Autostrady

Ktoś się źle tu wypowiedział, że motorower nie może jeździć po autostradach. Ja mam motorower kingway 72cm z skrzynią biegów manualna, prędkość maksymalna wynosi. 120km. Prawo autostradowe wyraźnie pozwala każdemu pojazdowi poruszać się z prędkością minimum to 80km, nie które 125 cm mają tak, że prędkość maksymalna wynosi 90 km i takie pojazdy się poruszają po autostradach. Ja często motorowerem jadę na na Niemcy po autostradach i nikt mi jeszcze, nie zwrucił uwagi na to, że się poruszam z prędkością 100km motorowerem.

czym ty mierzyłeś te 120 km/h????? tyle ledwo 110ccm ciśnie a ty 72ccm ciśniesz tyle...
72ccm max 80-85 km/h wyciśniesz...

Nie. Po autostradzie może się poruszać pojazd samochodowy zdolny rozwinąć 40km/h. Tyle mówi prawo.
Motorower pojazdem samochodowym nie jest.
To że do tej pory cię nikt nie capnął nie znaczy że to co robisz jest dozwolone.

motorower nie może jeździć po autostradach i drogach ekspresowych bo jest motorowerem i formalnie 45km/h nie przekracza. Aczkolwiek prędkość minimalna dla pojazdów dopuszczonych do ruchu an autostradzie wynosi 40km/h to motorowery jadące formalnie max 45km/h sie na to nie załapują.
To że pchasz sie niem na autostrade to takie samo złamanie prawa jak to że przekracza 45km/h.
NIE MA takiego pojęcia jak ^ prędkość minimalna na autostradzie=80^ bo by ludzie nie mogli hamować..
I swoje 120km/h proponuje zweryfikować GPSem.

I znów Wombat rację ma... a to kolejny rok niedługo mija :-) Motorower po autostadzie i ekspresówce nie może, tak jak nie może powyżej 45km/h i nie może mieć więcej, jak 50 cm3. Cuda... :-)))

Cudem to jest 72ccm które jeździ szybciej niż większość 125ccm. W zasadzie mało jest 125 które jadę 120km/h.

biegówki nieliczne 125 4T dają rade. skutery z CVT raczej oscylują w okolicy 105-110km/h (realnych).
Trzeba mieć te 12-14KM i stosunek mocy do masy w okolicy 12kg/KM zeby tak pojechać.

Moje 3 grosze:
Prawo o ruchu drogowym określa rodzaj pojazdów które mogą się poruszać po drogach szybkiego ruchu (ekspresowe i autostrady). Pojazdy nie ujęte korzystać z tych dróg nie mogą czyli motorowery, rowery, furmanki, pojazdy wolnobieżne itp.
*
Przy 120km/h są już takie opory powietrza, że motorowerowe 5KM nie jest w stanie tu nic zdziałać. Poza tym musi być też konkretna masa pojazdu żeby czasem nie odleciał... Bajki opowiadane przez dzieci skierowane do dzieci to głównie chwalenie się fał maxem pokazanym przez licznik roweru, bo z prawdziwym pomiarem ma to niewiele wspólnego.
*
Klasyfikowanie osiągów silnika tylko po samej pojemności skokowej jest nie miarodajne. A zwłaszcza w przypadku jednośladów gdzie stosowane są zarówno jednostki 2T i 4T. Wyczynowe jednostki 125 4T są w stanie generować obecnie 20KM. Tyle że nikt seryjnie takich silników nie ładuje do produktów masowych bo cena pojazdu byłaby conajmniej 50% wyższa. Ponadto przepisy na terenie Europy pozwalają na poruszanie się 125tkami na kat B przy czym parametry dopuszczone są takie same jak w przypadku kat A1. Czyli generalnie niezbyt wysilone. Więc producentom nie opłaca się oferować tak niszowych produktów jak 125cc jadące powyżej 120km/h. Ot i cała filozofia.

Dlatego żeby jakkolwiek przybliżyć potencjał pojazdu trzeba podać moc na mase - zakładając przy tym że reszta pojazdu jest przeciętnie ^drogowa^.. tzn ma w miarę normalne przełożenia, jakiś tam zakres obrotów pozwalający korzystać z nich na co dzień.. itd.
Zresztą nawet ustawodawca korzysta z tego współczynnika definiując ograniczenia dla kategorii pojazdów - bo jest on dość miarodajny.

