Aprilia vs Peugeot vs Piaggio

Witam!

Jak w temacie proszę osoby , które znają się na skuterach o pomoc w wyborze dobrego środka transportu do pracy ( ok 12km w jedną stronę ). Salony kuszą broszurami i parametrami, a mi po czytaniu ich nic nie przychodzi do głowy właściwie , bo nie znam się na tym kompletnie :slight_smile:

Aprilia SXR 50 2022 vs Peugeot SPEEDFIGHT 4 50 2022 vs Piaggio Liberty 50 2 2022. Oczywiście jeśli macie jakieś własne propozycje skuterów to chętnie wysłucham te wybrałem tylko szperając w necie :slight_smile:

Mam jeszcze jedno pytanie z innej beczki. Czy te nowoczesne konstrukcje dobrze traktowane wytrzymają przebiegi rzędu 30tys? Pytanie może mielone wiele razy, ale z racji że te cacka potrafią kosztować nawet i 15 tyś zł to chciałbym aby na kilka lat na dojazdy wystarczyło :slight_smile:

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i pomoc !

one jakościowo i konstrukcyjnie w zasadzie są identyczne. Odstaje tu Liberty bo ma duże koła - więc TEORETYCZNIE bedzie sie na nim jeździć wygodniej po niezbyt równych drogach ale za to dynamika bedzie najmniejsza. Tzn. ta “dynamika” w klasie 50cm to też jest rzecz mocno umowna.
Przebieg powinny z powodzeniem wytrzymać - zwłaszcza że te planowane traski nie są długie. Oczywiście to też zależy od stylu jazdy.

Te skutery to dalej produkcja włoska (Aprilia i Piaggio ) czy tylko marka a składane są w Chinach? Jeszcze mam pytanie odnośnie marki Kymco czy to jest ta sama liga czy ciut niżej ?

niestety sprawa jest bardziej skomplikowana. To już nie chodzi o marke tylko o poszczegolne modele.
Kiedyś panie to było inaczej - marki premium miały tylko solidniejsze silniki, chłodzone cieczą, mocniejsze…itd a chińczyki miały klony silnika hondy, słabsze i chłodzone powietrzem. I dzieliła je przepaść cenowa. Nawet w klasie 50 marki “lepsze” miały silniki lepsze - piaggio, yamaha, minarelli, AM6, Honda.
Ale potem peugeot sobie wymyślił model V-clic który był chamskim, chińskim Routerem Bassa czy Torosem F16 tylko za inne pieniądze i z innym znaczkiem a produkcje modeli SpeedFight III i wyższych przenieśli do chin i robili je taniej. Zwłaszcza że 2T znikło z rynku a 4T mniej wymagało i mniej sie dawało kręcić.
I wszystkie te które wybrałeś takie są.
Na 100% Peugeot i Kymco mają silnik z tej samej rodziny. Nie wiem co siedzi w grupie Piaggio (aprilla, piagio). Ale to wszystko jest bardzo blisko siebie

Czyli w tym wypadku sugerowanie się marką i ceną niekoniecznie da rezultat w jakości jeśli dobrze rozumiem.
A wiesz może ( pozwolę sobie przejść na Ty) z własnego doświadczenia czy zasłyszanego o jakimś modelu, który charakteryzuje się bezawaryjnością ?
Temat dla mnie warty dyskusji gdyż jak mam zapłacić za Peugeota 15k a Aprilie 12 to mogę w tej cenie mieć świetny kask i coś jeszcze o Kymco cenowo nie wspominając nawet , bo ich ceny są przyjemne :stuck_out_tongue:

Dzięki ,że poświęcasz mi czas i dzielisz się wiedzą :slight_smile:

Wyczaiłem taki skuter i za cenę włocha mógłbym mieć fajne akcesoria do niego plus od razu w zestawie ma kuferek
Tylko pewnie kiedyś jakbym chciał sprzedać to dużo mniej pieniędzy za Kymco dostanę i ciekaw jestem jak warsztaty czy chcą podejmować się napraw takich skuterów hm…

https://kymco.pl/agility-16-50i-4t/

Wybacz za post pod postem , ale chciałem edytować i nie działa mi edycja poprzedniego posta.

Kymco jest popularne, nikt nie bedzie unikał napraw i krzywdy sobie nim nie zrobisz.

Dziękuję za pomoc :slight_smile: