Barton Sprint 80 nie odpala

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #60139
    koniu84
    Użytkownik
    • 1
    • 4Postów:

    Barton Sprint 4t 80cc 3300 km 1 rok

    Będąc przekonany, że mam wersję 50cc chciałem zmienić cylinder na 72cc – po zdjęciu głowicy okazało się, że dostałem egzemplarz z fabrycznym 80cc (?). Powstrzymałem się od wymiany, ale ściągnąłem cylinder, wyczyściłem wszystko m. in. z nagaru, przesmarowałem olejem i skręciłem z powrotem. Niestety nie udało mi się go odpalić. W między czasie próbowałem wstrzyknąć paliwo do gaźnika. Potem okazało się, że ODPALA, ale tylko przy podaniu paliwa bezpośrednio do komory (świecy nie wykręcałem) i przy odkręconym gaźniku. Oczywiście spalał podane paliwo i gasł. Po zmontowaniu z powrotem ten sam problem. Rozkręciłem gaźnik – był czysty, przedmuchałem dyszę, skręciłem z powrotem i ten sam problem – w ogóle nie łapał. Lekko zaskakiwał tylko BEZ SSANIA i z odkręconą manetką gazu mniej więcej do 1/3. Nie chcę niepotrzebnie wszystkiego z powrotem rozkręcać, więc proszę o pomoc, bo wyczerpały mi się pomysły. Byłem przekonany, że problem nie może leżeć poza głowicą, zaworami i cylindrem, bo przecież nic więcej nie ruszałem, ale jak pisałem odpala przy podaniu paliwa do komory. Wygląda jakby brakowało paliwa (do gaźnika dochodzi), tudzież mieszanka była nieodpowiednia … tylko skąd ten problem …

    #60208
    koniu84
    Użytkownik
    • 1
    • 4Postów:

    Przed chwilą udało mi się go 2 razy odpalić „na pych” – pod warunkiem, że po puszczeniu sprzęgła jeszcze sobie z nim trochę pobiegłem …. praca silnika wydawała się w miarę normalna z wyjątkiem METALICZNYCH ODGŁOSÓW … przypomniało mi się, że ze środka głowicy wypadła nie wiedzieć skąd podkładka pod śrubę … od czego mogła być? Jedyne co w tej okolicy zrobiłem to odkręcenie 3 śrub od zębatki rozrządu, ale wyglądały na wkręcane – bez nakrętek.

    #60926
    koniu84
    Użytkownik
    • 1
    • 4Postów:

    Szkoda, że nikt nie odpisał, ale poradziłem sobie sam … dla “potomnych” – powodem tego stanu rzeczy był przestawiony rozrząd – zębatka osadzona o 3 ogniwa łańcuszka za daleko i zawory waliły po tłoku. Najlepszy sposób – oglądać w “okienku” pod śrubą na górze obudowy magneta czy pojawia się cecha na magnecie (kręcimy wałem – klucz nasadowy 14) i ustawiamy zębatkę rozrządu na godzinie 9 i do tego dopasowujemy położenie wałka rozrządu. Oczywiście w 4t 1 obrót wałka rozrządu = 2 obroty wału. Niestety dalej nie wiem skąd była podkładka – nie ściągałem głowicy.

    #60927
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Pokaż jaka ta podkładka

    #60957
    koniu84
    Użytkownik
    • 1
    • 4Postów:

    Nie mam aparatu przy sobie, ale to było takie coś:
    http://www.a2.lublin.pl/img/din%20127.jpg
    Średnica wewn. 6 zewn. 10 mm kolor złotawy – pasuje tylko do 3 śrubek od zębatki rozrządu, ale one są wkręcane w wałek …

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button