Aprilia SR 50 2005 r.

Wyświetlanie 17 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #304911
      Patryk Kaczorowski
      Użytkownik
      • Postów: 10

      Witam, mam problem z moją apką zaczoł mi strasznie głosno chodzić i sie trzesię zaczeło sie po tym jak mi się gaźnik zblokował czy pomoże regulacja gaźnika ?

    • #304912
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      ale co głośno chodzi? wydech przepuszcza, silnik stuka, silnik dzwoni, koła szumią?
      Co to jest że gaźnik się zablokował – tzn co? I jak z tym jechałeś, ile.. stary – pomóż sobie pomóc.

    • #304957
      Patryk Kaczorowski
      Użytkownik
      • Postów: 10

      manetka obraca sie wkolo, a skuter po odpaleniu sam wchodzi na maksymalne obroty i wyje prawdopodobnie z silnika
      kupilem jakies 2 tyg temu i przejechalem okolo 200 km i zaczoł swirowac predzej bylo ok

    • #304959
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      ogarnij manetkę, linke gazu i przepustnicę.
      dalej nie rozumiem czy głośniej chodzi to znaczy że kręci się bardzo wysoko i po prostu wyje czy też nawet jak się kręci nisko to doszły jakieś niepokojące dźwięki.
      Trzęsie sie jak jedzie czy trzęsie sie jak stoi na centralnej z podniesionym kołem bo ono się kręci jak opętane?
      A jak jedzie? jak przyśpiesza?
      Jak na razie skutecznie utrudniasz wszelkie próby żeby ci z tym pomóc bo udzielasz dokładnie żadnych informacji. A ja cie za język ciągał nie bede bo to nudne

    • #304962
      Patryk Kaczorowski
      Użytkownik
      • Postów: 10

      jest tak przekręcam kluczyk odpalam i sam wchodzi na max obroty i wyje jak odkurzacz nie mam pojecia dokladnie skad to slychac ale mysle ze z silnika.
      predzej ladnie przyspieszal i osiagal 80 kmh a teraz max 60 kmh
      trzesie na centralnej

      i jeśli chodzi to nawet jak wolno kręci to też nie zaciekawie brzmi

    • #304969
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      masz zaciętą przepustnice w pozycji mocno otwartej albo zaciętą linke w pancerzu (ale wychodzi na jedno).
      Ciągnie dużo powietrza ale ma też paliwo wiec zakładam że ciągnie jednak przez otwarty gaźnik.
      A ^głośne chodzenie^ to już by trzeba usłyszeć żeby się jakoś precyzyjniej mądrzyć. Ale jeżeli bez obciążenia wkręcał się na jakieś niebotyczne obroty – to na zdrowie mu to mogło nie wyjść. Zwłaszcza że pierwszej młodości nie jest.
      Tu nie ma co zgadywać tylko trzeba go rozbierać – zacząć od gaźnika i linki przepustnicy, zobaczyć czy przepustnica chodzi bez oporów, czy linka chodzi bez oporów, czy wszystko jest szczelne.
      Poskładać to i zacząć regulować. Jak sie da to sie wsłuchiwać skąd te dźwięki dochodzą (cylinder, wał, napęd) albo otwierać dalej i szukać luzów, oznak zużycia, nieszczelności (uszczelniacze wału, przedmuchy wydechu, zawór membranowy i jego uszczelnienie, podciśnienia.. itd)

    • #304980
      Patryk Kaczorowski
      Użytkownik
      • Postów: 10

      wyczyścilem gaźnik i faktycznie przepustnica sie zaciela i nie chciala odbic bo pelno syfu bylo sprawdzilem linke jest wporzadku manetka juz tez tylko teraz nie chce odpalic jak probuje zakcrecic to zapala się kontrolka oleju i miga injection check a skuter nic nie kręci tylko jak dluzej przytrzymam zeby od[alic to az pulpit gaśnie

    • #304984
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      ale jeżeli masz Injection Check to nie masz gaźnika tylko przepustnice … chyba… chyba że ktoś tam łapy wsadzał – to należało od tego zacząć.
      Zaczyna się zabawy z Injection Check od resetu przepustnicy.

      Cytując za aprillasr.pl:
      Reset przepustnicy:
      Aby to zrobić należy:

      1. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję ON, a następnie odłączyć TPS.
      2. Poczekać przynajmniej 5 sekund.
      3. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję OFF.
      4. Podłączyć TPS.
      5. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję ON.
      6. Maksymalnie otworzyć przepustnicę (linka gazu poprawnie wyregulowana), a następnie powrócić do jej pozycji zerowej (ECU „uczy się” pełnej drogi przepustnicy).
      7. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję OFF.
      8. Wykasować błędy ECU

      Kasowanie błędów ECU:
      1.Ze zgaszonym silnikiem i wyłączonym kluczykiem(pozycja „off”) otworzyć całkowicie manetkę gazu.

      2.Trzymając całkowicie otwartą manetkę gazu, przełączyć kluczyk w pozycję kontaktu „on” nie uruchamiać silnika, ani odpuszczać manetki gazu. Kontrolka zapali się na 2 sek. i zgaśnie.

      3.Cały czas trzymając manetkę w pozycji maksymalnego otwarcia gazu, czekać aż kontrolka wtrysku zapali się ponownie. Po ponownym zaświeceniu kontrolki, w przeciągu 3 sek. puścić całkowicie manetkę gazu.

      4.Po tych czynnościach, jeżeli system auto diagnozy znajdzie jakąkolwiek awarię, kontrolka zacznie mrugać i liczba mrugnięć odpowiada kodowi awarii znajdującego się w tabeli z danymi kodów. Tak np. jeżeli kontrolka zaświeci się 10 razy, oznacza to awarię pompy oleju, która może być przyczyną nieprawidłowo lub rozłączonych kabli, uszkodzeń pompy (opór między jej biegunami powinien wynosić 26,3Ohma w temp. 25°C) lub uszkodzenia centrali ECU.

      5.Jeżeli kontrolka zgaśnie na 4 sek. oznacza to iż sekwencja pierwszej z awarii została zakończona.

      6.Jeżeli doszło do kilku awarii, kontrolka zapali się ponownie na 4 sek. i rozpocznie się sekwencja mrugnięć odpowiednio dla kodu następnej wykrytej awarii itd.

      7.Całkowita ilość sekwencji kończy się gdy powtarza się sekwencja mrugnięć dla pierwszej wykrytej awarii.

      8.Jeżeli do tego momentu nie przekręci się kluczyka w pozycję „off” sekwencje awarii powtarzają się, aż do ukończenia 4 kompletnych cykli, po tym następuje wykasowanie zdiagnozowanych do tej pory awarii z pamięci ECU
      .
      jeżeli oczywiście czyszcząc przepustnice nie pogrzebałeś (przekręciłeś) np czujnika położenia przepustnicy.

    • #305001
      Patryk Kaczorowski
      Użytkownik
      • Postów: 10

      mysłe ze nie wszystko złożylem tak jak bylo
      troche tego dużo a mozesz mi powiedziec coto jest to tps

    • #305005
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      czujnik położenia przepustnicy

    • #305007
      Patryk Kaczorowski
      Użytkownik
      • Postów: 10

      nie pomoga dalej nie odpala i sie swieci kontrolka a zrobilem wszystko dokladnie pokolei

    • #305008
      Patryk Kaczorowski
      Użytkownik
      • Postów: 10

      juz nie wiem co dalej robic moze wina aku nie mam pojecia

      ale teraz nawet nie zakreci nic

    • #305011
      Patryk Kaczorowski
      Użytkownik
      • Postów: 10

      a moze to swieca zalana jest

    • #305021
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      a może uciekł do lasu..?
      skoro zapal ci kontrolke FI to znaczy że łapie jakis bład. Skoro jest błąd to można jego kod odczytać. I to ci wskaże gdzie szukać.
      Zalana świeca nie zapali kontrolki awarii wtrysku

    • #305069
      Patryk Kaczorowski
      Użytkownik
      • Postów: 10

      dowiedzialem sie ze kontrolka bedzie sie palic caly czas i to nic nie ma do tego bo on jest na gażnik przerobiony i nie ma dozownika oleju i wine miał aku padł

    • #305070
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Brawo…

    • #305091
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      Patryk Kaczo… napisał:

      dowiedzialem sie ze kontrolka bedzie sie palic caly czas i to nic nie ma do tego bo on jest na gażnik przerobiony i nie ma dozownika oleju i wine miał aku padł

      Lubie to udzielanie kluczowych informacji na koniec drugiego dnia dyskusji – a PISAŁEM O TYM czy ktoś tego nie przerabiał…

    • #305103
      Patryk Kaczorowski
      Użytkownik
      • Postów: 10

      juz pali ladnie gaźnik wyregulowany i wiem tez co tak halasuje o tuż to ze mam luźna tą zebatke tam gdzie jest pasek i ona tak stuka

Wyświetlanie 17 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button