Barton fighter - problem z obrotami

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Barton fighter - problem z obrotami

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001 7 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #115043 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe aksord1234
    aksord1234
    Użytkownik
    • Postów: 27

    Witam wszystkich pomocnych. Jako iż zaczyna się sezon odpaliłem mojego komarka i zauważyłem, że na początku po odpaleniu ma 4 tyś. rpm a po przejechaniu kilku kilometrów, gdy stanę w miejscu motorek tak jakby przygasa(potrafi nawet zgasnąć po chwili) i nagle znowu sam wkręca się na obroty i tak w kółko. Nie wiecie jaka może być tego przyczyna ? Dodam, że była wmieniana świeca. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Chcialbym jeszcze się zapytać jak i gdzie wymienia się olej przekładniowy i czy wymiana filtra zwykłego na storzkowy coś da.
    PS. Motorek to 4t 50ccm

    #115046 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe MarSen
    MarSen
    Użytkownik
    • Postów: 260

    Jak wymienisz na stożek to będziesz miał tylko dźwięk lepszy (moim zdaniem jest świetny, ale osobiście jeszcze nie zmieniłem na stożek). Gaźnik masz wyregulowany? Oleju przekładniowego w Fighterze nie ma. Jest tylko silnikowy.

    ——————————–
    Pozdrawiam oraz życzę szerokości!
     
    Czytaj
    REKLAMA

    NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

    Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.
    #115047 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe aksord1234
    aksord1234
    Użytkownik
    • Postów: 27

    Właśnie wydaje mi się, że to kwestia gaźnika tylko czy mógłbyś mi dokładne opisać (jak dziecku) jak to zrobć ? Gdyż nie chcę prosić się ojca o to ponieważ będzie mi wciskał kity, że jest wszystko w porządku gdy jest tak jak było.
    PS. na stożek chciałbym wymienić dlatego iż ten seryjny to podobno kpina.

    #115050 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe MarSen
    MarSen
    Użytkownik
    • Postów: 260

    No ja mam seryjny, kicha totalna. Szpary po bokach przez które wpada piasek, a filtr (gąbka) jest tylko po tej stronie z wlotem. Dwa dni temu wymieniłem śrubkę lewej pokrywy i skręciłem wszystko trochę mocniej. Już nie powinno wciągać piasku. Na przeglądzie to tylko smarowali smarem te szpary, bo pewnie dobrze wiedzą, że wciąga tamtędy piach. Regulacja gaźnika jest opisana np. tutaj http://www.ogi900.cba.pl/gaznik.html

    ——————————–
    Pozdrawiam oraz życzę szerokości!
    #115065 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Nie piszcie głupstw w stylu że Fighter nie ma oleju przekładniowego. To silnik 139FMB z manualną skrzynią biegów. Olej jak najbardziej jest i spełnia zarówno rolę oleju silnikowego jak i przekładniowego i trzeba go wymieniać co 2000km. Co do wymiany to najpierw jeździsz aby dobrze rozgrzać silnik. Po powrocie zabierasz się za wymianę oleju.
    Z prawej strony silnika w tylnej jego części masz bagnet/wlew oleju. Wykręcasz go i odkładasz na bok w czyste miejsce. Następnie patrzysz od dołu silnika i widzisz tam dwie śruby. Jedna jest mniejsza i wkręcona nieco pod skosem – tej nie ruszasz, to śrubka napinacza łańcuszka rozrządu. Druga obok jest nieco większa i wkręcona prosto (patrząc z lewej strony silnika będzie ona dalej). Ta śruba służy do spuszczania oleju, tak więc wykręcasz i zlatuje stary olej. Jak zleci wszystko to z powrotem ją wkręcasz nie zapominając o podkładce i przez bagnet który wykręciłeś z prawej strony wlewasz 750 ml świeżego oleju.
    Filtra nie wymieniaj, gdyż poza dźwiękiem nic Ci to nie da. A problem z obrotami to może być przez to że ciągnie lewe powietrze – sprawdź połączenie gaźnika z króćcem i króćca z cylindrem – czy uszczelki całe lub może połączenie się poluzowało. Najpierw dokręć z wyczuciem nakrętki gdyż ta gruba plastikowa uszczelka przy gaźniku lubi pęknąć.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

    Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

    #115100 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe aksord1234
    aksord1234
    Użytkownik
    • Postów: 27

    A czy jest pewne, że 750 ml trzeba wlać ?

    #115108 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Tak – jeżeli masz 50cm3 to więcej nie trzeba wlewać. No chyba że masz 72 lub 110 – wtedy wlewasz więcej.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #115157 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe aksord1234
    aksord1234
    Użytkownik
    • Postów: 27

    Okej dziękóweczka panowie za odpowiedzi bo na innym dużym forum czekam już 3 dzień …I chciałem się jeszcze zapytać czy przy wymianie cylidra na 80 ccm to trzeba wymieniać też głowicę ? I czy mógłby mi ktoś podać link na allegro z takim zestawem ? gdyż nie znam się i raczej jak miałbym sam sobie szukać to kupił bym zapewne coś innego.Wiem tylko że 80ccm musi być średnica 50mm

    #115172 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe MarSen
    MarSen
    Użytkownik
    • Postów: 260

    Michalk001 pisząc, że nie ma oleju przekładniowego miałem na myśli to, że jest tylko jeden. Myślę, że koledze chodziło pewnie o taki olej przekładniowy jak w skuterach i stąd taka moja odpowiedź 🙂

    ——————————–
    Pozdrawiam oraz życzę szerokości!
    #115177 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe aksord1234
    aksord1234
    Użytkownik
    • Postów: 27

    Dokładnie tak jak wyżej, tylko czy mogli byście mi odpowiedzieć na poprzedni post ?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
Odpowiedz do: Barton fighter - problem z obrotami
Informacje o Tobie: