Aprilla sr 50 lt 96r nie chce sie uruchomic

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Aprilla sr 50 lt 96r nie chce sie uruchomic

Ten temat zawiera 31 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001 4 lata, 9 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 32 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #179896
    Zdjęcie profilowe Aprillasr50lt
    Aprillasr50lt
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Witam. Mam problem jak w temacie. Dokladnie to wczoraj jechalem rano i jezdzil normalnie. Po poludniu ruszylem i przejechalem jakies 200m po czym skuter zaczal mulic a ja zaczalem ruszac szybko manetka jak zwykle robie w takim przypadku ale skuter zgasl. Od tego momentu nie chce odpalic a z wezyka luznie zwisajacego z gaznika leci duzo paliwa. Czasem jak probuje odpalic slysze ze zalapie ale odrazu gasnie. Wiem ze motorek ma juz swoje najlepsze czasy za soba ale moze da sie go jakos jeszcze reanimowac zeby odpalil i jezdzil jak do tej pory…. Jesli ktos ma jakies sugestie prosze o pomoc gdyz jeszcze teraz nie jestem w stanie kupic nowego. Z gory przepraszam za brak polslich liter ale jestem zmuszony pisac z telefonu. Dodam jeszcze ze u mnie temperatura na dworze wynosi okolo 7 stopni na plusie.

    #179897
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 351

    skoro z gaźnika przelewem wylewa sie paliwo to trzeba naprawić gaźnik

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #179898
    Zdjęcie profilowe Aprillasr50lt
    Aprillasr50lt
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Dzieki za szybka odpowiedz. Naprawic to znaczy jestem w stanie go wykrecic i sam naprawic (przeczyscic) czy jak to zrobic? Mechanikiem nie jestem ale glupi tez nie wiec moze dam rade. Pozdrawiam

    #179900
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Sprawdź pływak czy zamyka zaworek iglicowy. Jeżeli nie to tak wyreguluj żeby zamykał i pływak nie dochodził do końca. Wygląda na to że przelewa Ci paliwo i go zalewa. Przy okazji wykręć dysze i je przedmuchaj, wyczyść filtr powietrza i daj filtr paliwa.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #179914
    Zdjęcie profilowe Aprillasr50lt
    Aprillasr50lt
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Dzieki za sugestie. Rozumiem ze musze do tego wykrecic ten gaznik? Filtr paliwa mam zalozony a filtr powietrza przeczyszczony. Moglby mnie ktos poinstruowac mniej wiecej jak to zrobic gdyz nigdy tego nie robilem czy jesli nie mam z tym doswiadczenia to nie mam szans tego zrobic sam? I rozumiem ze ta regulacje robie na wykreconym gazniku? Musze go rozkrecic i patrzec na plywak i krecic jakas srubka czy totalnie sie myle? Z gory dzieki za odpowiedzi.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #179926
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Masz fajny poradnik kolegi z forum:
    http://www.adastra13.com.pl/serwis-skutery/gaznik/gaznik.html

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #179929
    Zdjęcie profilowe Aprillasr50lt
    Aprillasr50lt
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Wielkie dzieki. Z regulacja gaznika mam jak narazie tylko do czynienia w moim modelu nitro rc. Jest to troche mniej skomolikowane ale podobnie sie to robi. Jak tylko znajde czas w tym tygodniu sie tym zajme i dam znac co i jak. Od rana w pracy a po pracy mam tylko godzinke dobrego oswietlenia i to jest problem z czasem no i musze jeszcze zakupic prostownik bo akumulator juz padl. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz.

    #179958
    Zdjęcie profilowe Aprillasr50lt
    Aprillasr50lt
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Sluchajcie jaka kupic ladowarke do tego akumulatora (4Ah 12V)? Wystarczy najtansza najzwyklejsza czy musi byc jakas drozsza mikroprocesorowa z tego co mi gosciu w sklepie mowil?

    EDIT
    Kupilem specjalny do skuterow/motorow i samochodow za troche wiecej kasy ale nada sie tez do samochodu. Najwazniejsze ze ma maly prad 0.7A do ladowania malego aku.
    Pozdrawiam.

    #180012
    Zdjęcie profilowe Aprillasr50lt
    Aprillasr50lt
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Sluchajcie podlaczylem dzis naladowany aku i probowalem odpalic i raz nawet zalapal na jakies 5s nawet po dolozeniu gazu gdy wtedy przewaznie gasnie odrazu to pojechal mi troche i slyszalem ze wchodzi na obroty ale potem zgasl. Czy na pewno musze rozkrecac ten gaznik (sam by sie tak rozlegulowal?) czy jest inny sposob na odpalenie go, czy jesli odpala i bez gazu na bardzo wolnych obrotach pochodzi ze 3 – 5 sekund a potem pomalu gasnie a jak dodam gazu to szybciej gasnie to na pewno ten gaznik czy moze inna wieksza awaria tez moze byc? Odpowiedzcie mi jeszcze na to i jak nie ma innego wyjscia to wezme sie za ten gaznik sam ale boje sie ze moge go jeszcze bardziej popsuc…. Gdybym byl w pl to juz dawno by byl naprawiony bo w moim miescie znam conajmniej 5 mechanikow ktorzy za ‚przysluge’ by mi to naprawili ale jestem 1000km od domu a tutaj strace na to majatek a skuter kosztowal mnie 300e… Po autostradzie na pewno nim nie dojade do PL bo nie mozna ☺acniwy mam zamiar kupic dopiero w marcu axdo tego czasu wolalbym nie jezdzic do pracyccodzien rowerem

    #180015
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Nie bój się wyjąć gaźnika – tam nie ma wielkiej filozofii i raczej ciężko jest coś zepsuć.
    Napiszę Ci krok po kroku co masz zrobić:
    1- Odkręć gaźnik od cylindra, odłącz go od linki gazu i przewodu paliwowego (pamiętaj o zakręceniu dopływu paliwa).
    2- Po odłączeniu linki gazu wyciągnij ją powoli do góry – powinna wyjść sprężynka na której końcu jest taki podłużny walec z iglicą. To jest przepustnica – nie bój się, nic nie wyskoczy ani nie wypadnie gdyż trzyma to linka gazu.
    3- Odwróć gaźnik do góry nogami, odkręć komorę pływakową (ten zbiorniczek na dole gaźnika) i delikatnie zdejmij uważając na uszczelkę.
    4- Zobaczysz biały plastikowy element który w pewnym stopniu porusza się w górę i w dół na metalowej tulejce – to pływak ustalający poziom paliwa. W środku zobaczysz dwie złote śrubki z malutkim otworkiem w środku – to dysze paliwowe.
    5- Wykręć obie złote dysze i spójrz na nie pod światło – powinieneś widzieć otworek. Jeżeli nie to znaczy że jest zapchany i musisz przedmuchać ją powietrzem – ustami lub z kompresora. Uważaj abyś jej nie zgubił i nie czyść dysz żadnym narzędziem ponieważ je rozkalibrujesz, ewentualnie możesz myć ostrożnie miękką szczoteczką do zębów. Samo dmuchnięcie ustami i wymycie w wodzie wystarczy.
    6- Wkręć dysze z powrotem (pamiętając która była na jakim miejscu) i przy okazji poruszaj pływakiem w górę i w dół i sprawdź czy zaworek iglicowy zamyka dopływ paliwa. Jak poruszasz pływakiem to zobaczysz z czym się łączy i będziesz wiedział gdzie jest zaworek. Zobacz czy zaworek dochodzi do końca – jeżeli zaworek przestaje wchodzić do środka ale pływak dalej może się poruszać to wszystko jest w porządku – (skoro leci paliwo z wężyka to może być przyczyna – nie domykający się zaworek).
    7- Jeżeli już jest ok to skręć wszystko z powrotem i zamontuj. W momencie podłączania linki gazu zwróć uwagę na to że przepustnica wchodzi w środek jedynie w jednej pozycji. W środku gaźnika jest wystający ząbek i musisz trafić w niego tym podłużnym rowkiem.
    8- Po skręceniu wszystkiego wkręć śrubkę z boku gaźnika do końca i wykręć o 1,5 obrotu. I wtedy próbuj odpalać. Jeżeli odpali to ustaw wolne obroty wystającą śrubą.
    Powinieneś sobie poradzić, najlepiej po każdej czynności zrobić zdjęcie żebyś wiedział co i jak było złożone – pomoże Ci to potem sklecić całość do kupy. Tam jest tylko kilka śrubek, przepustnica, dwie dysze paliwowe, i pływak z zaworkiem iglicowym. Ciężko cokolwiek pomylić.tak więc do roboty – dla nowicjusza to pół godziny roboty i problem z głowy.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 32 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie