Toros Eko - zgasł i nie odpala

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #631778
    Davido
    Uczestnik
    • Postów: 55

    Witam bardzo proszę Was o pomoc bo już nie mam sił do mojego skuterka. Skuter to Toros Eko zwykły chińczyk 4t.
    Od pewnego czasu spadły jego osiągi szczególnie pod górkę, ustawiłem zawory trochę się polepszylo ale gdy silnik był ciepły trochę gorzej palił.
    Dzisiaj rano przed pracą odpaliłem go chodził na wolnych obrotach i zgasł niestety już nie dałem rady go odpalić.
    Co może być tego przyczyną?
    Dodam jeszcze tylko ze bardzo często muszę ustawiać zawory bo poprostu się przestawiaja.
    Liczę na jakieś odpowiedzi ponieważ skuter to jedyny transport do pracy.

    #631780
    pasjamoto
    Uczestnik
    • Postów: 1

    Mam podobny problem. Jutro stawiam do kumpla, który trochę się orientuje w temacie. Dam Ci znać.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #631785
    Davido
    Uczestnik
    • Postów: 55

    Okej czekam z niecierpliwością.
    Ale może ktoś jeszcze nam tutaj pomoże?

    #631786
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    wróżka pewnie.
    Przyczyn spadku mocy może być tyle ile cześci w silniku.
    Trzeba zrobić diagnostyke, posprawdzać wszystko co się sprawdza i wyciągać wnioski. Ale tego się na forum nie zrobi

    #631791
    Davido
    Uczestnik
    • Postów: 55

    Okej, a co z przestawiajacymi się zaworami i dlaczego odpalił zgasł i już nie odpalił? Od czego zacząć? Może jakieś podpowiedzi, wieczorem po pracy ewentualnie sprawdzę czy odpali.

    #631793
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    luzy zaworowe się zmieniają bo albo słabo kontrujesz albo materiał z którego sa wykonane zawory, dźwigienki lub elementy regulacyjne są do kitu.
    Powodem że zgasł i nie odpalił może być elektryka, zalana świeca, słaba kompresja, nieszczelności w dolocie, problem z paliwem, ścięty klin na wale..itd cała czapka powodów. Dlatego się nie zgaduje tylko sprawdza po kolei.

    #631794
    Davido
    Uczestnik
    • Postów: 55

    Okej dziękuję za odpowiedź pierwsze to sprawdzę świece wyczyszcze i ustawie przerwę na 0,7 mm
    Następnie to sprawdzę czy zawory się nie przestawily i czy mają jakikolwiek luz.

    #631803
    Nortos
    Uczestnik
    • Postów: 408

    przestawianie luzów może być także spowodowane wypalającym się zaworem, nie ustawiłeś przypadkiem zbyt małej dawki paliwa?

    #631819
    Davido
    Uczestnik
    • Postów: 55

    Wczoraj wykrecilem świece była czarna, wyczyscilem i ustawiłem przerwę na 0,7. Skuter odpalił od przylozenia na starter elektryczny.
    Dzisiaj się przejade i zobaczę czy ma moc.
    A co do czarnej świecy to srobke od regulacji mieszanki wkręcić czy wykręcić trochę?

    #631820
    Davido
    Uczestnik
    • Postów: 55

    Może ktoś mi trochę przybliżyć jak ewentualnie sprawdzić stan zaworow?

    #631821
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    żeby sprawdzić stan zaworów to trzeba je zobaczyć – ich krawędzie i ich przylgnie w głowicy, luzy w prowadnicach..itd
    Albo zdjąć głowice albo wziernik przez gniazdo świecy – ale zdjęcie najlepsze.
    Ale najpierw przy prawidłowym luzie warto zrobić pomiar kompresji. To powie czy jest tam cos do zrobienia czy nie. Bo jeżeli kompresja jest prawidłowa to musza być szczelne. A jak nie ma odpowiedniej kompresji to mogą być zawory, pierścienie, przytarcie gładzie..itd- ale wiadomo że trzeba przyczyn szukać.

    Sama regulacja gaźnika to troche wiecej jak kręcenie śrubką. Kręcenie śrubką to gównie skład mieszanki dla wolnych obrotów a jak odkręcasz gaz to zaczyna mieć znaczenie dysza główna, kształt i wysokość iglicy a jak masz maxa to tylko średnica dyszy głównej. Ten skład od wolnych obrotów wlicza się oczywiście cały czas ale przy odkręconej manetce stanowi tylko niewielki procent tego co leci do cylindra. Poziom paliwa w komorze pływaka też ma znaczenie.
    Natomiast „prawidłowa mieszanka” to pojęcie zalezne od wartości kompresji – tzn mieszanka prawidłowo spalana w cylindrze z kompresją 10 bar będzie zalewała i okapcała świece w cylindrze z kompresją 8-9 bar lub jakąś jeszcze gorszą. To są wszystko połączone rzeczy.

    #631822
    Davido
    Uczestnik
    • Postów: 55

    Wczoraj odpalił a dzisiaj już nie normalnie krew mnie zalewa i jeszcze aku padło od kręcenia…

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button