Bajaj Sunny: Jaka mieszanka ?

Witam. Mam pytanie. Nabyłem ostatnio skuter Bajaj Sunny i interesuje mnie jaką mieszankę najlepiej mu sporządzić... Chodzi mi o najlepsze rozwiązanie bo słyszałem ze jest to dość wrażliwy skuterek i lanie zwykłego mixola jest zbyt ryzykowne. To może czerwony olej sthil ?
A i jeszcze w jakich proporcjach (jestem trochę zielony, nie mam dużego doświadczenia z skuterami) Z góry dzięki! :)

Dobry minerał lub półsyntetyk 1:50. Jeśli będzie się grzał to mozesz odrobinę zwiekszyć ilosć oleju.

Tutaj chłopak pisał o tym i innych sprawach: http://www.skuterowo.com/moj-test-skutera-bajaj-sunny/

hmm... no ok, ale jakiś konkretny olej (firmy) czy tylko pierwszy lepszy półsyntetyk do dwóuswego śilnika ?

olej dedykowany do dwusuwów i z głowy,Nawet Orlen Platinum po 25zł za litr.

ok dzieki za odp. mam tylko nadzieje ze na mojej stacji bedzie cos dobrego ;)

jak kupisz poszukaj informacji na opakowaniu (nie musi być) czy sugerowane przez producenta oleju proporcje mieszania z paliwem nie odbiegają od standardowych

a tak standardowo to ile ml na 1 litr paliwa?

takim standardem jest 20ml oleju na 1L paliwa czyli 1:50 - taki bezpieczny złoty środek. Może dymić ale nie powinien sie zatrzeć.

Ale w zależności od konstrukcji i oleju stosuje sie od 1:30 do 1:100

No dobra, myślę ze po pewnym czasie będe juz widział ile wlać i bedzie wszystko ok, dzięki za odpowiedź. ;)

Zacznij od 1:50. Możesz używać oleju Stihl choć jak na swoje parametry uważam, że jest za drogi. Orlen Platinum to złoty środek.

No niestety na mojej stacji nie było żadnego firmowego oleju do silników dwusuwowych, a może koleś sie nie znał po prostu, to kupiłem zwykły czerwony olej do 2-sówowych, 1 litr za 16zł. no i zalałem 1:50 i jedyny problem jest przy odpaleniu, muszę pokopać go trochę, a jak już odpali to jest ok. Zapewne zmienię olej na jakiś lepszy, ale najpierw wyjeżdżę te 4 litry której już wlałem ;)