Barton Orlando 2T – hamuje silnikiem?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Barton Orlando 2T – hamuje silnikiem?

Ten temat zawiera 6 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Gilbert Gilbert 9 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #11145
    Zdjęcie profilowe Gilbert
    Gilbert
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Witam!
    Mam Bartona Orlando 2T i problem polega na tym że w czasie jazdy i puszczeniu manetki gazu po chwili tak jakby hamował silnikiem wydając dźwięk podobny do wyłączania silnika F16 (samolot), wymieniając cylinder na 70ccm to dałem rolki 4 gramy (RMS) i 3 żółte sprężynki (chyba też z RMS) i nadal to samo. Co może być powodem tego hamowania?

    #11146
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    Przyczyną tego jest hamowanie silnikiem? Jak puszczasz gaz to silnik nie jest napędzany. Napędza go tylne koło. Tego w żaden sposób nie zmienisz, nigdy i w niczym. Póki sprzęgło jest zasprzęglone, dopóty będzie hamować i odpuści po przekroczeniu pewnej prędkości – 15-5 km.h

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #11147
    Zdjęcie profilowe Gilbert
    Gilbert
    Użytkownik
    • Postów: 28

    z 50 na 30 km/h normalnie schodzi, od 30 w dół właśnie jakoś dziwnie, przedtem tego nie miałem

    #11148
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    Taka jest charakterystyka tych rolek. Żeby było prościej:
    Jadąc samochodem z manualną skrzynią:
    Silnik po puszczeniu gazu hamuje gwałtowniej na jedynce, czy na piątce?
    Odpowiedz: na jedynce.

    Ty zmieniając rolki przy niższych prędkościach masz większą siłę przełożenia. O tyle, o ile większy jest moment przy rozpędzaniu się, o tyle silnik będzie gwałtowniej hamować przy tych prędkościach.

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    #11187
    Zdjęcie profilowe Gilbert
    Gilbert
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź 🙂 Nie umiałem tego pojąć, ponieważ jeździłem samochodem [L] (dalej jeżdżę :P) i nie miałem możliwości się pobawić

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #11192
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    Spoko, mam nadzieję, ze pomogłem:D

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    #13024
    Zdjęcie profilowe Gilbert
    Gilbert
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Dzisiaj zaniepokojony tymi samymi objawami (kumpel powiedział że coś jest nie tak jeżeli tak klekocze i hamuje). Odkręciłem obudowę (karter?) tam gdzie jest wariator i sprzęgło. Odkręciłem i zdjąłem sprzęgło i moim oczom ukazał się wytarty ring na karterze, sprzęgło jest całe OK, okładziny równo się docierają. Pomyślałem że poruszam ośką sprzęgła i się zdziwiłem bo ośka wpadła do połowy do środka przekładni 😯 i przy okazji uwaliłem uszczelniacz (zimering). Odkręciłem kółko, spuściłem olej z przekładni, odkręciłem śruby i zdjąłem pokrywę przekładni. Na pierwszy rzut oka jest wszystko OK, ale zdziwiony wpadnięciem do połowy ośki, drążyłem dalej i na dnie z resztkami oleju znalazłem zawleczkę przemieloną… na szczęście wszystkie trybiki są w dobrym, wręcz idealnym stanie. Zawleczka była od ośki sprzęgła. Jak na razie koszt to nowa zawleczka i uszczelniacz ośki sprzęgła, ale jak już otwarte to sprawdzam wszystko i się okazało że wszystkie łożyska mają luzy, drugi uszczelniacz też przepuszczał, mało ale puszczał. I teraz koszt szacowany koszt naprawy:
    – Komplet łożysk i uszczelniaczy ~100zł (nie tania chińska tandeta tylko SKF, Timken, FAG)
    – Castrol DIFFERENTIAL EPX 80W/90 1L 30zł
    – K2 Silikon Wysokotemperaturowy 7zł
    – blok techniczny 1zł

    Więc szacowany koszt naprawy 138zł

    Mam nadzieje, że temat się przyda reszcie użytkownikom skuterowo.com

    Pozdrawiam!
    Piotr

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie