benelli quatro nove 49x instalacja elektryczna

Witajcie Forumowicze!
Mam problem z instalacją elektryczną w Benelli (Keeway) Quatro Nove 49X: przepalają się przednie żarówki. Wymieniłem regulator napięcia; za uprzejma poradą wymieniłem stator- wciąż mam " z przodu" 30V AC i przepalają się żarówki przednie. Dodatkowo chyba brak ładowania akumulatora- napięcie na baterii nie przekracza 12,6 V przy uruchomionym silniku. Z góry dziękuję za poradę, bo mam skuterek w "proszku" już drugi tydzień.
Pozdrawiam,
Janusz

wszystkie masy, kostki, złączki ci na pewniaka stykają?
bo w sumie wymieniłeś regulator, strator... to już nie bardzo jest co wymieniać. Zostały tylko oporniki - ale one są po to żeby na nie przekierować prąd kiedy nie ma odbiorników (czyli światła są wyłączone).
Nikt ci nie grzebał w instalacji lamp ? Bo może ktoś je powpinał szeregowo

Wombat napisał:

wszystkie masy, kostki, złączki ci na pewniaka stykają?
bo w sumie wymieniłeś regulator, strator... to już nie bardzo jest co wymieniać. Zostały tylko oporniki - ale one są po to żeby na nie przekierować prąd kiedy nie ma odbiorników (czyli światła są wyłączone).
Nikt ci nie grzebał w instalacji lamp ? Bo może ktoś je powpinał szeregowo

Sprawdź doprowadzenie prądu od stratora do akumulatora... Strator musi mieć połączenie z akumulatorem... bez tego problem nie zniknie...

Witaj Wombat,
Nikt poza mną do sprzętu się nie dotykał. Problemy zaczęły się jak po wymianie akumulatora ustawiałem zegar na uruchomionym silniku. Lampy z przodu najpierw zaczęły bardzo jasno jarzyć a potem tylko się ćmić- im wyższe obroty, tym mniej światła! Regulator napięcia był bardzo gorący i do wymiany. I stoję z tym problemem palących się żarówek. Instalacja wygląda o.k. Sprzęt jest kilkuletni, u mnie od nowości, a przebiegu ma tylko 270 km.
Może ktoś coś "podrzuci"?
Pozdro

I jeszcze jedno, jeżeli regulator się grzeje, to znaczy, że ma połączenie ze stratorem (staje się odbiornikiem prądu)... pozostaje Ci dokładne zbadanie połączenia regulatora i akumulatora...

Słowo... STRATOR jest zarezerwowane tutaj wyłącznie dla Wombata. I uznaj to za dogmat. Cóż za totalny brak poszanowania cudzej własności intelektualnej. Normalnie taki jest to wstyd, aż w oczy kole.
A STRATOR jest tylko zwykłymi popłuczynami, m.in. po KRUK-u. :-)
-
http://www.strator.pl/
>
Stator, stojan, twornik, magneto, a nawet... prądodajka, aku-ziomek, albo prądo-rób, ale strator? NVM. ;-)

wreszcie dostrzegł :)

Ups... tuś mnie dopadł czujny proletariuszu... ;))

Drodzy Forumowicze.
Problem z ładowaniem aku i przepięciami rozwiązany!!!
Znalazłem za oceanem post, w którym pewien servisant zasugerował, że producent regulatorów mógł zamienić styki w regulatorze. I owszem. Mam regulator typu GY6. (w sumie 4 nowe, ostatnio nabyte, sztuki!). Poprzedni- ???? Zamieniłem miejscami przewód czerwony (do akumulatora) z zielono-czerwonym (wyjście AC), połączyłem wszystko na "pająku" aby sprawdzić. Próba wyszła o.k. Teraz zrobię solidne połączenie i w drogę. Ten hint może przydać się innym użytkownikom. Stator był od początku o.k.- sprawdzone.
Dzięki za zainteresowanie,
Pozdrawiam,
Pirat

Zwykłem szukać sensownych wpisów odnośnie dysfunkcji kolejnego GY6 po swoich własnych opłotkach, tj. groo zapytań kolejnych zwykłych maluczkich w kwestii np. elektryki, zazwyczaj załatwia zwykły wpis w dziadku Google: banan van dyk elektroda, albo np. wiring diagram gy6, etc.
Proste, aż nadto i bywa zazwyczaj nader skuteczne. :-)

Witam .
jeśli możesz podaj mi jaki regulator kupiłeś do benelli quatrnovex bo nie bardzo rozumiem GY6 ja mam ten sam problem, pali żarówki i nie ma ładowania.
Skuter stoi już ponad rok a oryginał jest niedostępny ,