Wombat z CVT powyżej 100km/h to już markowe skutery z mocą 15KM. Biegówki markowe osiągają koło 120km/h realnych, ale to już prawie max. Niemożliwym praktycznie jest żeby jednostka o pojemności 72ccm generowała takie prędkości.
Jeśli chodzi o poruszanie się po autostradach, to niewiadomo co chciałbyś osiągnąć coś co ma w dowodzie rejestracyjnym adnotacje "motorower" nie może się po takiej drodze poruszać, a przerobienie na większą pojemność bez zmiany tej adnotacji rodzi za sobą spore problemy.

elloco napisał:

Wombat z CVT powyżej 100km/h to już markowe skutery z mocą 15KM. Biegówki markowe osiągają koło 120km/h realnych, ale to już prawie max. Niemożliwym praktycznie jest żeby jednostka o pojemności 72ccm generowała takie prędkości.

To nie jest kwestia pojemności tylko mocy. Mój GTS zatankowany wazy ponad 173kg, nie ma całych 15KM ale za to ma kilka lat na karku. Mimo tego że jest zabudowany osiąga i utrzymuje prędkość powyżej 100km/h (tak wg GPS bo na licznikach to już milion pokazuje).
Nie widze natomiast problemu żeby podtuningowane 70cm (a przecież do 14-16KM na kole je robią) za to z wagą 100kg a nie 170kg osiągało +100kmh i to dość ^dynamicznie^ (i to z CVT). Natomiast takie moce (a to konieczność) to raczej 2T w tej pojemności a nie 4T.
W każdym razie skutery z CVT i motory o wadze około 100kg potrzebują około 8.5-9KM żeby osiagnąć 90km/h (tak jeździ ^porobione^ 70cm 2T o tej mocy i np 125 4T w tej samej budzie, koło 10KM żeby osiągnąć 100km/h. Żeby tą prędkość przekraczać muszą być albo lżejsze albo mocniejsze. pomijam fakt że się tragicznie niepewnie prowadzą przy takich prędkościach (za lekkie są i mają zbyt badziewne amortyzatorki)

Tak jak opisano wyżej , motorowerem nie wolno na autostradach i koniec , dodam jeszcze coś do wydajnośći mój chinol router grande 120kg masy + ja 110kg masy na seryjnej 50 robił max 65km/h na 90cc wzrosło przyspieszenie ale prędkość max 80km/h i to na dobrej prostej , nie mam pojecia ile ma teraz koni seryjnie bodajże 3.5 teraz jak ma 5 to max, więc mocy procentowo mu przybyło o 35% a prędkość maksymalna wzrosła o 20% pozatym na każdej przekładni sa limity i nawet jakby miał z 10 koni to dużo szybciej już nie pojedzie przez ograniczenie przekładni i nie wiem na jakich obrotach by musiał silnik pracować by pojechał 100km bo ponad 10,000 podejrzewam teraz do 8500 kręci, a to już morderstwo dla konstrukcji silnika.
Uważam jednak że z markowego dobrego silnika z markowymi częściami na 72cc motorowerem biegowym z zmodyfikowana przekładnia te 100km idzie wycisnąć , ale musiał by być leki+ lekki kierowca + modyfikacja zębatek kosztem przyspieszenia , szwagier ma motorower 50ccm biegowy zipa montana bodajże i on te 70-75km/h robi tak jak ja cięższym skuterem z cvt ale 90cc , wagowo waży tyle co ja (kierowca), ale motorower jest o jakies 40kg lżejszy no i ma normalne biegi, co do przyspieszenia to oddsatwiał mnie strasznie gdy miałem 50cc , tak dodam że u mnie w rodzinie skutery-motorowery sa popularne bo zarówno ja szwagier i siostra je posiadamy i w lato robimy sobie wypady a mamy po 30lat :)

Jak wam Wombat napisał tu chodzi o moc i stosunek wagi do mocy,na zestawie takegawa 88 dax [monkey] ma 12-14km przy 12000 rpm i leci to 130 realne ALE waży 65-70kg i jest dla kaskaderów:D,a cały zestaw z kominem elektoniką itd to koszt w granicach 2k papiera + przesyłka z japoni,więc jakieś 2 nowe chinole.Na takegawa 72 [daje ten przyklad bo najmocniejsze do chinola 4t manual] max to 100km w daxie co wazy 65-70kg w chinolu to realnie 85-90.W gy6 najlepszy jest NARAKU 90CC [52,4MM] GY6 z gażnikiem 24mm i wtedy mozna osiągnąć magiczne 100 km/h.

Z doświadczenia wiem, że osiągnięcie GPSowych 115km/h przy markowej biegówce 75cc (seryjnie) 2T jest jak normalnie osiągalne. A gdyby jeszcze dać dłuższe przełożenie napędu to spokojnie pod 130 można podejść. Silnik osiąga wówczas 13-15KM. Przy masie zbliżonej do 100kg osiągi są bardzo zadowalające ale właśnie ze względu na niską masę pojazdu, wystarczy lekki podmuch wiatru i zaczyna się walka o utrzymanie toru jazdy. Dla niewprawionych ta walka może dość łatwo skończyć wypadkiem.