Barton Fighter 72ccm dysza

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #188607 Reply
    reqq
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 34
    • Postów: 45

    Witam. Posiadam Bartona Fightera 72ccm i chciałbym się zapytać po czym poznać że dysza główna 85 pod filtr stożkowy będzie wystarczająco dobra. Przeszukałem internet lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Chcę się dowiedzieć, po czym to poznać. Nie jetem jakimś tam wielkim specem od takich rzeczy i nigdy wcześniej nie zmieniałem dyszy w gaźniku liczę na odpowiedzi osób które już zmieniały dysze w gaźnikach.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    #188608 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    W tym typie silnika[139fmb] stożek bardziej szkodzi jak pomaga.A dysze możesz sobie założyć 85 będzie się lżej [łatwiej] regulował gaźnik.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #188618 Reply
    reqq
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 34
    • Postów: 45

    Stożek mam gąbkowy i to w obudowie więc raczej nie powinien aż tak bardzo szkodzić.

    #188627 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 385
    • Postów: 21 440

    stożek to stożek. obudowa tu mało zmienia

    #188664 Reply
    reqq
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 34
    • Postów: 45

    No dobra postanowiłem że stożek zostanie i dysza 85 już siedzi w gaźniku, podczas jazdy jak odkręcę manetkę do końca i ma on prawie 7tyś. obr/min to zaczyna nim szarpać (dławi się). Czasami chodzi ładnie jak odkręcę manetkę do końca, przyśpieszenie pod lekką górę ma też lepsze niż poprzednio. Czy te szarpania mogą się objawiać zbyt dużą dyszą i większą dawką paliwa czy powietrza? Świecę wykręcę dopiero jak silnik ostygnie gdyż jest zbyt gorący.

    #189002 Reply
    reqq
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 34
    • Postów: 45

    Witam ponownie. Więc zrobiłem tak jak napisano mi wyżej wyrzuciłem filtr stożkowy i założyłem fabryczny, dysza została zmieniona z 70 (fabryczna) na 80 , gaźnik wyregulowałem i podczas jazdy na każdym biegu ciężko wkręca się w obroty. Macie może jakieś pomysły do zasugerowania? Świeca ma kolor kawy z mlekiem. Dodam że gaźnik też czyściłem.

    #725330 Reply
    Witold Osenkowski
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    Ja mam tak samo lecz postanowiłem że spróbuje zmienić głowice na tą z 50 ccm, bo ma mniejszą komorę spalania
    i wiem że może bić po zaworach lecz mój kolega tak zrobił i wszystko grało

    #725333 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 144
    • Postów: 154

    Panowie- zakładając cylinder 72cc i głowice 50cc musisz mieć odprężony tłok 47mm bo inaczej rozdupczy Ci to gniazda zaworowe.

    Pozostają pytania o:

    • kompresje
    • lewe powietrze
    • stan regulacji gaźnika

    Zakładając większy cylinder musisz dać mu więcej paliwa. 50cc dysza główna zazwyczaj 32 proponuje dać na 33-34 przy airboxie lub na 35 przy stożku/gąbce.
    Dysza główna 72cc z airboxem 72-80? Zależy od moto. Natomiast z stożkiem 85-90. I to tez wszystko jest zależne od położenia nad poziomem morza oraz temperatury otoczenia.

    #726475 Reply
    Karol
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    Cześć,
    „Dysza główna 72cc z airboxem 72-80? Zależy od moto. Natomiast z stożkiem 85-90” Mam stożek, cylinder 72cc, wymienioną głowicę, tłoczek, itd. cały komplet. Po zamontowaniu dyszy 90 kompletne zalewanie, zamulenie i jedna wielka padaka – nie zależnie też od regulacji samego gaźnika i ustawienia wysokości iglicy. Także takie 85-90 dysza to chyba w teorii, bo w praktyce to nie działa dobrze.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Barton Fighter 72ccm dysza
Twoje informacje:




Back to top button