
    A robiłem 2x30km dziennie jednym ciągiem i nie rzadko z odkręconą na maxa manetką.
    A patrzyłem czy sie koło nie odkręca,czy lampy nie gasną. O dziwo przestały.
    Stał pod chmurką, odpalał codziennie nawet po ulewach w schowkach woda nie stała… po prostu normalny sprzęt.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #160983
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Dlaczego kupiłem chińczyka? Czy to jest skuter lepszy od innych? Nie. Nie jest. Jest gorszy i zdaję sobie z tego sprawę. Powiem tak => gdybym miał więcej pieniędzy to kupiłbym pewnie jakieś mało używane Kymco. Może coś innego, markowego. Ale miałem tyle ile miałem. Jestem zależny od zbyt wielu czynników żeby przeznaczać takie, a nie inne kwoty.

    Mogłem wybrać 9-letnie Kymco lub 14-letnie Piaggio po remoncie silnika. Wybrałem sprzęt prawie nowy. Dlaczego? Dlatego, że będę nim jeździł sporo (nie mówię, że 60 km dziennie to dużo). Może starsze i używane skutery by podołały „przestawić się” z niedzielnego jeżdzenia na intensywniejsze. Może – nie wiem. Tutaj zdecydowałem się na coś podobnego do tego co miałem, co znam.

    I jeśli markowa używka to powyżej 4000 zł i w sensownym roczniku. Pozbieramy – zobaczymy.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 218 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie