Akumulator siadł
- This topic has 26 odpowiedzi, 1 głos, and was last updated 13 years, 10 months temu by
Anonim.
-
AutorWpisy
-
6 maja 2009 dnia 21:35 #242629
Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Witam
Mam problem (znowu) z akumulatorem.
Jeden przez zime mi padł – nie dało się go „uratować”.
Wymieniłem więc na nowy…
Na początku wszystko ok, ale w pewnym dniu po prostu „siadł”. -,-Jechałem najnormalniej po drodze i nagle zapala się czerwona lampka.
Zjechałem z drogi (myślałem, że oleju zaczyna brakować) i sprawdźiłem co się dzieje.
Zbiornik oleju pełny…ale już wyświetlacze, automatyczny rozrusznik, kierunkowskazy nie działały ^^ (TGB R50X)
Sprawdziłem „z góry” czy coś się nie odpięło..no cóż – nie widzę niczego.
I jest jeszcze coś ciekawego…po zimie jak odpalałem kierunkowskazy, słychać było takie „tykanie”. Jak się je wyłączało, przestawało tykać.
Teraz słychać to cały czas jak silnik pracuje na niższych obrotach.Ktoś wie co się mogło stać?
6 maja 2009 dnia 21:37 #242630Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Moze nei masz ladowania i ci poprostu pada ako szybko ? 🙂
6 maja 2009 dnia 21:39 #242631Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Nie no, ładowanie jest…przecież tamto aku wytrzymało 2 lata,a to jest nowiuteńkie…zaledwie 2 tygodnie ma 😮
6 maja 2009 dnia 21:41 #242632Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
może aku kupiłeś walnięte ❗ ❓
6 maja 2009 dnia 21:45 #242633Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Nie wydaje mi się…działało wszystko do tej pory bez zarzutu.
Ruszał z aut. rozrusznika bez problemów, wszystko było ok.
Jeżeli natomiast miałbyś rację, nie widzę problemów żeby iść z tym na gwarancję…6 maja 2009 dnia 21:47 #242634Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
a jakiej firmy kupiles aku jak jakis badziew za 30 zl to jasne wtedy ze to aku jest walniete 😉
6 maja 2009 dnia 21:51 #242635Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
130 zł kosztówało…
6 maja 2009 dnia 21:52 #242636Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
może naprawde ci nie laduje. nie jezdziles ostatnio po bruku olub innych nierownosciach.
6 maja 2009 dnia 21:54 #242637Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Tak – zaraz przed tym jak to się stało.
Wyjeżdżałem z działki…zjechałem na sam dół, ale potem nie mógł mnie wyciągnąć, więc go „popchałem” … dziury i kamienie owszem tam były, ale oczywiście w obawie o skuter nie wpadałem na żadne głupie pomysły i nie katowałem go.6 maja 2009 dnia 21:56 #242638Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
a moze wyskoczyl ci jakis przewod ❓ sprzwdz to . sprawdzić nie zaszkodzi
6 maja 2009 dnia 21:57 #242639Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Noo sprawdzałem – z góry, bo z góry, ale „do środka” nie mam się jak dostać… :/
A mogło właśnie coś TAM się odpiąć?6 maja 2009 dnia 21:59 #242640Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
tak tylko troczhe będzie spradzania bo kabli tam jest w hu*. moze po prostu spruboj naladowac aku
6 maja 2009 dnia 22:17 #242641Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
A sprawdzałeś bezpiecznik? 😛 U mnie w stalkerze też tak było i się okazało że bezpiecznik walnięty…
6 maja 2009 dnia 22:29 #242642Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Bezpiecznik…o tym nie pomyślałem.
