Aprilia Street - zmiany oświetlenia, zmiany w zawieszeniu - prośba o pomoc.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #176835
    tobo
    Użytkownik
    • Postów: 20

    Posiadam aprilię 50 r street, rocznik 2012.
    Światła przednie tego skutera są bardzo słabe. Tył działa wystarczająco, za to nie wygląda zbyt interesująco.
    Czy ktoś dokonywał przeróbek przodu i tyłu w celu poprawy wydajności świateł przednich i wyglądu tylnych?

    Prosiłbym o wskazanie polskiego sklepu gdzie mógłbym kupić części bądź ich zestaw do „tuningu” tych dwóch elementów.

    Drugi „problem” to praca zawieszenia.
    Zdaję sobie sprawę że taki skuter to nie topowy motocykl z wysokiej klasy amortyzatorami, jednak tak czy inaczej praca widelca i tylnego shocka tej aprilii jest moim zdaniem bardzo słaba. Zawieszenie pracuje twardo, kiepsko radzi sobie z drobnymi nierównościami, na trochę większych skuter odbija się tępo tracąc stabilność.
    Proszę o sugestie co do wymiany obu elementów lub poddana ich przeróbkom.
    Czy widelec przedni tej aprilii posiada kąpiel olejową? Posiada jakiekolwiek tłumienie? Czy w ramach tego widelca da się coś zrobić (wymiana oleju, sprężyn itd) by poprawić komfort pracy?
    Jak wygląda sprawa tyłu? Może dostępny jest amortyzator – zamiennik dający lepszą kulturę działania?
    Tak jak w przypadku oświetlenia – proszę osoby zorientowane o podanie polskich sklepów które oferują części do zawieszenia aprilii, ewentualnie propozycje ofert spoza Polski.

    #176840
    snajper061
    Użytkownik
    • Postów: 691
    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #176842
    tobo
    Użytkownik
    • Postów: 20

    Dziękuję za linki i sugestie 🙂
    Jeszcze pytania:
    – czy oba światła są zamienialne z obecnymi bez konieczności ingerencji w elektrykę czy cokolwiek innego? Mogę je zamontować używając obecnej instalacji elektrycznej oraz jej „wyjść” czyli oryginalnego że tak powiem zestawu kabli/złączek skutera?
    W opisie podana jest moc świateł przednich – jak ma się ona do mocy tego zestawu który jest w skuterze? Czy ten zestaw (masz jakieś doświadczenie w tej kwestii) faktycznie poprawi skuteczność świateł przednich?
    – czy ten damper można zamontować zamiast oryginalnego bez konieczności przeróbek czegokolwiek?

    To dla mnie dosyć istotne gdyż nie jestem specem od elektryki, z prostymi czynnościami mechanicznymi raczej sobie poradzę.

    Mógłbyś coś więcej napisać o przeróbce przodu? Wymiana sprężyn na progresywne – jakieś propozycje jak wyżej? Jaki olej co do firmy i parametrów? Mam doświadczenia z amortyzacji rowerowej.
    Wielkie dzięki za pomoc 🙂

    #176843
    tobo
    Użytkownik
    • Postów: 20

    I jeszcze jedno pytanie – hamulec przedni.
    Czy w skuterze jest możliwość dokonania przeróbki polegającej na montażu większej tarczy hamulcowej? Górne „ucho” mocowania przy widelcu ma podłużny kształt, tak jakby się dało zacisk odsunąć (wstawić większą tarczę?). W rowerach z tarczówkami stosuje się adaptery do zacisków umożliwiających montaż większych tarcz.

    #176871
    snajper061
    Użytkownik
    • Postów: 691

    Sprężyny musisz zamówić w firmowym serwisie powinni mieć katalog,podłączenie lampy tył i reflektora nie sprawi ci problemu a co do hamulca to tarcza nie większa a sportowa i dobre klocki [miękkie teraz masz jakieś lipne bo apka na standardowej tarczy i pompie z przewodem w oplocie stalowym robi stoppie]

    #176915
    tobo
    Użytkownik
    • Postów: 20

    Co do sprężyn, katalogu i firmowego serwisu – to u mnie może być duuży problem 🙂 Dlatego właśnie prosiłbym o podanie linka z ofertą takich sprężyn – jak w Twojej pierwszej odpowiedzi.
    Co do hamulca – jestem zadowolony z jego działania i zablokowanie koła nie stanowi raczej problemu – jednak chciałbym wkładać mniej siły w naciskanie dźwigni.

    #176916
    snajper061
    Użytkownik
    • Postów: 691

    Nabierz krzepy a co do sprężyn kup od simsona i dotnij na wymiar starych jak cie nie zadowolą to mała strata

    #176917
    tobo
    Użytkownik
    • Postów: 20

    Wolę prostsze rozwiązania – tym bardziej że mam styczność z tarczówkami rowerowymi i tu spektrum możliwości zależnie od firmy, modelu i wielkości tarczy jest olbrzymie 🙂

    Miałeś lub masz styczność z tą aprilią? Z czego może wynikać tępa praca amortyzatora? Skuter jest fabrycznie nowy, takie działanie było od początku. Jestem w stanie zafundować mu nowy olej i sprężyny – pytanie czy to cokolwiek pomoże czy jego nierewelacyjne działanie wynika może np z konstrukcji.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button