Baotian 4T – stracił moc i nie odpala

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #83044
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    Stało się to w kilka dni temu. Kilka dni temu postanowiłem trochę oczyścić skuter i sprawdzić stan paska napędowego oraz wariatora i sprzęgła, bo już tam dawno nie zaglądałem i w ogóle. Kiedy wyjeżdżałem do sklepu nic nie wskazywało na to ,że już niebawem będzie dziać się coś dziwnego, a mianowicie w drodze powrotnej skuter zaczął się dziwnie dusić tak jakby brakowało mu paliwa. Pierwsze podejrzenie padło na filtr paliwa, bo jeszcze nie wymieniałem , lecz po odpięciu wężyka z paliwem , paliwo wyciekało, więc uznałem, że z filtrem wszystko jest ok. potem wyregulowałem i wyczyściłem gaźnik, niewiele pomogło , zmieniłem gaźnik od innego skutera, jeździł , ale po chwili jeżdżenia dławił się i gasł-czyli to samo , tłok na pewno nie spuchł od temperatury. następnego dnia bez trudu odpaliłem skuter i zrobiłem tego dnia ok 20 km , ale skuter był słaby i jechał maksymalnie 55 km/h , po zgaszeniu nie odpala, kiedy próbowałem go uruchomić kopka chodziła bez oporów, czyli była słaba kompresja, pomyślałem , że tłok bokiem wyszedł 🙂 ale nic z tych rzeczy po rozebraniu silnika nie widać znacznego zużycia cylindra i tłoka , nie ma progów jest gładki na górze tłoka widać jakby wytarł się „lakier” ale nic nie jest chropowate , wg mnie cylinder i tłok są w porządku, skuter ma obecnie przejechane 12700 km. nie wiem co się mogło stać.

    #83046
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • 4
    • 484Postów:

    kto wie czy juz nie zajechany, ale mam identyczny skuter i jeżeli cieknie ci paliwo z wężyka bez końca to kranik podciśnieniowy do wymiany – taki odlewik pod bakiem

    #83049
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    Dodam jeszcze, że podczas przekręcenia kierownicy w prawo i lewo skuter tak samo się dławił i gasł,np jak była wyprostowana to się silnik wkręcał jak opętany i to mnie dziwi bo iskra jest dobra, ale może coś elektryką, może ktoś miał podobny przypadek?

    #83051
    bania
    Uczestnik
    • 20
    • 79Postów:

    dziwne ale mozesz miec gdzies zwarcie przy kablach skoro piszesz ze jak krecisz kierownica to gasnie ja mam baotiana 49qt-6 wlasnie go rozbieram mam wszystkie czesci jak cie interesuja prucz tylnich plastikow i kola pozatym wszystko jest silnik super dziala 60ccm

    #83053
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • 4
    • 484Postów:

    zdejmij osłony przy kierownicy i czache , a potem dokładnie obejrzyj kable

    #83054
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    może jeszcze dziś włożę silnik od kingwaya fonero 4T bo mam takiego właśnie wraka na podwórku na szczęście 😀 i zobaczę jak to będzie chodzić.

    #83115
    bania
    Uczestnik
    • 20
    • 79Postów:

    to lepiej wymien skuter jak ci silnik z fonero podejdzie

    #83116
    bania
    Uczestnik
    • 20
    • 79Postów:

    bo z fonero silnika chyba nie wlozysz

    #83135
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    Sprawdzałem i masz rację bo mocowanie do silnika jest troche inne i silnik też nieco inny u mnie jest oznaczenie 139QMA , a w fonero 139QMB i niektóre elementy się różnią ,np moduł jest dwuwtyczkowy , a u mnie jednowtyczkowy, ale jutro coś pokombinuje.

    #83722
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    Witam ponownie 🙂 przez ostatnie kilka dni zajmowałem się ratowaniem mojego skutera, wyjąłem silnik i rozkręciłem go w drobny mak, wszystko miałem na wierzchu i postanowiłem wszystko wyczyścić. tak też zrobiłem, kupiłem również komplet nowych uszczelek silnika, wyczyściłem świecę, wyregulowałem zawory i gaźnik,ustawiłem pierścienie, wymieniłem olej i jak na razie silnik chodzi jak dawniej(jedynie musiałem kombinować z klinem wału bo mi wypadł i miałem mały kłopot z magnetem 😀 ale to był pikuś jak się okazało) w dalszym ciągu nie wiem co było przyczyną tej usterki, ale teraz to już nie ważne. ważne, że działa.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button