Aprilia Leonardo rolki wariatora z doświadczenia?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #305524 Reply
    Monsterro
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 12
    • Postów: 15

    Witam. Wczoraj zmieniłem slizgajacy się pas napędowy i zakupiłem rolki wariatora które wg sprzedawcy były najlepsze do mojego jednośladu (12.5g) po założeniu rolek skuter ruszał normalnie po czym dostawał muła więc sprawdziłem jakie rolki były zamontowane i siedziały (8g) pytanie jakie rolki wg waszego doświadczenia będą najlepsze do mojego skutera. Dodam że wszystko mam fabryczne (cylinder 125 po remoncie, wario i sprzęgło tez fabryka) zamówiłem 8.5g wg katalogu i czekam na dostawę. Z góry dzięki za pomoc. Dodam jeszcze że po zmianie paska skuter rusza z wyższych obrotów i jest elastyczniejszy.

    #305527 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 263
    • Postów: 21 318

    musisz sobie niestety dobrać doświadczalne najlepsze rolki

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #305540 Reply
    Monsterro
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 12
    • Postów: 15

    Najciekawsze jest to że wcześniej vmax wynosił 110-120km/h a teraz 90-100. Czy ewentualnie może to być skutek źle wyregulowanego gaźnika…? Przy remoncie cylka może się coś przestawiło…?

    #305545 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 263
    • Postów: 21 318

    albo węższego paska.. po remoncie silnika na pewni trzeba by go podregulować – a do tego nie wiesz jak skuteczny był ten remont. Może po prostu jest słabszy po szlifie.

    #305549 Reply
    Monsterro
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 12
    • Postów: 15

    Pasek który zamontowanym ma te same parametry co stary tylko teraz jest mocniejszy na starcie do 80km/h a do 90 już dobija na siłę. A przed remontem pierscienie były luźne i oliwa szła przez filtr w dużych ilościach (litr na 200km) teraz po 1000ani grama. Myślę że pokombinować z rolkami. Założę w piątek 8.5g potem założę 9g będę widział co to da. Może podkręcanie na gaźniku nieco benzyny bo może teraz trochę więcej potrzebuje… uczę się 🙂

    #305550 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 263
    • Postów: 21 318

    sam piszesz że po zmianie paska skuter rusza z wyższych obrotów – dlatego jest mocniejszy. Start z wyższych obrotów oznacza start z większą ilością momentu obrotowego

    #305553 Reply
    Monsterro
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 12
    • Postów: 15

    Tak ale prędkość maksymalna się nie zmieniła a start tak. I nie wiem dla czego teraz jeździ wolniej po remoncie silnika. Wydaje mi się że powinno być lepiej skoro przed temu kompresja uciekała (2mm szpara na pierscieniach) a jest odwrotnie.

    #305558 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 263
    • Postów: 21 318

    prędkość maksymalna to max przełożenie (max rozciągnięcie układu i koniec kompensacji sprężyną centralną) – a to się nie zmieniło. Natomiast wartości niutonometrów przy pośrednich wartościach już tak.

    #305560 Reply
    Monsterro
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 12
    • Postów: 15

    Możesz bardziej laicko? 🙂 bo nie bardzo rozumiem o co kaman.

    #305561 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 263
    • Postów: 21 318

    nie mogę. musisz sobie wyobrazić jak działa wariator i wiedzieć co się dzieje z momentem obrotowym podczas przełożenia.

    #305565 Reply
    Monsterro
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 12
    • Postów: 15

    Nie dodałem jeszcze 2 szczegółów. Po rozebraniu silnika okazało się że był źle złożony rozrząd o 2 zęby slizgacz plastikowy łańcuszka gonił luźno i zawory miały chyba 0,2. Teraz rozrząd jest prawidłowo a zawory ustawione na 0,1 może tu jest cały szkopuł…

    #305724 Reply
    Monsterro
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 12
    • Postów: 15

    W piątek zmieniłem rolki na 8.5g.i jest nie znaczna poprawa. Pod stroma górę zyskałem 2km/h na prostej 5 w V maxie.moc została. (Przed remontem silnika pod tą górę jechałem 45km/h po remoncie już 50 po zmianie pasa napędowego 53 a rolek 55) wcześniej miałem 8g.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Aprilia Leonardo rolki wariatora z doświadczenia?
Twoje informacje:




Back to top button