Gdzie on się znajduje?6 maja 2009 dnia 22:32 #242643Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Gdzieś koło akumulatora… U mnie przynajmniej tak jest. A w stalkerze też myślałem że mi siadł aku a jednak to siadł bezpiecznik i ładowania nie było…
7 maja 2009 dnia 11:06 #242644Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
a nie pomysłałeś żeby sprawdźić ładowanie miernikiem ? oraz czy akumulator jeszcze żyje . jak nie wiadomo oco pytać to http://www.google.pl -> jak sprawdźić ładowanie akumulatora .. jak sprawdźić stan akumulatora i zaraz znajdziesz
p.s. Ładowanie powinno wynosić 14-15V .. a akumulator na zgaszonym silniku powinien wskazywać ciut ponad 12V wtedy jest malina
7 maja 2009 dnia 14:12 #242645Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Sprawdź regulator napięcia.
7 maja 2009 dnia 19:44 #242646Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Może ci go przeładowało po prostu
tak jak mi… 😆
7 maja 2009 dnia 21:39 #242647Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
JacoPL napisał:
Ładowanie powinno wynosić 14-15V .. a akumulator na zgaszonym silniku powinien wskazywać ciut ponad 12V wtedy jest malina
Akuś powinien mieć na zgasoznym ok 12.8v a nie ciut ponad 12
7 maja 2009 dnia 22:08 #242648Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
a trochę ponad 12V to nie znaczy dokładnie 12.8 bo jak będzie miał 12.3V to co zepsuty ? Zmartwie cie bo będzie jeszcze w świetnej formie
8 maja 2009 dnia 14:24 #242649Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
nietyle że twierdze ze będzie zepsuty, bo bedzię jeszcze oki tylko chodzi o to że powinien mieć w kranicach12.8v ale nei znaczy że jak ma 12.3 to jest zły
8 maja 2009 dnia 23:31 #242650Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
wystarczy ze pokazuje powyzej 12V wtedy jest idealnie .. jak pokazuje 11-12V to należy sprawdźić pobór prądu (czyli Amperów) w stanie jałowym czyli na wyłączonym zapłonie.. powinien nie przekraczać 0,2Ampera przy alarmie, 0,0Ampera bez alarmu ..
poźniej sprawdzamy ładowanie czy czasem nie ładuje nam poniżej 13Voltów9 maja 2009 dnia 08:39 #242651Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Dla wyjaśnienia, ładowanie sprawdzamy na zapalonym silniku.
12 maja 2009 dnia 20:30 #242652Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Dzisiaj wyjąłem akumulator, podłączyłem do prostownika (ustawienia minimalne : powolne ładowanie, min., akumulator) i …
Przy ustawieniach j/w : na chwilke pojawiają się 3A i od razu spada na 0
Przy ustawieniach : szybkie ładowanie, max. , akumulator : trochę ponad 6 i od razu spada do 0
Przy ustawieniu takim jakie się ma gdy chce się odpalić samochód od razu leci na 30 + (dalej nie ma „licznika” 😛 ) [oczywiscie od razu to wtedy wyłączyłem]Akumulator chyba w porządku, bo stary w ogóle nie reagował ?
Co z nim jest ?I jak wygląda bezpiecznik? 😮 Jakie ja głupie pytania zadaje…aż mi wstyd jest, ale nie wiem. Widziałem już kilka, ale po prostu nie mogę znaleźć…
12 maja 2009 dnia 20:35 #242653Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Na kablu od plusa akumulatora powiniwn być taki walcowaty szklany.
12 maja 2009 dnia 20:50 #242654Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Dobra, znalazłem.
Było to za takim białym plastikiem – myślałem, że to zwykłe łączenie kabli 😛Z tego co widzę bezpiecznik był przyczyną tej „awarii”.
Wielkie dzięki za pomoc 😀
12 maja 2009 dnia 20:53 #242655Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
jejkuu… co z tego że reaguje jak podłączysz pod prostownik? 🙄
zamiast kombinować i pierd**** to weź miernik i sprawdź ten aku i ładowanie w skuterze miernikiem a nie…
będzie wszystko wiadomo bo takie to o dupę rozbić…
bezpiecznik często jest jeszcze w takiej kostce schowany na czerwonym kablu, zazwyczaj w tym samym miejscy gdzie schowany akumulator, taki walec szklany a w środku taki drucik, on musi być cały, jak jest przerwany to bezpiecznik do wymiany. -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.