Aprilia SR 50 problem z doborem gaźnika

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Aprilia SR 50 problem z doborem gaźnika

Ten temat zawiera 6 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 4 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #193022
    Zdjęcie profilowe czarek1959
    czarek1959
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam,
    Mam następujący problem z w/w skuterem – po przeróbce z wtrysku na gaźnik, założyłem cylinder kit Airsal 70cc Sport (do silnika Morini). Wydawało by się, że naturalną rzeczą jest zastosowanie gaźnika 19 mm i tak zrobiłem, na początek założyłem gaźnik Dellorto PHBG 19mm. I tu zaskoczenie skuter absolutnie odmawiał współpracy tj. wchodził nagle na b.wysokie obroty i gasł po dodaniu gazu dusił się itd. Zastosowałem wszelkie kombinacje filtrów powietrza od seryjnego do stożka o b.dużej przepływowości i nic, rozbiłem kombinacje z dyszą główną i dalej to samo.
    Zamieniłem gaźnik na Dellorto PHBN 17,5mm i dokładnie to samo jak wyżej.
    Nie mając nadziei na poprawę założyłem gaźnik Dellorto PHBN 12mm i stał się cud skuter zaczął normalnie pracować i jeździć. Logika podpowiada, że to takiego cylindra gaźnik 19mm powinien być idealny, a 17,5mm też jak najbardziej – co za „cholera”?
    Radziłem się „uczonych” z tej branży i nikt nie potrafił dać jednoznacznej odpowiedzi, jedynie „powinien chodzić bez problemu”.
    Może ktoś z Was spotkał się z tego typu przypadkiem i potrafi to wytłumaczyć. Nie sądzę/wierzę aby 2 gaźniki były np. uszkodzone, zresztą zakupione jako nowe – czy oba będą mi leżały na półce a ja będę jeździł na 12-stce z cylindrem 70cc?
    Byłbym wdzięczny za informacje i podpowiedzi w tym temacie.

    #193029
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 351

    ew łapał ci lewe powietrze na tych większych gaźnikach. 12mm na cylinder 70 sport to za mało. Ja tak zatarłem airsala sporta po 400km nie pałując

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #193034
    Zdjęcie profilowe czarek1959
    czarek1959
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Nie łapie lewego powietrza bo sprawdzałem, po zakryciu wlotu filtra gaśnie prawie natychmiast – a to jest najprostszy i skuteczny test.

    #193035
    Zdjęcie profilowe czarek1959
    czarek1959
    Użytkownik
    • Postów: 5

    I jeszcze jedno – wiem, że 12 mm do 70cc to za mało. Ratuję się dając dyszę wolnych obrotów 40 i dyszę główną 110. Jakie dysze w tej 12 Ty miałeś?

    #194703
    Zdjęcie profilowe czarek1959
    czarek1959
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Super podpowiedzi – widzę, że nie ma mądrych w temacie. Jak problem nie sprowadza się do porady typu „śruba regulacji składu mieszanki w lewo lub w prawo” to już jest problem.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #194704
    Zdjęcie profilowe czarek1959
    czarek1959
    Użytkownik
    • Postów: 5

    I generalnie zamykam temat bo na odpowiedź nie mogę liczyć.

    #194705
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 351

    kiedy potrzebujesz dobrze wyregulowanej 17 lub 19 i to koniec tematu. na co więcej liczysz?
    Te Dellorto to były Dellorto czy ich rozpadające sie w rekach klony od Motoforce albo Tec-a?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie