Aprilia sr 50 czy Zipp pro 50?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Aprilia sr 50 czy Zipp pro 50?

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 13 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kapuchon Kapuchon 7 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #32381
    Zdjęcie profilowe hubi600600600
    hubi600600600
    Użytkownik
    • Postów: 39

    Witam. Nie wiem co mam kupic, aprilie sr 50 czy zippa pro 50, oba mi sie podobaja, tylko że aprilie produkowali jakos w 2004r i ciezko jest znalezc z malym przebiegiem, a zipp nowy, z 2011r. Wiec, ktory by sie lepiej opłacało kupic?

    #32384
    Zdjęcie profilowe degename
    degename
    Użytkownik
    • Postów: 990

    Zależy czego chcesz. Oba po tuningu mogą rozwijać podobne prędkości, do Pro włożysz tylko silnik 110 cm3 i śmigasz, a w SR będziesz musiał pokombinować więcej. Pro jest bardziej sportowy, lepiej przemierzać nim kręte równe szosy lecz nigdy na niego nie zapakujesz tyle co na SR.

    Ja bym wybrał Pro na twoim miejscu. Nigdy nie będziesz miał problemu że coś zrobiłeś i nie jest tak jak powinno być. Mimo wszystko silnik skutera jest bardziej skomplikowany niż motoroweru. Zwłaszcza tak prostego jak klon Hondy Cub.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #32385
    Zdjęcie profilowe Patrykk
    Patrykk
    Użytkownik
    • Postów: 2 027

    Zdecydowanie SR.
    Jest to markowy, bezawaryjny skuter i szybszy niż ten cały Zipp.
    Denegame , porównaj sobie – zipp nówka za 4 tyś, a SR nówka za 10 tyś – jakaś różnica być musi w jakości etc ;-).
    SR jest w czołówce najlepszych skuterów na świecie, a zipp ?. – China.
    Silnik też nie jest bardziej skomplikowany niż w motorowerze, nawet powiedziałbym, że w skuterze jest mniej skomplikowany ( brak skrzyni biegów ).

    #32386
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Ja też uważam że tu nie ma co porównywać bo to zupełnie inne „systemy monetarne” Aprilia bez dwóch zdań.

    #32396
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Zdecydowanie Aprilia SR, ważne żeby znaleźć zadbany egzemplarz 😉

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #32399
    Zdjęcie profilowe degename
    degename
    Użytkownik
    • Postów: 990

    Patrykk napisał:

    Zdecydowanie SR.
    Jest to markowy, bezawaryjny skuter i szybszy niż ten cały Zipp.
    Denegame , porównaj sobie – zipp nówka za 4 tyś, a SR nówka za 10 tyś – jakaś różnica być musi w jakości etc ;-).
    SR jest w czołówce najlepszych skuterów na świecie, a zipp ?. – China.
    Silnik też nie jest bardziej skomplikowany niż w motorowerze, nawet powiedziałbym, że w skuterze jest mniej skomplikowany ( brak skrzyni biegów ).

    Czemu musi być jakaś różnica w jakości. Cena całości to koszt zakupu poszczególnych części i koszt złożenia. Koszty złożenia będą podobne, jak również koszt wykonania plastików, linek itp. Ale właśnie części silnikowe itp decydują o cenie całości. Teraz weźmy taki silnik w zipie. Produkowany w milionach egzemplarzy, nie trzeba płacić za unowocześnianie, licencję, kosztami serwisu też się nie przejmują. Bardzo prosty osprzęt, wystarczy chwila i bez kluczyka do maszyny pędzimy przed siebie. Nikt nie prowadzi badań nad nowymi częściami, nikt się nie przejmuje marketingiem i sprzedażą bo ta przychodzi sama.
    W Teraz weźmy silnik SR. Produkowany tylko do kilku maszyn, jego popyt zależy od popytu tych maszyn więc jeśli nie opłaca się uruchamiać wielkiej produkcji dla niego to i cena będzie wyższa. W dodatku potrzebna jest reklama, handlowcy, testy, badania nad nowym silnikiem, wprowadzanie nowych technologi… SR ma też dużo części których zasadność stosowania jest wątpliwa a ich wymyślność pochodzi ze snów piekielnego mechanika. Co prawa Aprilia jest teraz własnością P/G więc porażki są dla tej marki mniej odczuwalne ale mimo wszystko cenowo nic jej nie usprawiedliwia.

    Aprilia jest lepiej złożona ale mniej praktyczna niż chińskie skutery. Niestety miałem (nie) przyjemność podróżowania z tyłu. A jeszcze wrócę do jakości. Ta jakość mija z czasem. A po kilku latach nie jest zbytnio wyższa od nowego Zippa Pro.

    Mniejsza o markę. Typ silnika 2T vs 4T.
    SR 50:
    Pali więcej
    Do paliwa dolicz koszt oleju
    Ma przekładnię bezstopniową wymagającą regulacji
    W przypadku usterki trudniej jest znaleźć przyczynę
    Prowadzenie skutera będzie zawsze gorsze od motocykla

    Pro 50:
    Wolny
    Często trzeba zmieniać olej (koszt podobny jak olej do 2T)
    Trzeba smarować i naciągać łańcuch
    Trzeba nauczyć się poprawnej zmiany biegów

    Za to SR jest zrywniejsza, inaczej przenosi moc, lecz ciężko jechać nią powoli.
    Pro będzie rozpędzał się inaczej, silnik 4T ma dostępny duży moment obrotowy od około 4000 rpm do końca, łatwiej wyregulować go pod siebie.

