Aprilia SR 50 Motard – nie schodzi z obrotów – Dellorto PHBG 19 Black Edition

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery Piaggio, Gilera, Aprilia Aprilia SR 50 Motard – nie schodzi z obrotów – Dellorto PHBG 19 Black Edition

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 4 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #194076
    Zdjęcie profilowe abuse
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Hej,

    Niech, ktoś wreszcie wyjaśni porządnie jak wyregulować ten gazior.

    1) Skuter nie schodzi z obrotów (sprawdzane na różnych dyszach od 85 do 120) – jadę i gdy zatrzymuję się to jeszcze przez kilka sekund obroty są podwyższone aż w końcu zejdzie do jałowych, które ustawiłem.

    2) Regulacja iglicy też nic nie daje.

    3) Regulacja śrubką mieszanki i obrotów też nic nie daje

    Dlaczego jest tak, że wykręcając śrubkę mieszanki obroty spadają, a wkręcając rosną (we wcześniejszych gaźnikach PHVA / PHVB było odwrotnie – jak wykręcałem to rosły a jak wkręcałem to spadały, aż zgasł)?!
    Ten gaźnik reaguje jakoś zupełnie inaczej…

    Mój set:

    Aprilia SR 50 Motard / 2014 (silnik Piaggio AC)

    Aktualnie tak to wygląda:

    – cylinder Polini for Race 70cc (AC)
    – wydech Arrow Extreme
    – gaźnik Dellorto PHBG 19 Black Edition
    – filtr powietrza Polini Air Box
    – wariator Polini Hi-Speed
    – sprzęgło Polini 3G
    – dzwon Polini Speed Bell
    – rolki Polini 6,3 g
    – sprężyna centralna seryjna Piaggio (według forum 30-35 kg)
    – sprężynki sprzęgła Polini (zielone)
    – dysza 92 (seryjna z gaźnika)
    – Pasek Polini Kevlar

    #194077
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 215

    To nie chodzi o to w którą stronę kręcisz w tym gaźniku a w którą w tamtym tylko o to co się dzieje z mieszanką – ale to pewnie wiesz.
    Mam ten gaźnik w wersji Stage6 PHBG 19mm BLACK z ręcznym ssaniem, też na 70cc.
    Tylko ja go pudełkowo miałem w konfiguracji: dysza główna 75 a dysza wolnych 45. Twoja bardziej przypomina pudełkową konfiguracją gaźnika 21mm – dysza głowna 92-95 a dysza wolnych ~50.
    Masz też wydech który nie jest najlepiej dopasowany do tego cylindra – cylinder Polini for Race ma około 11KM przy blisko 11tys obr a wydech arrow extreme to niskoobrotówka – mocna na dole ale niskoobrotwa.
    Wolne schodzenie z obrotów to jest za bogata w paliwo mieszanka za mało powietrza. Tylko teraz musisz „wytropić” skąd to się bierze.
    Ten gaźnik ma 4 tryby pracy, przechodzi miedzy nimi płynnie ale każdy z tych trybów regulujesz innymi elementami.
    Jadąc od góry to jest tak:
    d) Tzw pełny gień – od na maxa odkręconej manetki to koło 75% pełnego otwarcia znaczenie ma zestaw dysza główna która jest otwarta na maxa+ filtr powietrza. W sumie wtedy ciągnie wszystkimi „przelotami” i dyszą od wolnych też coś tam pociąga ale to odsetek w całości.
    Tutaj znaczenie ma kolor świecy po 4-5 minutach pałowania oraz to czy przy max manecie przerywa (zalewa się wtedy benzyną – za duża dysza lub za słaby dolot) czy też robi buuuuuuuuu i słabiej ciągnie – wtedy to nadmiar powietrza (większa dysza albo przytkaj dolot)
    c) tzw high speed czyli od 75% do około 25% otwarcia znaczenie ma dysza główna oraz kształt iglicy i jej położenie (wyżej/niżej) regulujesz tym dostawę paliwe przez dyszą główną. Masz iglice o różnych kształtach – W7/W8/W9
    b) przyśpieszenie – od 25% do 10-15% uchylenia przepustnicy paliwo i powietrze jest ciągnięte dyszą wolnych obrotów i „podcięciem” przepustnicy i odrobinę śrubą regulacji składu mieszanki (czyli ilości powietrza bo ona to reguluje)
    a) przepustnica zamknięta – tego pilnuje dysza wolnych obrotów i śruba regulacji składu mieszanki
    Jest jeszcze ssanie które ma swoją dysze i swoje kanały powietrzne. Musi być tak założone żeby jego zamknięcie naprawdę je zamykało. Ssanie jednak głównie dolewa paliwa (wzbogaca mieszankę).
    Oczywiście przerwa na świecy musi być prawidłowa do tego wszystkiego.
    .
    Musisz więc wymyślić czy ta zbyt bogata mieszanka na wolnych bierze się stąd że masz za dużą dysze główną i jak schodzi na wolne po jeździe pełnym ogniem to „zostaje” jeszcze nadmiar paliwa czy po prostu dysza wolnych jest za duża i ten nadmiar jest bo jest.
    Zobacz jak reaguje na ssanie (w PHBG masz ręczne) zobacz czy minimalne podniesienie ssania nie powoduje zalewania?
    ja u siebie ssania nie ruszałem i co prawda jest pomocne przy rozruchu w chłodne dni ale bardzo szybko zaczyna przeszkadzać i trzeba je wyłączyć a silnika 20-30 sek popilnować manetką bo bez ssania zgaśnie ale na ssaniu też zgaśnie. U mnie to fabrycznie zestrojone ssanie jest ewidentnie zbyt wydajne.
    też sie bujałem z tym strasznie ale pozbierałem do kupy kilka faktów.
    I tak – na dyszy 75 (fabrycznie) na dowolnej regulacji paliwa zawsze było za dużo i świeca nawet na max wykręconej śrubie mieszanki nie robiła sie za jasna.
    Chłopce jak złożyli ten silnik 1 raz to on jeździł po 80km/h na chińskim 12mm gaźniku z ciut wiekszą dyszą (zapałowali go ale to raczej efekt braku docierania niż złej/ubogiej mieszanki). Dopiero chwile potem ja sie uprałem żeby do tego cylindra dać większy gaźnik (lepsze chłodzenie i wydajność) ale wsadzili 19mm a nie 17mm i od chwili wadzenia 19mm zaczęła sie jazda z regulacją (no i spalanie w zasadzie od razu skoczyło z 4,5 na 6.x litrów).
    Pomogła dopiero zmiana z dyszy głównej z 75 na 70, i dużo powietrza (ale ty masz potencjał na dużo bo masz stożek – ja stożek polini zamieniłem na airboxa motoforce – podobna przepustowość a kilka razy cichszy) a myśle że i 65-68 nie było by głupim wyborem.
    też najpierw szukałem podobnych setupów i wszyscy ładowali dysze od 90 do 120 żeby jechać. też sobie nakupiłem dysz od 80 w górę co 5 i sie okazało że już na 80 zalewa go otwarcie manetki a jak jest super nagrzany to i na tej 75 objawy jak przy zalewaniu.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #194079
    Zdjęcie profilowe abuse
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Dzięki serdeczne stary. Naprawdę respekt za tak obszerny wpis. Usiądę dzisiaj i przeanalizuję dokładnie to co napisałeś i zacznę działać. Jaki wydech byś polecił do tego setupu?

    #194080
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 215

    Yasuni C16, Yasuni ZX-R albo R, Stage6 Pro Replica, LeoVince ZX – coś z tych zakresów

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #194088
    Zdjęcie profilowe abuse
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Założyłem dyszę 75 (taką mam najmniejszą) i jest poprawa. Schodzi dużo szybciej, ale to jeszcze nie to. Myślisz, żeby jeszcze mniejszą dać? Iglice mam na drugim rowku od góry.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #194091
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 215

    ja mam dysze 70 i iglice na najwyższym (najbardziej opuszczona). Ale mam też cylinder o około 2KM słabszy.
    Tu nie ma reguł – trzeba dobrać to co działa. Bo to możesz zrobić wolne i niskie a zubożysz na samej górze i zapałujesz, Wszystko trzeba powoli i z głową.
    Są fajne przyrządy regulacyjne – świece Colortune
    https://www.youtube.com/watch?v=DbObVbaK-kw

    tylko cena 200zł…

    Ale skoro na 75 jest poprawa to wydaje sie że kierunek słuszny.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie