aprilia sr 50 zatarcie-problem nie odpala

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #197078 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Witam. Mam problem poniewaz wszystko działało okej w skuterku dzisiaj odpaliłem zauważyłem żę strasznie słaby jest wkońcu zgasł mi nie da się odpalić rozrusznikiem , odpaliłem kopnikiem to tylko z tłumnika walnęło dymem i już odpalić się nie da , wiecie co to jest ? zatarcie może? Lampka od oleju mi się nie świeciła nie wiem może brakło lampka nie działa?

    #197080 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Na pewno Olek to nie jest zatarcie. W takiej sytuacji poczułbyś bardzo duży opór na kopniaku, a być może nawet byś nie był w stanie zakręcić.
    To 2T czy 4T?

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #197088 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Własnie mam taki co nie powinien sie zatrzeć najmniejsze szanse , z 2002 chłodzony cieczą 2t na gaźniku

    #197091 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    http://image.ceneo.pl/data/products/13240857/f-sportowy-tlumik-gianelli-do-aprilia-sr-50-ditech.jpg Mam taki tłumnik , to chyba sportowy , bardzo w nim syczy coś jak by coś tam latało też

    #197214 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Oleju nalałem do pełna , zauważyłem że kopnik strasznie skrzypi , idzie powoli do góry po kopnięciu , dalej nie odpala

    #197491 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Iskra jest , sprawdzałem

    #197564 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Macie jakieś pomysły?

    #197568 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Olek Dudek napisał:

    Macie jakieś pomysły?

    A co z gaźnikiem? Wykręcałeś świecę? Nie zalewa?

    #197607 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Nie zalana ,sucha , odczepiłem wężyk paliwa i okazało się że paliwo nie leci , potem odkręciłem zawór podciśnieniowy próbowałem ręcznie wlać paliwo do wężyka ale dalej nie odpalał, nie wiecie czy to jakiś problem w gaźniku czy jakieś zawory się nie otwierają, albo elektryka coś?

    #197616 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053

    Po pierwsze nie kopnik i nie kopka tylko kopniak – jak już.
    Po drugie zatarcie nie zawsze oznacza zablokowania/zapieczenia tłoka w cylindrze co skutkuje tym że wał stoi i ani drgnie. Więc może być zatarty – tyle że się jeszcze kręci.
    Podciśnie już nie produkuje – a to zły znak.
    Kopniak ma problemy z powrotem – znowu słabo.
    Musisz zdjąć pokrywę napędu z kopniakiem, zobaczyć czy wszystko tam wygląda OK. Poruszać wariatorem, pokręcić nim i zobaczyć czy nie ma luzów ani czy całość nie wydaje jakichś niepokojących dźwięków.
    Jeżeli tu bedzie ok to musisz zmierzyć manometrem tzw kompresje czyli ciśnienie sprężania.
    Iskra jest to elektrykę póki co zostaw w spokoju.
    Jeżeli ten wał, wariator i wszystko inne wyda się w porządku próbuj odpalić na samostarcie. Jeżeli ruszy to gaźnik do przeglądu, czyszczenia regulacji. Po drodze masz jeszcze zawór membranowy- też warto sprawdzić stan membran, szczelność

    #197618 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Jak się odpala na tym samostarcie ? ;d

    #197619 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053

    psika się w gaźnik lub filtr powietrza tak normalnie jak powietrze wlatuje.
    Ale nie zaczynaj od samostartu tylko od sprawdzenia co się dzieje. Bo jak rypnie samostart i silnik coś przemieli to ci koszty naprawy idą w góre.

    #197678 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    sprawdziłem ten napęd jedyne co zobaczyłem to wiatrak wariatora ma jedno skrzydełko ułamane ale to chyba nic nie szkodzi

    #197693 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053

    no i co sprawdziłeś i jak sprawdziłeś? kręciłeś tym?

    #197696 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    ta na rozrusznik i ręką normalnie wszystko

    #197697 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Może przejdziemy na GG?Tam będzie łatwiej pisać

    #197699 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053

    nie bije piany na GG. Od tego jest forum.

    #197700 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Dobra to co mam dalej sprawdzać , bo rozebrałem wszystko wiec mam dostęp

    #197702 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053

    Kopniak ma problemy z powrotem – znowu słabo.
    Musisz zdjąć pokrywę napędu z kopniakiem, zobaczyć czy wszystko tam wygląda OK. Poruszać wariatorem, pokręcić nim i zobaczyć czy nie ma luzów ani czy całość nie wydaje jakichś niepokojących dźwięków.
    Jeżeli tu bedzie ok to musisz zmierzyć manometrem tzw kompresje czyli ciśnienie sprężania.

    …… Po drodze masz jeszcze zawór membranowy- też warto sprawdzić stan membran, szczelność

    #197708 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Gdzie dokładnie jest ten zawór membranowy

    #197710 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053
    #197867 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    http://screenshooter.net/102660432/omhwkvr Tutaj ten zawór membranowy, chyba zepsuty?

    #197875 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053

    jest zepsuty jak są prześwity. na tej focie mało widać

    #197878 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Dałem pod lampkę biurową tak jak widać na zdjęciu i widać światło przechodzi

    #197879 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Myślisz ze przez te szparki skuter mi nie chce palić? Jak wlałem paliwo pod świecę też nie chciał palić , iskra jest , już kopniak chodzi normalnie

    #197881 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053

    aaaaaaa…. to to jest światło przechodzące. No to tak. To w słabej kondycji jest ten zawór.

    #197883 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    No to nie wiem co mam teraz robić

    #197884 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053

    kompresje sprawdzałeś ?

    #197885 Reply
    Olek Dudek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Tak ale palca mi nie wypchało znaczy nie wiem dokładnie jak to miałem zrobić czy przyłożyć czy wsadzić do środka ale nie wypchało mi jak wsadziłem do środka

    #197886 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053

    Olek Dudek napisał:

    Tak ale palca mi nie …

    Palcem to sobie możesz w bucie poruszać. Albo się w czoło popukać. Do pomiaru ciśnienia sprężania jest manometr.
    Ale skoro cylinder nie buduje ci żadnego ciśnienia (jak twierdzisz) to już masz przyczynę.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: aprilia sr 50 zatarcie-problem nie odpala
Twoje informacje:




Back to top button