Aprilia Sr 50 street + wiariator multivar + malossi torque drive - ustawienie

Posiadam skuter jak w tytule tematu.
Skuter miał wymieniony wydech, zmienione rolki w wariatorze (wg mechanika), zmienioną iglicę (tak to określił) w gaźniku. Przyspieszenie do 50 km/h po tych zmianach wynosiło jakieś 12/13 sekund, prędkość maksymalna 87 km/h.
Nabyłem:
- wariator multivar z rolkami w zestawie 7,2 grama, biała sprężyna z zestawu
- rolki polini zestaw 5,5/6/6.5/7 gramów (cztery komplety)
- pasek malossi
- korektor momentu malossi torque drive część ruchoma
- korektor momentu RMS część stała
- sprzęgło malossi fly clutch z oryginalnymi sprężynkami białymi
- dzwon malossi wing bell.

Zestaw złożyłem z powyższych cześci (są nowe), założyłem rolki 5,5 grama (jeśli dobrze zrozumiałem lżejsze poprawiają przyspieszenie kosztem v max, cięższe odwrotnie), zależało mi głównie na poprawie przyspieszenia
Oryginalne rolki ważą wg wagi domowej elektronicznej 36 gramów, czyli 6 gramów sztuka.

Pierwsza jazda po wymianie: skuter nie jedzie efektywniej niż do tej pory, jedyne co da się zauważyć to zniknięcie ślizgania się paska lub okładzin sprzęgła - trudno mi powiedzieć dokładnie ale ten problem zniknął.

Proszę o sugestie co można zrobić dla poprawy przyspieszenia i jeśli to możliwe prędkości maksymalnej.

jaki masz cylek i wydech?

cylinder seryjny, wydech leovince touring, ten został zmieniony. Z nim o po wcześniejszych zmianach taka prędkość maks i przyspieszenie jak napisałem.

na lepszy start możesz twardsze sprężynki sprzęgła dać,a co do v max to bez wymiany cylka nie wzrośnie raczej i tak ci ładnie idzie.

A orientujesz się jak się mają twardościowo oryginalne niebieskie z zestawu fabrycznego do białych które są zamontowane w nowym sprzęgle? Jakieś sugestie które wziąć jeszcze?
Zastanawiałem się czy nie kupić dodatkowo sprężynek, zrezygnowałem i może to był błąd.
A co z rolkami do wariatora? Założyłem najlżejsze z zestawu polini 5,5 grama zamiast tego co było (waga elektroniczna pokazała 36 gramów za 6 sztuk, więc daje to powiedzmy 6 gramów na sztuce).
Korektor oryginalny ma jedną "prowadnicę" tuningowy Malossi dwie, zamontowałem bloce w tej o mniejszej stromiźnie.

Skuter stał się też mniej "wyrywny", jakby przyspieszenie ciut ucierpiało (odwrotnie od zamierzonego efektu).

a zamień jeszcze centralkę na starą bo może być za twarda,rolki też możesz dać lżejsze,tak ju z jest z regulacją napędu złotego środka nie ma

Sprężynę bez problemu zamienić mogę, jednak rolek lżejszych nie mam, dałem najlżejsze z zestawu polini.
Zrobiłem drugą jazdę: skuter jest bardziej niemrawy przy ruszeniu, po chwili wchodzi na wyższe obroty, z wyraźnym dźwiękiem, mam też wrażenie że pracuje ciut głośniej jakby pracował na wyższych obrotach max niż poprzednio.

I jeszcze coś: czy tuleja na której osadzony jest variator musi być posmarowana?

Tej tulei się nie smaruje.

lżejsze rolki to prawie na pewno wyższe obroty. Ale z kolei od reszty rzeczy (centralnej, sprężynek sprzęgła) zależy jak i czy w ogóle na tym skorzystasz.