Barton Volcano: olej w manualnej skrzyni biegów

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Barton Volcano: olej w manualnej skrzyni biegów

Ten temat zawiera 7 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe przemy_slav przemy_slav 6 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #127956
    Zdjęcie profilowe przemy_slav
    przemy_slav
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Witam,

    Od niedawna jestem posiadaczem nowego Bartona Volcano 50 (przerobiony na 72), aktualnie go docieram. Jak zapewne wiecie jest on wyposażony w manualną skrzynię biegów. Przymierzam się do zmiany oleju w silniku i zastanawiam się czy w skrzyni biegów jest osobny, inny olej, czy może jest używany ten sam co w silniku? Niestety instrukcja dostarczona z motorkiem nie odpowiada na to pytanie, jest tam tylko napisane, że się go wymienia z tą samą częstotliwością co w silniku. Bardzo proszę, podpowiedzcie jak to jest z tym olejem 🙂 I jeśli okazałoby się, że jest osobny olej to jaki użyć i ile go tam wchodzi?

    PS
    Mam nadzieję, że nie ma nigdzie takiego tematu i co za tym idzie nie narażę się na wpisy typu „szukanie nie boli” itd, ponieważ szukałem, lecz nic nie znalazłem, również w google…

    Pozdrawiam,

    Przemek

    #127987
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    To ten sam olej co w silniku, zapewne masz silnik 139FMB z poziomym cylindrem. Wylewasz stary i nalewasz nowy. Olej smaruje skrzynię biegów, a zarazem silnik (podawany pod ciśnieniem przez pompę olejową). Kup jakiś dobry olej syntetyczny, dasz 10zł więcej za butelkę, a silnik odwdzięczy Ci się długą i bezproblemową jazdą.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #127990
    Zdjęcie profilowe przemy_slav
    przemy_slav
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Dzięki za odpowiedź. Na razie zmieniam na Motul 5100 10W40 półsyntetyk, przy następnej zmianie oleju przejdę na syntetyk.

    #128400
    Zdjęcie profilowe przemy_slav
    przemy_slav
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Witajcie!
    Jestem świeżo po wymianie oleju i szarpią mną wątpliwości… Mianowicie gdy spuszczałem olej odkręciłem korek spustowy i elegancko olej sobie spłynął. Jednak byłem ździwiony bo nie było przy tym korku żadnego filtra w kształcie naparstka, czytałem że powinien tam taki być (chyba że to nie w tym silniku :O). Prowadzony ciekawością odkręciłem korek, który znajduje się obok i tu spotkała mnie kolejna niespodzianka – podczas odkręcania śruba wystrzeliła mi do pojemnika ze zlanym olejem, a za nim poleciała długa sprężyna oraz coś jakby trzpień z otworami. I tu pojawiają się moje wątpliwości – czy dobrze to złożyłem? Niestety wszystkie te części wypadły na tyle szybko, że nie zdążyłem zauważyć jak to było tam wsadzone. Powiedzcie dobrzy ludzie co to jest i jak powinno być złożone? Domyślam się, że może to być coś w rodzaju pompki oleju. A złożyłem to w taki sposób: najpierw trzpień czymś w rodzaju gumowego końca do góry, potem sprężyna cieńszą końcówką do góry – wpasowała się w drugą końcówkę trzpienia. Na końcu śruba, wpasowała się w szerszy koniec sprężyny. Niby wszystko działa, jednak wątpliwości są, szcególnie że robiłem to wszystko pierwszy raz.
    Będę wdzięczny za odpowiedź! Pozdrawiam.

    EDIT

    Już wiem, że to co wyleciało to napinacz łańcuszka rozrządu. Teraz tylko niech ktoś mi powie – czy jego się tak po prostu wkłada, żeby wszystko do siebie pasowało (w moim przypadku było „na oko pasuje…”) czy na coś trzeba zwrócić uwagę?

    #128599
    Zdjęcie profilowe przemy_slav
    przemy_slav
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Ktokolwiek coś podpowie? Proszę…

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #128601
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    A ja poderzewam, że właśnie wyleciał Ci filtr oleju 🙂
    Korki spustowe masz dwa. Jeden to z lewej stony na dole silnika, drugi z prawej od spodu (razem z filtrem oleju – siatkowym).
    Prawdopodobnie masz coś takiego.

    #128602
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    #128615
    Zdjęcie profilowe przemy_slav
    przemy_slav
    Użytkownik
    • Postów: 18

    No niestety nie. Pierwszy korek jaki odkręciłem to była wkręcona śruba z podkładką metalową i ona jest do spuszczania oleju (bo oprócz niej od spodu nie ma nic więcej oprócz… —>). A druga śruba, mniejsza i wkręcana pod kątem – to właśnie stąd wyleciała mi sprężyna oraz trzpień – dokładnie chodzi mi o to:
    trzpień – http://sklep.almot.eu/product_picture/full_size/cc7cf476833c8c73fb503718caf60b1a.jpg
    sprężyna – http://sklep.almot.eu/product_picture/full_size/3331_0.jpg

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie