Bardzo ciezko odpala

Witam mam skuter toros el bonito cy50t-8 od kilku dni i od samego początku mam problem z opalaniem. Z kopa za 2 3 razem odpali a z guzika to muszę kręcić i kręcić i czasami nie zatrybi a czasami jak popuszczam hamulec to odpali a czasami nie. Skuter jest nowy. Czym to może być spowodowane?

Problem z odpaleniem z guzika moze byc spowodowany niedoladowanym akumulatorem. Skoro piszesz ze jak popuscisz hamulec to lepiej lapie a w tym momencie rozrusznik dostaje wieksze napiecie bo swiatlo stopu lekko przygasa to wlasnie na wine akumulatora to wyglada. Odpalanie z kopa za 2-3 razem nowego skutera jeszcze zapewne na dotarciu to nic strasznego. Niedotardy cylinder i tlok moga miec nieco wieksza konpresje niz po dotarciu co moze powodowac delikatne tlumienie iskry.

A gdzie znajduje akumulator? Gdzieś pod podłoga? I jak go naładować? Tak samo jak samochodowy prostownikiem?

tak samo jak samochodowy. tylko prostownik musi być dopasowany do akumulatorów 4-9Ah... najlepiej taki wielofunkcyjny np z lidla

Czy to może być coś takiego
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5311404795

6v Czy 12v ?

Takie pytanko jeszcze mam prostownik samochodowy 6A czy takim prostownikiem mogę ladowac akumulator w skuterze czy to jest za mocny? A jeżeli można to jak długo powinien się ladowac

6A to pewnie prąd maksymalny a ciekawe jaki ma minimalny. Baterie powinno sie ładować prądem 10 godzinnym - czyli tak upraszczając 1/10 jego Ah. A tak naprawdę to procesorowe ładowarki zaczynają od dużego prądu a potem w miarę wzrostu naładowania go pomniejszają.
Ty sie natomiast martw o to dlaczego ci pada akumulator

Kupiłem nowy akumulator żelowy pojemność 7a i nadal to samo. Od kilku dni z guzika w ogóle nie chce palić a z kopa odpala. Pomocy bo już nie wiem co to może byc

weź miernik i na zapalonym silniku zobacz jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora - ze światłami i bez (jeżeli możesz wyłączyć)

To muszę kupić miernik bo nie posiadam

A świateł nie mogę wyłączyć. Na zaciskach akumulatora to mam to zrobić na dołączonym akumulatorze od skutera czy podłączonym?

masz naładować akumulator i zmierzyć go jak jest odpięty.
potem go podepnij i zmierz napięcie na klemach
potem odpal silnik i zmierz napięcie na klemach
- bez świateł (u ciebie sie nie da)
- na światłach
możesz mierzyć przy około 3000-4000 obr to lepiej jak na wolnnych
jeżeli na włączonych światłach ładowanie jest 14V lub mniej to jest źle. jeżeli jest 12 lub mniej to jest tragicznie

A co to dokładnie oznacza jak ładowanie jest 14 lub mniej albo 12 lub mniej?

akumulator ma 12V (12.3-12.7) z groszami w stanie jak stoi na półce.
Prąd ładowania i napięcie w instalacji przy pracującym silniku powinno być blisko lub najlepiej powyżej 14V - to oznacza że starczy prądu i dla odbiorników i na ładowanie akumulatora.
Jeżeli ta wartość jest niższa a nawet bliska 12V to oznacza że układ ładowania nie wyrabia i z baterii głównie bierze - trzeba szukać powodu takiego stanu.
Co gorsza trzeba (najlepiej) sprawdzić cały zakres obrotowy bo to że jest marne ładowanie na wolnych to jeszcze nie dramat ale może tak być że poprawnie ładuje potem przy 3000 obr a np już przy 5000 nie. Albo zamiast ~14V jest tam 17V lub 19V albo jeszcze więcej. .Przegięcie w każdą strone nie jest dobre

Ok chyba rozumiem. Pożyczyłem miernik i jak wrócę z pracy to będę mierzył. Dam znać jak i co po południu

To powiem tak. Wartość napięcia jest 12.8 i obojętnie czy jest podpięty czy nie jest czy jest silnik włączony czy nie czy są obroty 3000 czy na wolnych to ta wartość jest taka sama nic nie wzrasta. I co to może być.

tak w kolejności prawdopodobieństwa to regulator napięcia, słaby kontakt przewodów ew. walnięty stator

Czy są to jakieś czasochłonne do naprawy rzeczy i drogie? Czy raczej drobnostki?

No i czy mimo wszystko nawet na naladowanym akumulatorze przez takie usterki nie powinien odpalić z guzika?

to zależy jaki prąd idzie na moduł. jak ma pokopane zarządzanie energią to jak ciągnie rozrusznik to może nie starczać na zapłon