Barton Volcano (Junak 902) - elektryka.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #131730 Reply
    przemy_slav
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Witam,

    dziś rano odpaliłem Vulkana, sprawdziłem czy wszystkie światła działają prawidłowo i wyjechałem do pracy. Po drodze niestety byłem zmuszony zawrócić…
    Najpierw padł wyświetlacz od biegów, ale zignorowałem, bo czytałem że lubią padać. Potem zaczął szwankować obrotomierz i wskaźnik paliwa ale też się zbytnio nie przejąłem. Następnie zauważyłem, że migacze chyba nie świecą, a po dojechaniu do jakiegoś auta zauważyłem, że przednie światło również nie świeci… Zjechałem na pobocze, wyłaczyłem motorek, pogrzebałem w kostach, które są w marę na wierzchu. Sprawdziłem światła – działają. No to odpaliłem i jadę dalej. Za chwilę dojechałem do samochodu i znowu widzę, że światła się nie świecą… Do domu dojechałem w kompletnych ciemnościach, nie świeciło się nic, łącznie z podświetleniem zegarów.

    Jak myślicie co padło? Pomocy!

    PS rozrusznik też nie kręci, tylko tak jakby bzyczy przy próbie uruchomienia motorka za jego pomocą.

    #131823 Reply
    ZadS
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Prawdopodobnie padła główna wiązka elektroniczna która się znajduje (chyba) w przedniej lampie. Koszt takiej wiązki to około 200-300 zł.
    Mam nadzieje że pomogłem 😀

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #131861 Reply
    przemy_slav
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Ja postawiłem na brak ładowania. Rozkręciłem prądnicę (dobrze myślę że jest ona nazywana potocznie magneto?), popatrzyłem, skręciłem i wszystko działa. Aku się ładuje, wszystkie żarówki świecą, obrotomierz działa itd. Także chyba czary mary.
    Jednak trochę martwi mnie, że nic nie musiałem naprawiać, bo tak naprawdę nie wiem co było przyczyną niesprawności…

    #131867 Reply
    Mario1
    Użytkownik
    • Postów: 1 223

    prawdo podobnie kable które idą z prądnicy mogą być uszkodzone , musiałeś je ruszyć że znów działa wszystko , na pewno będzie jakaś przerwa na którymś z kabelków

    #131872 Reply
    dzokej
    Użytkownik
    • Postów: 746

    Czasami złączki są źle dopasowane przez co podczas drgań lubią się zsuwać i robić przerwę sprawdź wszystkie złącza i poodciskaj je kleszczami pomoże.

    #133875 Reply
    przemy_slav
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Przejrzałem wszystkie złączki i działało przez kilka dni. Jednak wczoraj znowu coś z tą elektryką się zaczęło dziać! Po odpaleniu zauważyłem, że nie świeci się lampka neutral. Zapaliłem światła – zapaliła się też lampka. Wskaźnik paliwa jeździł od zera do połowy baku, w tę i z powrotem. Co dziwne, po dodaniu gazu na biegu jałowym światło przednie dość mocno przygasa, do jakichś 25% swojej mocy. Jak myślicie, znowu jakaś złączka czy może coś innego, jak np regulator napięcia? A może ma ktoś z Was schemat elektryki w tego typu motorowerach?

    #133890 Reply
    imburek
    Użytkownik
    • Postów: 88

    Moim zdaniem jest zwarcie ,lub z kablami cos nie styka

    #133891 Reply
    imburek
    Użytkownik
    • Postów: 88

    Moim zdaniem jest zwarcie ,lub z kablami cos nie styka

    #133894 Reply
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • Postów: 484

    Złączki złącz wzdłuż opaskami samozaciskowymi – stosuję to w agregatach skuterach , zdaje egzamin

    #133898 Reply
    przemy_slav
    Użytkownik
    • Postów: 18

    ~Im_Jurek tak zrobiłem na większości złączek, nie na wszystkich jeszcze. Dokończę dzieło i zobaczymy…

    #134747 Reply
    przemy_slav
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Witajcie,
    wczoraj rozebrałem Vulkana do ramy, obmacałem wszystkie wtyczki i złączki, pozaciskałem na opaski, złożyłem do kupy, odpaliłem i niestety jest to samo. Co prowadzi mnie do wniosku, że coś jest nie dobrze z hardwarem. Stawiam na regulator napięcia, dlatego że podczas dodawania gazu światła przygasają, a więc coś jest nie tak z samym napięciem – tak na zdrowy, chłopski rozum.
    Chyba że macie inne propozycje? Może ktoś miał już podobną przygodę? Czekam na propozycje!

    #139355 Reply
    przemy_slav
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Witam,

    jako że nie lubię tematów niedokończonych, których na tym forum jest wiele, a z których niczego nie można się dowiedzieć, zawiadamiam co było przyczyną problemów.
    Są dwie możliwości – albo regulator napięcia padł i zniszczył akumulator (nie do odratowania, nawet się nie ładował, nie przechodził prąd między klemami) albo akumulator padł i zniszczył regulator napięcia 🙂
    W każdym razie wymieniłem regulator i akumulator i na razie jest dobrze. Na tę okoliczność zamontowałem sobie na stałe miernik ładowania akumulatora – pokazuje napięcie podczas ładowania oraz na postoju, dzięki czemu widzę czy z akumulatorem oraz ładowaniem jest wszystko dobrze. Polecam!

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Barton Volcano (Junak 902) - elektryka.
Twoje informacje:




Back to top button