Barton classic 125 problem z rozgrzana skrzynia

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #662901 Reply
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Cześć. Mam problem ze swoim Bartonem. Zaczynam swoja przygodę. Kupilam dla siebie używanego Bartona Classica. Biegi ciezko wchodziły. Ponoć zzalany był 15/40. Ale mialam problem z powrotem do domu (ok120km). Nie mialam sily wbic biegu z 1dynki. Luzu prozno szukac. Po wymianie oleju na 10/50 elf na chwile było ok. Po przejechaniu ok 300km problem powrócił. Jak dobrze nagrzeje silnik mogłabym skakać po secie od zmiany biegów. W wchodziły jak w maselko.
    Moze ktoś sie z tym spotkał? Podejrzewam, ze zly olej od razu dawalby taki objaw, a nie po 1/3przejechanego interwalu zalecanego do wymiany oleju?

    #662905 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Sprawdź czy sprzęgło nie ciągnie, może trzeba je podciągnąć. Odpal sprzęt, wciśnij sprzęgło i wbij jedynkę. Jeżeli będzie ciągnął przy wciśniętym sprzęgle to trzeba wyregulować linką.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #662907 Reply
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Sprzęgło regulowane było. Jak wspomniałam, wszysko bylo ok po wymianie na nowy olej przez ok 300km. Teraz jak się dobrze nagrzeje nie idzie wbic biegu. Nie wiem, jak poprzednik go uzytkowal. W zipp vz-1 takich problemow nie odczuwam.

    #662908 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    jakiego dokładnie elfa 10W50 tam wpakowałeś i dlaczego 10W50? taki jest zalecany?

    #662909 Reply
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Zalecany 15/40.
    Wlany elf 4t 10/50 moto tech, motula nie było akurat na stanie.
    dlaczego? Bo brat najmadrzejszy. I twierdzi, ze silnik jest chłodzony powietrzem,więc ten będzie dobry.

    #662910 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    zmień olej na zalecany wg instrukcji a nie „lepszy” i jeżeli to nie pomoże to kłania sie mechanik i regulacja lub naprawa sprzęgła. Skoro kupiłas używany to tam może być mielonka. A co sprzedający na to? Że u niego wszystko było przesuper?

    #662911 Reply
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Wombat, jak wracalam nim na kołach do domu, to było dokładnie to samo.
    po regulacji sprzęgła, wymianie oleju na chwilę pomogło. Ok, zrobię jak mowisz.

    #662912 Reply
    Bea
    Uczestnik
    • Postów: 172

    A przed zakupem się nim przejechałaś?

    #662914 Reply
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Dopiero zaczynam przygodę. Biegi wchodziły z lekkiem oporem. Ale wtedy zrobilam kilka km. A po ok 30km dopiero zaczynają się problemy. O luzie moge zapomniec.

    #662916 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    zacznij od wymiany oleju – ale nie na taki „przesuper” od CBR 1000RR Turbo Burbo tylko na taki jaki powinien być w tych starych konstrukcyjnie gruzach. Motul 5100 z klasą MA styka w zupełności.
    I olej od pewnego dostawcy a nie po internetach kupowany bo podrabiają wszystko.

    A jak to nic nie da to mechanik i przegląd sprzęgła.

    #664258 Reply
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Człowiek się uczy…
    jednak miałeś rację Wombat. Linka sprzęgła się wyciągnęła. podciągnęłam i jest w porządku.
    Trzeba słuchać bardziej doświadczonych.

    #664263 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    A nie mówiłem? 😁

    #664265 Reply
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Mówiłeś 🙂

    #667500 Reply
    Przemek
    Uczestnik
    • Postów: 1

    Witam.Ja mam Bartona Classica 2 rok przejechałem nim 16tysięcy i jeżdzę na oleju 10w 40 Motul i jest git a co do skrzyni to widze że problem już rozwiązany ale ta skrzynia lubi i tak miec nie kiedy kaprys jeżeli np.jedziesz na 5 i przychamujesz i chcesz zejsc na 3 to lubi przyciać a ogólnie jak narazie bez awarii tylko lać paliwo olej co 1000km i w droge.

    #667526 Reply
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Niestety nie mialam możliwości podzielenia się informacja. Problem byl w lince sprzęgła, ktora haczyla się w peszelu, az pękła. Po wymianie wreszcie odczuwam radość z jazdy:) biegi wchodzą jak w masło 🙂
    Dzieki za podpowiedzi, kazda byla cenna:)

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Barton classic 125 problem z rozgrzana skrzynia
Twoje informacje:




Back to top button