    Teraz ramy – Zaletą Pro będzie prowadzenie, wielkość, przypomina motocykl.
    SR będzie bardziej pakowna, łatwiej się wsiada a jazda po mieście jest bardzo przyjemna.

    #32400
    Zdjęcie profilowe hubi600600600
    hubi600600600
    Użytkownik
    • Postów: 39

    dzieki wszystkim za odpowiedz 😉

    #32408
    Zdjęcie profilowe Patrykk
    Patrykk
    Użytkownik
    • Postów: 2 027

    Aprilia się nie sprzedaje ?.
    Do sprzedaży potrzebny jest marketing/reklama/promocja?.
    Byłeś kiedyś we Włoszech, albo w Niemczech / Belgii ?.
    Czego jest więcej , Aprilii , czy Zippów?.

    W polsce owszem, jest więcej Zippów i to one lepiej się sprzedają, a to za sprawą tego , że żyjemy w biednym kraju i przeważnie ludzi nie stać na nowe Aprilie .
    Aprilia to jest marka z tradycją , a Zipp ?.
    Jeżeli już wyciągasz jakieś wniośki, to wyciągaj je na skalę światową, a nie tylko krajową.
    Zapewniam Cię, iż Aprilia do sprzedaży swoich produktów potrzebuje o wiele mniej reklamy , niż Zipp.
    Co jest bardziej reklamowane ?. Zipp , czy Aprilia ?.

    Co do jakości, to nie mów mi, że jakość Zippa/ koszty wyprodukowania są takie same jak jakośc , czy koszty wyprodukowania Aprilii, bo takie głupoty przyprawiają mnie o migrenę .
    Porównaj sobie jakośc głupiego plastiku Aprilii, a jakość plastiku Zippa.
    Mówisz o jakiś nowinkach technicznych/udoskonaleniach.
    Phi … obecne Aprilie mają silnik P/G jak już wspomniałeś , a ten silnik to nic innego jak Silnik np. Gilery Runner z początku produkcji ( czyli 1997r.) – no chyba, żeby mówić o wtrysku, to co innego, ale załóżmy , iż rozmawiamy o wersjach gaźnikowych.

    Reasumując : Aprilia, a Zipp , to Niebo, a Ziemia ! – bez dwóch zdań , każdy ogarnięty mechanik / znawca tematu Ci to powie .

    P.S. Autorze tematu, skąd jesteś ? 🙂

    #32435
    Zdjęcie profilowe degename
    degename
    Użytkownik
    • Postów: 990

    Nie mówimy o Zipie i Aprili tylko o Zipie Pro 50 i Aprili SR 50.

    Nie napisałem że Aprilia się nie sprzedaje.

    Nie porównuj krajowego importera motocykli i skuterów do marki produkującej wiele różnych typów pojazdów.

    Nie byłem w tych krajach ale jeśli chodzi o reklamy ukazujące się w tam to możesz mi wierzyć że Aprilia przoduje w tym.

    Wrócę do części. Do dzisiejszego czasu skutery tej marki są produkowane we Włoszech gdzie stawka pracownika, koszty utrzymania fabryki, podatki są wyższe niż w Chinach. W związku z tym ta sama część o tej samej jakości wyprodukowana w chinach będzie tańsza na naszym rynku mimo odległości dzielącej Europę z Chinami.

    Teraz spójrzmy na to inaczej. Mamy dwa motorowery jeden za 10 000 zł z Włoch i jeden za 4 000 zł z Chin.
    Eksploatujemy go przez 10 lat.
    Jak myślisz czy koszt utrzymania tych dwóch motorowerów jest taki sam?
    Nie, Zipp będzie się psuł bardziej (stereotyp – nie wiadomo jak będzie się sprawował, zakładam że będzie jakościowo taki sam jak GB Street) ale cena części będzie mniejsza niż do Aprili.
    I w ogólnym rozrachunku użytkowanie Zippa będzie tańsze niż zakup Aprili SR. A ona wymaga kompletnego remontu po jakimś przebiegu.
    Remont kosztuje spore pieniądze jeśli chcemy użyć oryginalnych części. A do Zippa dołożymy cały silnik który kosztuje do 700 zł. I mamy nowy silnik a nie po remoncie.

    Tak każdy mechanik i nawet ja powiem że Aprilia przewyższa Zippa. Ale nie jeśli chodzi o stosunek cena/jakość bo tu zawsze Zipp będzie wyprzedzał Aprilię. Między innymi dlatego że wszystkie części do niego są produkowane w Chinach.

    Autor tematu nie sprecyzował czego chce. Być może w jego użytkowaniu SR będzie gorzej się sprawdzać niż Pro 50.

    A może połączyć te dwa pojazdy i rozejrzeć się za Aprilią RS 50?

    #54083
    Zdjęcie profilowe voland2609
    voland2609
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Ja ci.polecam pro z własnego doświadczenia, mało awaryjny, części nie trzeba zamawiać, poniewaz są wszędzie dostępne, np koszalin, choćby cylek kupię w 5 różnych miejscach, a do aprili jedynie na zamówienie z 2-3 tyg wyprzedZeniem. Pozatym, z usterek które się zdarzają w pro 50 jestem sam z nich wybrnąć, skrzynka z narzędziami i wyobraźnia. Polecam ci pro. przegladalem oferty i mam dla cb pięknego.zipka w dobrej cenie z lekkim tuningiem, z tego co gadalem z sprzedawca wydaje się all ok. zipp-forum.pl/viewtopic.php?p=106155#106155

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie