Jakim prostownikiem ładować akumulator?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #54 Reply
    ter96
    Użytkownik
    • Postów: 13

    mam pytanie jakim prostownikiem 6v czy 12v sie ładuje akumulator??

    #55 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Hejo.
    Akumulatory w skuterach posiadają to samo napięcie, co te samochodowe – 12 v.
    Akumulator trzeba ładować prądem 10 razy mniejszym niż pojemność akumulatora. Czyli masz np 6V 10 Ah to ładujesz go prądem 1A. – Ale reasumując – TAK, 12V

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #56 Reply
    ter96
    Użytkownik
    • Postów: 13

    ok. dzieki

    #57 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    ok. dzieki

    a co to się Tobie stało? Przez zimę aku uklękł?

    #58 Reply
    ter96
    Użytkownik
    • Postów: 13

    zanczy wiesz ja dopiero nie dawno kupiłem go i chwile odpalał bez problemu a potem juz ani rusz. a tobie pali bez problemu??

    #59 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    zanczy wiesz ja dopiero nie dawno kupiłem go i chwile odpalał bez problemu a potem juz ani rusz. a tobie pali bez problemu??

    Wiesz to kwestia też świeżości akumulatora. Mój jest kupiony we wrześniu i praktycznie codziennie jeżdżę. Nie mam problemu. A może prościej po prostu weź odpal skuter na jakieś 30 minut, potem przejedź z 10 km i zobaczysz, że akumulator dostanie zastrzyk energii.

    #60 Reply
    ter96
    Użytkownik
    • Postów: 13

    tak tylko ze gosciu na nim nie jezdził chyba z pół roku i potem zaczał sprzedawac i wiesz ja tak chciałem zrobic ale ja go zapaliłem i zaraz zgasł a jak mu dodałem gazu to odrazu zgasł moze to byc cos oprócz akumulatora?? teraz to on mi nawet nie zapali .

    #63 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Jak na mój gust to nie akumulator. Przyczyn może być wiele. Jak tak długo stał to warto sprawdzić filtry i świece.

    #70 Reply
    ter96
    Użytkownik
    • Postów: 13

    aha ok. dzieki naładuje akumulator i jutro zobaczymy ale dzieki.

    #91 Reply
    Natalia
    Użytkownik
    • Postów: 18

    A może prościej po prostu weź odpal skuter na jakieś 30 minut, potem przejedź z 10 km i zobaczysz, że akumulator dostanie zastrzyk energii.

    U mnie wtedy dopiero zaczynają się problemy, Majesty szybciej odpala na zimno niż po krótkiej przejażdżce…
    A propos akumulatorów, znacie jakieś dobre, ale w miarę niedrogie marki?

    #95 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    U mnie wtedy dopiero zaczynają się problemy, Majesty szybciej odpala na zimno niż po krótkiej przejażdżce…
    A propos akumulatorów, znacie jakieś dobre, ale w miarę niedrogie marki?

    Może coś z polskich – Centra. Zobacz na allegro.

    #105 Reply
    wojtas_1987
    Użytkownik
    • Postów: 81

    U mnie było tak, ze z aku po dłuugim staniu w garazu nie odpalił. Po kilku kopniakach odpalił z nogi, pochodził kilak minut i odpalanie z aku znów idealne. Fakt aku jest nowy, bo od lipca, ale przez zimę jak był wyjęty, to nie starcił nic z energii, którą miał.

    #3333 Reply
    WODZU
    Użytkownik
    • Postów: 1 204

    Pytanie za 100 punktów 🙂 Inca 2 tygodniowa, akumulator chyba nowy 🙂 Wczoraj palił od pierwszego – dziś rano wyprowadzam wariata z garażu, na stopki i zonk – zachełtał ledwo,ledwo i już zero odzewu. Z kopniaka zapalił za pierwszym. Przejechałem z 5km, zgasiłem – ze startera zapalił od pierwszego. Wróciłem, zgasiłem i echo.

    Co może być przyczyną??? Czy może przyczyną być modyfikacja jaką sobie wprowadziłem – odcięcie prądu (w sobie znanym miejscu)?

    Pozdrawiam

    #3335 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 307

    Z tego wynika że jest gdzieś zwarcie i cały czas bierze prąd(jeśli dzieje się tak zaraz po modyfikacji)

    #3336 Reply
    WODZU
    Użytkownik
    • Postów: 1 204

    pyjan wrote:

    Z tego wynika że jest gdzieś zwarcie i cały czas bierze prąd(jeśli dzieje się tak zaraz po modyfikacji)

    Witam.
    Wyłącznik prądu założyłem z tydzień temu. Do wczoraj odpalał po dotknięciu. Dziś pojawił się problem. Właśnie kulnąłem się z 20 km i po zgaszeniu 3 razy zrobiłem próbę odpalenia ze startera i odpalił.

    Wyłącznik jest zwykły do 24V. Założony na przewodzie z bezpiecznikiem – Czy ten przełącznik może być wadą? Dziś podepne aku pod prostownik i zobaczę co się stanie. Jak go znowu rozładuje to wypnę przełącznik i go znów podepnę do prostownika. Zobaczymy co się wtedy stanie.

    Pozdrawiam

    #3337 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 307

    Po tygodniu to może też być inna przyczyna.Ja bym spróbował odpiąć wyłącznik i wtedy będziesz wiedział czy to wina tego wyłącznika.Ale zaznaczam nie jestem elektrykiem.Ja bym tak zrobił.

    #3338 Reply
    WODZU
    Użytkownik
    • Postów: 1 204

    Podpiąłem aku pod prostownik – pokazuje 10V – za godzinkę ładowania podpinając zobaczę czy iskrzy na klemie. Metodami prób i błędów pewnie dojdę to tego co mi żre prąd:)

    #3339 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 307

    Człowiek uczy się na błędach.Ale czy faktycznie musisz mieć to odcięcie?

    #3340 Reply
    WODZU
    Użytkownik
    • Postów: 1 204

    Włąśnie o tym samym myślałem. Nie lepiej zainwestować w jakiś alarm? Co polecacie?

    #3341 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 307

    Obawiasz się że Ci skuter zwiną.Są też blokady na tarcze(ala kłódka).

    #3345 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 026

    Alarmów absolutnie nie polecam- dość poważna ingerencja w elektryke, po za tym te wynalazki lubią się kopać, tymbardziej pod wpływem wilgoci- doświadczyłem tego na własnej skórze, dlatego do ND już alarmu nie montowałem, tylko kupiłem DiscLock;)

    #3353 Reply
    WODZU
    Użytkownik
    • Postów: 1 204

    qazwsxedc wrote:

    Alarmów absolutnie nie polecam- dość poważna ingerencja w elektryke, po za tym te wynalazki lubią się kopać, tymbardziej pod wpływem wilgoci- doświadczyłem tego na własnej skórze, dlatego do ND już alarmu nie montowałem, tylko kupiłem DiscLock;)

    Czyli alarm wybiliście mi z głowy 🙂

    Aku podładowałem 1h i już pali od pierwszego – zobaczę jutro rano – jak znów będzie zdechnięty – demontuje wyłącznik.

    #3355 Reply
    Kosik
    Użytkownik
    • Postów: 681

    Kup blokadę na tarczę Xena, ma wbudowany alarm, będziesz zadowolony.

    #3356 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 026

    Piotrze, a nie zauważyłeś jakiegoś grzania się tego wyłącznika?
    Szukam przyczyny dlaczego on miałby rozładowywać aku.
    Mogłoby się tak dziać, gdyby w wyłączniku był jakiś wewnętrzny obwód, który de facto robiłby za opornik…głośno myśle.

    #3357 Reply
    WODZU
    Użytkownik
    • Postów: 1 204

    qazwsxedc wrote:

    Piotrze, a nie zauważyłeś jakiegoś grzania się tego wyłącznika?
    Szukam przyczyny dlaczego on miałby rozładowywać aku.
    Mogłoby się tak dziać, gdyby w wyłączniku był jakiś wewnętrzny obwód, który de facto robiłby za opornik…głośno myśle.

    Nie zauważyłem grzania się przełącznika. Mam jeszcze jeden taki (już używany) pójdę do garażu zrobię fotę i fotę po rozebraniu. Dajcie mi 15 minut:)

    #3358 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 026

    ok;D czekamy!

    #3359 Reply
    WODZU
    Użytkownik
    • Postów: 1 204

    Przełącznik przed rozebraniem:

    Przełącznik po rozebraniu:

    Jak widać jego prostota zabija:) Poniżej schemat by WODZU 🙂 jak to podłączyłem:

    #3360 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 026

    Wyłącznik jak wyłącznik;p ciężko coś powiedzieć.
    Zobaczysz co się będzie działo w najbliższych dniach- jeśli aku będzie się rozładowywać to bym go wywalił i znowu obserwował.

    #3361 Reply
    WODZU
    Użytkownik
    • Postów: 1 204

    I tak zrobię jak piszesz.

    #8056 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Wodzu, jeśli masz najprostszy miernik elektryczny ustaw go na mierzenie natężenia (np. na zakres do 200 mA), zdejmij którąkolwiek klemę i podłącz miernik zgodnie z biegunowością przy wyłączonym zapłonie i wszystkich odbiornikach prądu. Jeśli nic nie pokaże przełącz na zakres do 20 mA. Jeśli nadal będzie zero to znaczy, że akumulator to trup. A jeśli pokaże pobór prądu znaczy, że masz gdzieś zwarcie w instalacji.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Jakim prostownikiem ładować akumulator?
Twoje informacje:




Back to top button