Benelli 49x problem z elektryką - przepalające się cewki

Witam,
Ostatnio w moim skuterze z silnikiem CPI/keeway był problem z zapłonem, po szybkim sprawdzeniu okazało się, że cewka jest do wymiany. Na szybkości kupiłem jakąś chińską cewkę razem z kablem wysokiego napięcia i fajką w scooterlandzie za 30 zł. Tego samego dnia chciałem zrobić trasę ok 40 km w 2 strony, pojechałem więc na stację benzynową gdzie już był problem z odpaleniem skutera - musiałem go trochę pokręcić co jest normalne gdy silnik jest zimny - uszkodzone ssanie automatyczne ale przy ciepłym silniku nigdy nie miałem takiego problemu. Gdy po ok 2 godzinach stania chciałem wrócić do domu znowu musiałem go trochę pokręcić by odpalił i już pod
samym domem po kolejnym odcinku ok 20 km skuter zgasł okazało się że nie ma iskry, zmieniłem fajkę i świecę na inną i problem znowu taki sam - cewka... Czy możliwe jest by chińska cewka przepaliła się tak szybko, dodam ze wcześniej miałem jakieś dziwne objawy takie jak pokazywanie full paliwa cały czas po przekręceniu kluczyka, potem znowu było normalnie tylko fajka (NGK) padła zmieniłem na inną, miałem też wrażenie, że kierunkowskazy szybciej mrugają i teraz znowu cewka, co to może być ? regulator napięcia ? jak to sprawdzić ?

A jaki masz kabel WN?

kabel wn jest z tej cewki ale wątpie by to było to, bardziej zastanawia mnie czy to możliwe by ta cewka tak szybko padła, kabel sie raczej nie przepalił, założone było wszystko dobrze...

Oryginalne cewki mają kabel o rezystancji kilku omów i fajkę z opornikiem. Jeśli była zmieniona to mogło się tak stać że cewka pracowała na granicy zwarcia i przepaliła się.

Cewka jest zasilana przez osobną cewkę na statorze ale nie podejrzewam by ona podawała za duże napięcie. prąd wędruje od cewki zasilającej do CDI i dalej już do cewki WN. Z tego co mówisz może winny jest moduł. Sprawdź na innym pasującym module z nową cewką, może tu leży problem.

dzięki, degename ale szczerze mówiąc to już 3 fajka, ogrinalną wymieniłem na NGK tylko dlatego, że nie trzymała się świecy i była 2 lata aż padła i teraz znowu jest ngk taka sama... wątpię by to była wina nasadki świecy bo jeździłem z taką samą 2 lata ponad jak pisze. no nie licząc tej chińskiej co była razem z cewką i kablem wn na której przejechałem te pechowe 40 km... skoro już mówisz o wartościach rezystancji to może wiesz jak to wszystko posprawdzać miernikiem ? jakie wartości powinien pokazywać w jakich miejscach ? czy może być to wina modułu jeśli skuter jeździł tak jak powinien ( osiągi ) szczerze mówiąc to oprócz jakiś podstaw elektryki to pierwszy raz coś takiego przerabiam :/

Cewka w zależności od wyjściowego napięcia, przynajmniej 5k Ohm, przewód z rdzeniem węglowym 5k Ohm, fajka 10 - 0 Ohm. Te cewki na wyższe napięcia potrafią mieć bardzo duże rezystancje ale za to dają dobrą iskrę przy obrotach rzędu 14000 rpm. Tutaj wystarczy tylko 10000V. Kup oryginalną cewkę z przewodem i powinno być ok.

CDI nie sprawdzisz za bardzo miernikiem.

dzięki wielkie, no ta cewka była podobno do 4t i 2t tak mi mówił jak montują to u nich w serwisie ale przecież do 2t musi dawać iskre 2 razy częściej i jeszcze mam obroty rzędu ok 12000 rpm ( sportowy tłumik, wariator ) więc może sie przepaliła przez to ale wyrównywacz też spróbuje sprawdzić tak czy innaczej musze kupić cewke żeby odpalić i sprawdzić napięcia jak pracuje też.. Dzięki wielkie. Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły albo wie jak wszystko posprawdzać i do czego jeszcze warto zajrzeć to z góry dzięki i czekam na wypowiedzi :)