Baotian 4T – stracił moc i nie odpala
- This topic has 9 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 10 years, 5 months temu by
Lukario.
-
AutorWpisy
-
29 września 2012 dnia 13:24 #83044
Stało się to w kilka dni temu. Kilka dni temu postanowiłem trochę oczyścić skuter i sprawdzić stan paska napędowego oraz wariatora i sprzęgła, bo już tam dawno nie zaglądałem i w ogóle. Kiedy wyjeżdżałem do sklepu nic nie wskazywało na to ,że już niebawem będzie dziać się coś dziwnego, a mianowicie w drodze powrotnej skuter zaczął się dziwnie dusić tak jakby brakowało mu paliwa. Pierwsze podejrzenie padło na filtr paliwa, bo jeszcze nie wymieniałem , lecz po odpięciu wężyka z paliwem , paliwo wyciekało, więc uznałem, że z filtrem wszystko jest ok. potem wyregulowałem i wyczyściłem gaźnik, niewiele pomogło , zmieniłem gaźnik od innego skutera, jeździł , ale po chwili jeżdżenia dławił się i gasł-czyli to samo , tłok na pewno nie spuchł od temperatury. następnego dnia bez trudu odpaliłem skuter i zrobiłem tego dnia ok 20 km , ale skuter był słaby i jechał maksymalnie 55 km/h , po zgaszeniu nie odpala, kiedy próbowałem go uruchomić kopka chodziła bez oporów, czyli była słaba kompresja, pomyślałem , że tłok bokiem wyszedł 🙂 ale nic z tych rzeczy po rozebraniu silnika nie widać znacznego zużycia cylindra i tłoka , nie ma progów jest gładki na górze tłoka widać jakby wytarł się „lakier” ale nic nie jest chropowate , wg mnie cylinder i tłok są w porządku, skuter ma obecnie przejechane 12700 km. nie wiem co się mogło stać.
29 września 2012 dnia 13:28 #83046kto wie czy juz nie zajechany, ale mam identyczny skuter i jeżeli cieknie ci paliwo z wężyka bez końca to kranik podciśnieniowy do wymiany – taki odlewik pod bakiem
29 września 2012 dnia 13:38 #83049Dodam jeszcze, że podczas przekręcenia kierownicy w prawo i lewo skuter tak samo się dławił i gasł,np jak była wyprostowana to się silnik wkręcał jak opętany i to mnie dziwi bo iskra jest dobra, ale może coś elektryką, może ktoś miał podobny przypadek?
29 września 2012 dnia 13:50 #83051dziwne ale mozesz miec gdzies zwarcie przy kablach skoro piszesz ze jak krecisz kierownica to gasnie ja mam baotiana 49qt-6 wlasnie go rozbieram mam wszystkie czesci jak cie interesuja prucz tylnich plastikow i kola pozatym wszystko jest silnik super dziala 60ccm
29 września 2012 dnia 13:58 #83053zdejmij osłony przy kierownicy i czache , a potem dokładnie obejrzyj kable
29 września 2012 dnia 14:02 #83054może jeszcze dziś włożę silnik od kingwaya fonero 4T bo mam takiego właśnie wraka na podwórku na szczęście 😀 i zobaczę jak to będzie chodzić.
29 września 2012 dnia 20:26 #83115to lepiej wymien skuter jak ci silnik z fonero podejdzie
29 września 2012 dnia 20:30 #83116bo z fonero silnika chyba nie wlozysz
29 września 2012 dnia 23:07 #83135Sprawdzałem i masz rację bo mocowanie do silnika jest troche inne i silnik też nieco inny u mnie jest oznaczenie 139QMA , a w fonero 139QMB i niektóre elementy się różnią ,np moduł jest dwuwtyczkowy , a u mnie jednowtyczkowy, ale jutro coś pokombinuje.
5 października 2012 dnia 16:03 #83722Witam ponownie 🙂 przez ostatnie kilka dni zajmowałem się ratowaniem mojego skutera, wyjąłem silnik i rozkręciłem go w drobny mak, wszystko miałem na wierzchu i postanowiłem wszystko wyczyścić. tak też zrobiłem, kupiłem również komplet nowych uszczelek silnika, wyczyściłem świecę, wyregulowałem zawory i gaźnik,ustawiłem pierścienie, wymieniłem olej i jak na razie silnik chodzi jak dawniej(jedynie musiałem kombinować z klinem wału bo mi wypadł i miałem mały kłopot z magnetem 😀 ale to był pikuś jak się okazało) w dalszym ciągu nie wiem co było przyczyną tej usterki, ale teraz to już nie ważne. ważne, że działa.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.