Barton Sprint 80 nie odpala

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Barton Sprint 80 nie odpala

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe koniu84 koniu84 7 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #60139
    Zdjęcie profilowe koniu84
    koniu84
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Barton Sprint 4t 80cc 3300 km 1 rok

    Będąc przekonany, że mam wersję 50cc chciałem zmienić cylinder na 72cc – po zdjęciu głowicy okazało się, że dostałem egzemplarz z fabrycznym 80cc (?). Powstrzymałem się od wymiany, ale ściągnąłem cylinder, wyczyściłem wszystko m. in. z nagaru, przesmarowałem olejem i skręciłem z powrotem. Niestety nie udało mi się go odpalić. W między czasie próbowałem wstrzyknąć paliwo do gaźnika. Potem okazało się, że ODPALA, ale tylko przy podaniu paliwa bezpośrednio do komory (świecy nie wykręcałem) i przy odkręconym gaźniku. Oczywiście spalał podane paliwo i gasł. Po zmontowaniu z powrotem ten sam problem. Rozkręciłem gaźnik – był czysty, przedmuchałem dyszę, skręciłem z powrotem i ten sam problem – w ogóle nie łapał. Lekko zaskakiwał tylko BEZ SSANIA i z odkręconą manetką gazu mniej więcej do 1/3. Nie chcę niepotrzebnie wszystkiego z powrotem rozkręcać, więc proszę o pomoc, bo wyczerpały mi się pomysły. Byłem przekonany, że problem nie może leżeć poza głowicą, zaworami i cylindrem, bo przecież nic więcej nie ruszałem, ale jak pisałem odpala przy podaniu paliwa do komory. Wygląda jakby brakowało paliwa (do gaźnika dochodzi), tudzież mieszanka była nieodpowiednia … tylko skąd ten problem …

    #60208
    Zdjęcie profilowe koniu84
    koniu84
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Przed chwilą udało mi się go 2 razy odpalić „na pych” – pod warunkiem, że po puszczeniu sprzęgła jeszcze sobie z nim trochę pobiegłem …. praca silnika wydawała się w miarę normalna z wyjątkiem METALICZNYCH ODGŁOSÓW … przypomniało mi się, że ze środka głowicy wypadła nie wiedzieć skąd podkładka pod śrubę … od czego mogła być? Jedyne co w tej okolicy zrobiłem to odkręcenie 3 śrub od zębatki rozrządu, ale wyglądały na wkręcane – bez nakrętek.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #60926
    Zdjęcie profilowe koniu84
    koniu84
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Szkoda, że nikt nie odpisał, ale poradziłem sobie sam … dla „potomnych” – powodem tego stanu rzeczy był przestawiony rozrząd – zębatka osadzona o 3 ogniwa łańcuszka za daleko i zawory waliły po tłoku. Najlepszy sposób – oglądać w „okienku” pod śrubą na górze obudowy magneta czy pojawia się cecha na magnecie (kręcimy wałem – klucz nasadowy 14) i ustawiamy zębatkę rozrządu na godzinie 9 i do tego dopasowujemy położenie wałka rozrządu. Oczywiście w 4t 1 obrót wałka rozrządu = 2 obroty wału. Niestety dalej nie wiem skąd była podkładka – nie ściągałem głowicy.

    #60927
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 795

    Pokaż jaka ta podkładka

    #60957
    Zdjęcie profilowe koniu84
    koniu84
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Nie mam aparatu przy sobie, ale to było takie coś:
    http://www.a2.lublin.pl/img/din%20127.jpg
    Średnica wewn. 6 zewn. 10 mm kolor złotawy – pasuje tylko do 3 śrubek od zębatki rozrządu, ale one są wkręcane w wałek …

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie