Barton Fighter z nowym silnikiem od Junak 901-Przepalanie żarówek.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #144998 Reply
    ojciec19
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    Witam, wszystkich interesujących się jednośladami 5! Mój problem polega na przepalaniu żarówek.

    Przód- Mijania i Długie, Tył postojowe (Gdy wciskam hamulec świeci normalnie).

    Motorek jest po wymianie silnika (Junak 901 *Chyba* Sport) Wymienione zostało tylko dlatego, że mieliśmy z Tatą kupić Junaka 901. Do tego też nowy wydech taki jak jest w Junkersach 🙂 Przebieg ~2,8k Więc naprawdę mało. Od tego zaczęło się wszystko psuć. Zaczęło przepalać żarówki- po wymianie regulatora i akumulatora jest tak samo. Kierunki świecą normalnie. Rozważamy jeszcze opcję czy może być to wina cewek, które były przełożone z serca naszego Bartona (Do silnika dostaliśmy 8-cewek lecz kostka nie pasowała) OD mechanika, który troszkę nas poddenerwował dowiedzieliśmy się, że cewek powinno być 6 z kostką większą taką jak od Quada 110ccm.

    Drodzy użytkownicy PROSIMY WAS GORĄCO O POMOC I Z GÓRY DZIĘKUJEMY:) Lewa!

    #145021 Reply
    Dziadek100
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 771
    • Postów: 802

    Prawdopodobnie powodem problemów jest złe podłączenie kostki.Jak sam napisałeś kostka nie pasowała,pewnie żle są połączone kable.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #145027 Reply
    ojciec19
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    Czyli zakup kostki odpowiedniej (Kolory kabelków) może rozwiązać problem?

    #145493 Reply
    ojciec19
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    ODŚWIEŻAM

    #145505 Reply
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 636
    • Postów: 638

    Maciek, weź woltomierz uniwersalny i zmierz napięcie ładowania na akumulatorze i też na żarówkach podczas pracy rozgrzanego silnika na wysokich obrotach. Wskazania wielkości napięć będą wyznacznikiem poprawności pracy tego układu. Może lektura tego wątku coś Ci podpowie (warto pogrzebać w linkach tam podanych, są tam też m.in. opisy instalacji elektrycznych):

    http://www.skuterowo.com/forums/topic/longjia-125-cm-4t-bezpiecznik-sie-ciagle-pali

    Pozdrawiam i do wątku patrz. 😀

    #145600 Reply
    ojciec19
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    Cewki wymienione (6cewek i dobra kostka-Kable też :)) Wszystko jest okej do póki nie pada akumulator. A pada bardzo szybko i wycieka z niego kwas… co poradzić?

    #145643 Reply
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 636
    • Postów: 638

    Maciek, to sprawdź obwód ładowania akumulatora (zazwyczaj jest to czerwony kabel wychodzący z regulatora napięcia, ten z bezpiecznikiem przy akumulatorze). Napięcie maksymalne ładowania to wzorem samochodów osobowych 14,4 Volta (typowo wystarcza nawet 13,2 Volta). 😀
    Pomiar napięcia ładowania wykonujemy woltomierzem (na wysokich obrotach silnika), jak jest za duże (gazuje i sadzi elektrolitem z akumulatora), to tnij kabel czerwony, wstawiaj diody krzemowe odpowiedniej mocy i odpowiednio spolaryzowane, po te parę zeta i to ma załatwić sprawę. Kwas w akumulatorze się uspokoi. 😀
    Nie ogarniasz elektroniki i lutowania, to poszukaj innego mniej rozbuchanego napięciowo regulatora. OK?

    Pewnie nie zaglądałeś do linka ww., a tam już w pierwszym swoim wpisie nasmarowałem, jak to ogólnie wygląda z tym ładowaniem (mogą być różne silniki, ale elektryka się tak bardzo już tam nie zmienia), nawet fotkę zapodałem jak to mam u siebie rozwiązane. ;P

    Grzebaj dalej. 😀

    #145659 Reply
    ojciec19
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    No patrzyłem tam… Tylko problem w tym, że aktualnie nie mam woltomierza ; Postaram się go pożyczyć i sprawdzić

    #145875 Reply
    ojciec19
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    Jak na razie po wymianie cewek nie przepaliło żadnej żarówki (~35km). A akumulator ciągle jest rozładowany.

    #146823 Reply
    ojciec19
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    Oddany do elektryka jak będzie wiadomo „Co i jak”. Dam znać.

    #146826 Reply
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 636
    • Postów: 638

    Jak już miernikowo ten szpec elektryk to ogarnie, za tych tam parę zeta, to i fakt, daj znać tutaj, co tam to było nie tak bardzo halo w tym oto tak dłubniętym moto. 😀

    #148378 Reply
    ojciec19
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    Witajcie, Więc sprawa wygląda tak:
    -ładowanie jest tylko na wysokich obrotach
    = Czyli jadąc i zwalniając prąd pobierany jest tylko z aku. Na dłuższe podróże musiałbym oddać go jeszcze raz i sprawa regulatora 😐 Ale mogę raz na jakiś czas podładować aku i działa wszystko dobrze.
    Pozdrawiam Ojciec19 5!

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Barton Fighter z nowym silnikiem od Junak 901-Przepalanie żarówek.
Twoje informacje:




Back to top button