Barton classic 125 problem z rozgrzana skrzynia

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Barton classic 125 problem z rozgrzana skrzynia

Ten temat zawiera 14 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe THEanna THEanna 5 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #662901
    Zdjęcie profilowe THEanna
    THEanna
    Użytkownik
    • Postów: 12

    Cześć. Mam problem ze swoim Bartonem. Zaczynam swoja przygodę. Kupilam dla siebie używanego Bartona Classica. Biegi ciezko wchodziły. Ponoć zzalany był 15/40. Ale mialam problem z powrotem do domu (ok120km). Nie mialam sily wbic biegu z 1dynki. Luzu prozno szukac. Po wymianie oleju na 10/50 elf na chwile było ok. Po przejechaniu ok 300km problem powrócił. Jak dobrze nagrzeje silnik mogłabym skakać po secie od zmiany biegów. W wchodziły jak w maselko.
    Moze ktoś sie z tym spotkał? Podejrzewam, ze zly olej od razu dawalby taki objaw, a nie po 1/3przejechanego interwalu zalecanego do wymiany oleju?

    #662905
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Sprawdź czy sprzęgło nie ciągnie, może trzeba je podciągnąć. Odpal sprzęt, wciśnij sprzęgło i wbij jedynkę. Jeżeli będzie ciągnął przy wciśniętym sprzęgle to trzeba wyregulować linką.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    SŁONECZNA OFERTA SUZUKI

    AdvertisementStreet czy Adventure? Teraz w tej samej cenie!
    #662907
    Zdjęcie profilowe THEanna
    THEanna
    Użytkownik
    • Postów: 12

    Sprzęgło regulowane było. Jak wspomniałam, wszysko bylo ok po wymianie na nowy olej przez ok 300km. Teraz jak się dobrze nagrzeje nie idzie wbic biegu. Nie wiem, jak poprzednik go uzytkowal. W zipp vz-1 takich problemow nie odczuwam.

    #662908
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 864

    jakiego dokładnie elfa 10W50 tam wpakowałeś i dlaczego 10W50? taki jest zalecany?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #662909
    Zdjęcie profilowe THEanna
    THEanna
    Użytkownik
    • Postów: 12

    Zalecany 15/40.
    Wlany elf 4t 10/50 moto tech, motula nie było akurat na stanie.
    dlaczego? Bo brat najmadrzejszy. I twierdzi, ze silnik jest chłodzony powietrzem,więc ten będzie dobry.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #662910
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 864

    zmień olej na zalecany wg instrukcji a nie „lepszy” i jeżeli to nie pomoże to kłania sie mechanik i regulacja lub naprawa sprzęgła. Skoro kupiłas używany to tam może być mielonka. A co sprzedający na to? Że u niego wszystko było przesuper?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #662911
    Zdjęcie profilowe THEanna
    THEanna
    Użytkownik
    • Postów: 12

    Wombat, jak wracalam nim na kołach do domu, to było dokładnie to samo.
    po regulacji sprzęgła, wymianie oleju na chwilę pomogło. Ok, zrobię jak mowisz.

    #662912
    Zdjęcie profilowe Bea
    Bea
    Użytkownik
    • Postów: 151

    A przed zakupem się nim przejechałaś?

    #662914
    Zdjęcie profilowe THEanna
    THEanna
    Użytkownik
    • Postów: 12

    Dopiero zaczynam przygodę. Biegi wchodziły z lekkiem oporem. Ale wtedy zrobilam kilka km. A po ok 30km dopiero zaczynają się problemy. O luzie moge zapomniec.

    #662916
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 864

    zacznij od wymiany oleju – ale nie na taki „przesuper” od CBR 1000RR Turbo Burbo tylko na taki jaki powinien być w tych starych konstrukcyjnie gruzach. Motul 5100 z klasą MA styka w zupełności.
    I olej od pewnego dostawcy a nie po internetach kupowany bo podrabiają wszystko.

    A jak to nic nie da to mechanik i przegląd sprzęgła.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie