Barton sprint. Benzyna 95 czy 98?

Posiadam bartona sprint 2. 80cc i mam rozterke jaką beznyne lać. Producent zaleca 95 ale doszły mnie słuchy ze 98 jest lepsza, wydajniejsza przede wszystkim. Jest to prawda czy raczej mit? Co o tym sądzicie?

Generalnie liczba zwiększona liczba oktanowa minimalizuje spalanie stukowe oraz zawiera inne dodatki "uszlachetniające". W praktyce nie odczujesz różnicy w swoim silniku, który technologicznie jest nieprzystosowany. Z moich obserwacji w takich silnikach jak masz u siebie, możesz mieć nawet słabsze osiągi. Malutki silnik gaźnikowy nie jest w stanie wykorzystać takiego paliwa. Tu raczej produkt kierowany jest do współczesnych wtrysków elektronicznych i jednostek wysilonych. Przykładowo test na gaźnikowej CBR600 wykazał spadek osiągów po zalaniu 98. Zresztą, spróbuj i oceń sam.

98 jest lepsza w silnikach w których komputer za pomocą czujników spalania stukowego śrubuje agresywnie zapłon.
Wtedy straty spowodowane spalaniem gorzej się palącej 98 (upraszczając) nadrabia się właśnie wysterowaniem silnika - bo na 98 tak wysterować można.
W twoim się tak nie da wiec lej 95 bo na niej będzie większa moc.

Kolega włożył do swojego sprinta silnik 125cc i mówi ze od kiedy leje 98 to ma lepsze osiągi. Osobiście boje sie lać 98 do swojego Bartka ponieważ z tego co wiem to może nawet dojść do uszkodzenia niektórych elementów silnika lub całego silnika plus z to co napisałeś przekonuje mnie żeby dalej lac 95

JezdzeBoLubi... napisał:

Kolega włożył do swojego sprinta silnik 125cc i mówi ze od kiedy leje 98 to ma lepsze osiągi. Osobiście boje sie lać 98 do swojego Bartka ponieważ z tego co wiem to może nawet dojść do uszkodzenia niektórych elementów silnika lub całego silnika plus z to co napisałeś przekonuje mnie żeby dalej lac 95

Ty dalej nie rozumiesz. Nie o pojemność skokową silnika chodzi a o układ zasilania/sterowania. Mógłby założyć cylinder i 200 i 300cc ale dalej technologicznie ma to samo. I on i ty macie gaźniki czyli mechaniczne urządzenie które nie ma bladego pojęcia co ma robić z wysokooktanową benzyną. To że ci powiedział "od kiedy leje 98 to ma lepsze osiągi" to jest jego wersja zdarzeń. Niech to zweryfikuje na hamowni i zobaczymy po pomiarach na ile jego wersja jest zgodna z wynikami.
Poza tym jest coś takiego jak "efekt placebo" - poczytaj o nim ;)

eadem napisał:

JezdzeBoLubi... napisał:
Kolega włożył do swojego sprinta silnik 125cc i mówi ze od kiedy leje 98 to ma lepsze osiągi. Osobiście boje sie lać 98 do swojego Bartka ponieważ z tego co wiem to może nawet dojść do uszkodzenia niektórych elementów silnika lub całego silnika plus z to co napisałeś przekonuje mnie żeby dalej lac 95

Ty dalej nie rozumiesz. Nie o pojemność skokową silnika chodzi a o układ zasilania/sterowania. Mógłby założyć cylinder i 200 i 300cc ale dalej technologicznie ma to samo. I on i ty macie gaźniki czyli mechaniczne urządzenie które nie ma bladego pojęcia co ma robić z wysokooktanową benzyną. To że ci powiedział "od kiedy leje 98 to ma lepsze osiągi" to jest jego wersja zdarzeń. Niech to zweryfikuje na hamowni i zobaczymy po pomiarach na ile jego wersja jest zgodna z wynikami.
Poza tym jest coś takiego jak "efekt placebo" - poczytaj o nim ;)

Myślę że większość zrozumiałem tylko trzeba się dobrze wczytać drogi panie kolego:-) 125cc podałem jako przykład argumentu ktory miał mnie przekonac na zmiane benzyny. Zakładając nowy temat nie chodziło mi tylko o prędkość ale również o żywotność silnika lub efekty uboczne zmiany paliwa. Wiem już to co powinienem wiedzieć. Wiec dzięki za rady na pewno z nich skorzystam:-)

Pojemność w tym wypadku nie jest argumentem bo nie odgrywa roli. Ale kto ci broni - zjeździj do końca to co masz w baku i zalej do pełna 98. Sam oceń efekty i podziel się z nami konkluzjami.

A jakie mogą być ewentualne konsekwencję takiej zmiany? 98 maja chyba w sobie dodatki które oczyszczaja silnik z brudu, więc czy nie będzie tak że któryś z elementów może sie zapchać?

każda benzyna ma dodatki czyszczące a 98 ma więcej dodatku zwiększającego odporność na spalanie stukowe.
Zresztą te dodatki to są dodatki mające zapobiegać zapchniu się wtryskiwacza a nie dyszy gaźnika. Średnica dyszy gaźnika przy średnicy wtryskiwacza to jest jak tunel kolejowy przy rurze do kranu