Barton fighter - problem z obrotami

Witam wszystkich pomocnych. Jako iż zaczyna się sezon odpaliłem mojego komarka i zauważyłem, że na początku po odpaleniu ma 4 tyś. rpm a po przejechaniu kilku kilometrów, gdy stanę w miejscu motorek tak jakby przygasa(potrafi nawet zgasnąć po chwili) i nagle znowu sam wkręca się na obroty i tak w kółko. Nie wiecie jaka może być tego przyczyna ? Dodam, że była wmieniana świeca. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Chcialbym jeszcze się zapytać jak i gdzie wymienia się olej przekładniowy i czy wymiana filtra zwykłego na storzkowy coś da.
PS. Motorek to 4t 50ccm

Jak wymienisz na stożek to będziesz miał tylko dźwięk lepszy (moim zdaniem jest świetny, ale osobiście jeszcze nie zmieniłem na stożek). Gaźnik masz wyregulowany? Oleju przekładniowego w Fighterze nie ma. Jest tylko silnikowy.

Właśnie wydaje mi się, że to kwestia gaźnika tylko czy mógłbyś mi dokładne opisać (jak dziecku) jak to zrobć ? Gdyż nie chcę prosić się ojca o to ponieważ będzie mi wciskał kity, że jest wszystko w porządku gdy jest tak jak było.
PS. na stożek chciałbym wymienić dlatego iż ten seryjny to podobno kpina.

No ja mam seryjny, kicha totalna. Szpary po bokach przez które wpada piasek, a filtr (gąbka) jest tylko po tej stronie z wlotem. Dwa dni temu wymieniłem śrubkę lewej pokrywy i skręciłem wszystko trochę mocniej. Już nie powinno wciągać piasku. Na przeglądzie to tylko smarowali smarem te szpary, bo pewnie dobrze wiedzą, że wciąga tamtędy piach. Regulacja gaźnika jest opisana np. tutaj http://www.ogi900.cba.pl/gaznik.html

Nie piszcie głupstw w stylu że Fighter nie ma oleju przekładniowego. To silnik 139FMB z manualną skrzynią biegów. Olej jak najbardziej jest i spełnia zarówno rolę oleju silnikowego jak i przekładniowego i trzeba go wymieniać co 2000km. Co do wymiany to najpierw jeździsz aby dobrze rozgrzać silnik. Po powrocie zabierasz się za wymianę oleju.
Z prawej strony silnika w tylnej jego części masz bagnet/wlew oleju. Wykręcasz go i odkładasz na bok w czyste miejsce. Następnie patrzysz od dołu silnika i widzisz tam dwie śruby. Jedna jest mniejsza i wkręcona nieco pod skosem - tej nie ruszasz, to śrubka napinacza łańcuszka rozrządu. Druga obok jest nieco większa i wkręcona prosto (patrząc z lewej strony silnika będzie ona dalej). Ta śruba służy do spuszczania oleju, tak więc wykręcasz i zlatuje stary olej. Jak zleci wszystko to z powrotem ją wkręcasz nie zapominając o podkładce i przez bagnet który wykręciłeś z prawej strony wlewasz 750 ml świeżego oleju.
Filtra nie wymieniaj, gdyż poza dźwiękiem nic Ci to nie da. A problem z obrotami to może być przez to że ciągnie lewe powietrze - sprawdź połączenie gaźnika z króćcem i króćca z cylindrem - czy uszczelki całe lub może połączenie się poluzowało. Najpierw dokręć z wyczuciem nakrętki gdyż ta gruba plastikowa uszczelka przy gaźniku lubi pęknąć.

A czy jest pewne, że 750 ml trzeba wlać ?

Tak - jeżeli masz 50cm3 to więcej nie trzeba wlewać. No chyba że masz 72 lub 110 - wtedy wlewasz więcej.

Okej dziękóweczka panowie za odpowiedzi bo na innym dużym forum czekam już 3 dzień ...I chciałem się jeszcze zapytać czy przy wymianie cylidra na 80 ccm to trzeba wymieniać też głowicę ? I czy mógłby mi ktoś podać link na allegro z takim zestawem ? gdyż nie znam się i raczej jak miałbym sam sobie szukać to kupił bym zapewne coś innego.Wiem tylko że 80ccm musi być średnica 50mm

Michalk001 pisząc, że nie ma oleju przekładniowego miałem na myśli to, że jest tylko jeden. Myślę, że koledze chodziło pewnie o taki olej przekładniowy jak w skuterach i stąd taka moja odpowiedź :)

Dokładnie tak jak wyżej, tylko czy mogli byście mi odpowiedzieć na poprzedni post ?

chłopaki pomożecie ?

I czy taki szczelinomierz będzie dobry do ustawiania zaworów ?
http://allegro.pl/szczelinomierz-13-listkowy-miernik-do-szczelin-i3164107585.html

Ten szczelinomierz jest zły - ma być taki jak ten - czyli listki 0,05 i 0,07mm: http://allegro.pl/szczelinomierz-zbiezny-10-listkow-yato-7222-i3123818180.html
Przy wymianie z 50 na 72 lepiej wymienić głowicę gdyż głowica od 72 ma większe zawory. Zestaw może być ten:
http://allegro.pl/cylinder-glowica-kpl-72-king-choper-ogar-900-los-i3184346612.html
Masz tam już głowicę uzbrojoną.

Witam serdecznie,mam barton fighter 50 eco i mam taki problem że na początku zapalał na stacyjkę wchodził na obroty ale tylko na połowę gazu gdy tylko dawałem na maxa gaz to dusił się potem musiałem go palić na popych ale było to samo aż doszło do mometu że wogule nie chce zapalić dodam że gaznik mam elektroniczny czysciłem go świece fajkę i kabel wymieniłem na nową filter czyszczony olej wymieniony jeszcze dodam że pali się kontrolka od komputera nie znam się na tym za bardzo proszę o pomoc lub jakiś link no nowego gaźnika bo być może zawiesił się ten prostokątny czarny plasticzek co do niego idzie przewód bo jak włańczam stacyjkę dziwnie cyka tak jeden raz przy przekreceniu kluczyka wydaje mi się że wcześniej tego nie słyszałem dziękuję z góry za pomoc

jeżeli pali się kontrolka check engine tzn że sterownik silnika widzi jakiś błąd.
Zapewne musisz ten błąd usunąć. Tylko najpierw trzeba odczytać kod błedu a ta lampka check engine powinna go wymrugać. ale nie wie jak bartona zmusić do mrugania. Może tzw “kluczykowanie” mu zadziała.

Wypróbuj to:
https://www.youtube.com/watch?v=5SqkaeCdCpc

https://www.youtube.com/watch?v=wCHZxfh6AW8