Barton fighter ciężko pali

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #189409 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    Witam. Od jakiegoś czasu pojawił się problem z moim Bartonem gdy chce go odpalić to ciężko odpala czy to zimny czy to ciepły. Dodam że wszystkie sprawy serwisowe załatwiłem nowa fajka NGK, nowa świeca gaźnik czyszczony, wszystkie kable od cewki są dobrze podłączone ale z samą cewką nic nie robiłem mam ją od nowości, gaźnik został dobrze wyregulowany gdyż ma bardzo dobre spalanie.I tu moje pytanie w czym może tkwić problem, a mój barton fighter jest z roku 2012 i to jest 72ccm nic więcej nie zostało modyfikowane poza silnikiem i fajką wszystko inne oryginalne.

    #189410 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    Dowiedziałem się jeszcze że to może być problem z napięciem jakie leci od akumulatora na cewkę, może już akumulator to jakaś padaka i daje mniejszy prąd na cewke która daje słabszą iskrę, byłbym zapomniał z kopniaka pali o wiele lepiej.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #189411 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    aku ma tylko do kręcenia rozrusznikiem jak słabo kręci to i słabo pali bo magneto wytwarza za slaby prąd na cewce zapłonowej [nie mylić z cewką wn tą z fajką] i tyle

    #189415 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    po podładowaniu aku jest lepiej ale i tak parę razy zapali dobrze a później już jest tak samo jak wcześniej ciężko łapie.

    #189416 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    to wymień aku i sprawdź ładowanie

    #189442 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    Aku wymienię ale dopiero za jakiś czas, tylko po dłuższym postoju ciężej pali, od czegoś jest kopniak, a ładowanie jutro sprawdzę. Tak czy siak dzięki za pomoc.

    #189552 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    Witam ponownie. Nie chciałem zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj. O tuż problem z ciężkim paleniem na ciepłym silniku występuje dalej, pale go i z rozrusznika i z kopki, jak pale z rozrusznika to zatrybi po jakimś długim kręceniu i manipulowaniu manetką a z kopki za jakimś 6 razem. Dodam że iskra jest i kupiłem dwie nowe świece NGK jedną C7HSA a drugą CR7HSA na obydwu świecach jest tak samo. Cewka jest tylko ciepła bo wyczytałem że jak jest uszkodzona to się grzeje jest również nowa fajka NGK. Na zimnym silniku odpala ładnie wdepne ssanie i zapali na dotyk jutro jeszcze sprawdzę po dłuższej jeździe czy odpali ze ssaniem. Gaźnik był regulowany i czyszczony już z 4 razy , paliwo na 100% dochodzi a zawory sprawdzałem jeszcze dzisiaj i mają dobry luz. Z góry dziękuje za odpowiedź

    #189559 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    jak ci pali na strzal na ssaniu to dobrze,pamiętaj ze skutery mają ssanie automatyczne i zawsze odpalają na ssaniu

    #189560 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    On ma ssanie ręczne tak jak w temacie to Barton Fighter 72ccm na którym przejechałem z 3000km oczywiscie na zestawie 72 te 3tyś km. jak założyłem miał ok.2000km

    #189564 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    A jaki wpływ ma modul zapłonowy na odpalanie i jak zdiagnozować jego usterkę bo ja już sam nie wiem co mu może być że tak ciężko odpala teraz to podejrzewam cewke ale jak iskra jest a on słabo odpala tak jak przejadę z 5km zgaszę go i po chwili chce go odpalić to muszę go dusić z rozrusznika i ledwo ledwo załapie.

    #189579 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    ma duży ale ja ci pali na zimnym to raczej nie modul,bardziej stawiam na górę że nie jest zbyt dobra.

    #189580 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    na górę co masz na myśli dokładniej cewka ? być może ona daje za słabą iskrę skoro z kopniaka teraz też ciężko łapie.

    #189581 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    cylinder,tłok,pierśienie

    #189582 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    Ale podczas jazdy to on dobrze się kręci w obroty na każdym biegu ma dużo siły i co najważniejsze nie bierze oleju tak że kopci z rury.

    #189584 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    To zostaje regulacja gaźnika próbuj dac mu więcej paliwa.

    #189585 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    I tak zrobie pobawie się jeszcze gaźnikiem a jak nie to podniose mu iglice o 1 ząbek żeby dostawał więcej paliwa

    #189612 Reply
    Mateusz Dzięgielewski
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Sprawdź czy ma dobrą kompresję. W najgorszym przypadku jak ciężko pali może się okazać że wał kończy swoje żywota ale przy tym odczuwalny byłby spadek mocy.

    #189677 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    I tu jest problem niemam czym zmierzyć kompresji a co do spadku mocy to nie jest odczuwalne chodzi tak samo jak i zaraz po założeniu zestawu 72ccm. Narazie zajrzałem do zaworow i ustawiłem troszeczke większy luz 0.06(ssący) i 0.08(wydechowy). I jeszcze dzisiaj go sprawdze przejade się nim zagrzeje go i zobacze jak będzie uruchamiał.

    #189685 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    Chyba znam rozwiązanie na mój problem, chodzi o to że gdy dzisiaj odpaliłem motor przejechałem się z 10km dałem mu odpocząć tak z 15 minut po czym chciałem go odpalić nie szło w żaden sposób, wykręciłem świecę i świeca była cała sucha nawet śladu benzyny na świecy a iskra była nawet na ssaniu nie szło. Na ogół widać że nie dostaje benzyny do cyla ale nie wiem jak to możliwe gaźnik czyściłem już z chyba 10 raz i dalej to samo jest i tak jest za każdym razem gdy się przejadę stanę odczekam z 10minut i koniec tak jakby całkowicie padł. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?

    #189687 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 051

    kranik. filtr paliwa – drożność
    zawór iglicowy nad pływakiem w komorze pływakowej.
    zasilanie gaźnika jest grawitacyjne-jeżeli jest przelot to benzyna sobie spada rurkami w dół. Wręcz ją trzeba kranikiem podciśnieniowym i zaworem iglicowym powstrzymywać.
    U ciebie \”nie spada\” bo coś stoi jej na drodze. A tam są tylko 3 rzeczy po drodze: filtr, kranik i iglica nad pływakiem.
    Ew, nie masz podciśnienia (to też wpłynie na kranik sterowany podciśnieniem) bo np masz podparty zawór albo luzy jak skurrrrr na pierścieniach.
    Zobacz czy sie zbiornik napowietrza odpowiednio – np przejedź sie ten kilka min i zostaw go ale z otwartym wlewem. Może nie jest drożny napowietrznik zbiornika i benzyna z niego nie spływa

    #189725 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    Kranik mam zwykły, a gaźnik dzisiaj rozebralem w drobny mak i go przedmuchiwałem a benzyna z kranika czy nawet jak już leci ta rurka od kranika po drodze jest filtr paliwa to zawala jak głupia.

    #189727 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    A z tym napowietrzaniem zbiornika to o co chodzi ? Co mam tam ujrzeć ?

    #189736 Reply
    Rother
    Użytkownik
    • Postów: 50

    A jeszcze takie pytanie jakie luzy zaworowe ustawiacie dla ssącego i wydechowego, dużo o tym czytałem jedni piszą że dla obu pod 72ccm dać 0.05 inni że dla ssącego 0.05 a dla wydechowego 0.07 a jeszcze inni że ssący 0.06 a wydechowy 0.08. Więc jaki luz wy polecacie 🙂

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Barton fighter ciężko pali
Twoje informacje:




Back to top button