Barton Orlando 2T - hamuje silnikiem? | Forum Motocyklowe, Opinie Jednoślad.pl

Barton Orlando 2T - hamuje silnikiem?

Otagowano: , ,

Oglądasz 6 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #11145 Odpowiedz
      Gilbert
      Członek
      • Postów: 28

      Witam!
      Mam Bartona Orlando 2T i problem polega na tym że w czasie jazdy i puszczeniu manetki gazu po chwili tak jakby hamował silnikiem wydając dźwięk podobny do wyłączania silnika F16 (samolot), wymieniając cylinder na 70ccm to dałem rolki 4 gramy (RMS) i 3 żółte sprężynki (chyba też z RMS) i nadal to samo. Co może być powodem tego hamowania?

    • #11146 Odpowiedz
      Leszek Śledziński
      Keymaster
      • Postów: 2 361

      Przyczyną tego jest hamowanie silnikiem? Jak puszczasz gaz to silnik nie jest napędzany. Napędza go tylne koło. Tego w żaden sposób nie zmienisz, nigdy i w niczym. Póki sprzęgło jest zasprzęglone, dopóty będzie hamować i odpuści po przekroczeniu pewnej prędkości – 15-5 km.h

      Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    • #11147 Odpowiedz
      Gilbert
      Członek
      • Postów: 28

      z 50 na 30 km/h normalnie schodzi, od 30 w dół właśnie jakoś dziwnie, przedtem tego nie miałem

    • #11148 Odpowiedz
      Leszek Śledziński
      Keymaster
      • Postów: 2 361

      Taka jest charakterystyka tych rolek. Żeby było prościej:
      Jadąc samochodem z manualną skrzynią:
      Silnik po puszczeniu gazu hamuje gwałtowniej na jedynce, czy na piątce?
      Odpowiedz: na jedynce.

      Ty zmieniając rolki przy niższych prędkościach masz większą siłę przełożenia. O tyle, o ile większy jest moment przy rozpędzaniu się, o tyle silnik będzie gwałtowniej hamować przy tych prędkościach.

      Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    • #11187 Odpowiedz
      Gilbert
      Członek
      • Postów: 28

      Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź 🙂 Nie umiałem tego pojąć, ponieważ jeździłem samochodem [L] (dalej jeżdżę :P) i nie miałem możliwości się pobawić

    • #11192 Odpowiedz
      Leszek Śledziński
      Keymaster
      • Postów: 2 361

      Spoko, mam nadzieję, ze pomogłem:D

      Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    • #13024 Odpowiedz
      Gilbert
      Członek
      • Postów: 28

      Dzisiaj zaniepokojony tymi samymi objawami (kumpel powiedział że coś jest nie tak jeżeli tak klekocze i hamuje). Odkręciłem obudowę (karter?) tam gdzie jest wariator i sprzęgło. Odkręciłem i zdjąłem sprzęgło i moim oczom ukazał się wytarty ring na karterze, sprzęgło jest całe OK, okładziny równo się docierają. Pomyślałem że poruszam ośką sprzęgła i się zdziwiłem bo ośka wpadła do połowy do środka przekładni 😯 i przy okazji uwaliłem uszczelniacz (zimering). Odkręciłem kółko, spuściłem olej z przekładni, odkręciłem śruby i zdjąłem pokrywę przekładni. Na pierwszy rzut oka jest wszystko OK, ale zdziwiony wpadnięciem do połowy ośki, drążyłem dalej i na dnie z resztkami oleju znalazłem zawleczkę przemieloną… na szczęście wszystkie trybiki są w dobrym, wręcz idealnym stanie. Zawleczka była od ośki sprzęgła. Jak na razie koszt to nowa zawleczka i uszczelniacz ośki sprzęgła, ale jak już otwarte to sprawdzam wszystko i się okazało że wszystkie łożyska mają luzy, drugi uszczelniacz też przepuszczał, mało ale puszczał. I teraz koszt szacowany koszt naprawy:
      – Komplet łożysk i uszczelniaczy ~100zł (nie tania chińska tandeta tylko SKF, Timken, FAG)
      – Castrol DIFFERENTIAL EPX 80W/90 1L 30zł
      – K2 Silikon Wysokotemperaturowy 7zł
      – blok techniczny 1zł

      Więc szacowany koszt naprawy 138zł

      Mam nadzieje, że temat się przyda reszcie użytkownikom skuterowo.com

      Pozdrawiam!
      Piotr

Oglądasz 6 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Barton Orlando 2T - hamuje silnikiem?
Twoje dane:




Back to top button