Akumulator siadł

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #242629
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Witam
    Mam problem (znowu) z akumulatorem.
    Jeden przez zime mi padł – nie dało się go „uratować”.
    Wymieniłem więc na nowy…
    Na początku wszystko ok, ale w pewnym dniu po prostu „siadł”. -,-

    Jechałem najnormalniej po drodze i nagle zapala się czerwona lampka.
    Zjechałem z drogi (myślałem, że oleju zaczyna brakować) i sprawdźiłem co się dzieje.
    Zbiornik oleju pełny…ale już wyświetlacze, automatyczny rozrusznik, kierunkowskazy nie działały ^^ (TGB R50X)
    Sprawdziłem „z góry” czy coś się nie odpięło..no cóż – nie widzę niczego.
    I jest jeszcze coś ciekawego…po zimie jak odpalałem kierunkowskazy, słychać było takie „tykanie”. Jak się je wyłączało, przestawało tykać.
    Teraz słychać to cały czas jak silnik pracuje na niższych obrotach.

    Ktoś wie co się mogło stać?

    #242630
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Moze nei masz ladowania i ci poprostu pada ako szybko ? 🙂

    #242631
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Nie no, ładowanie jest…przecież tamto aku wytrzymało 2 lata,a to jest nowiuteńkie…zaledwie 2 tygodnie ma 😮

    #242632
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    może aku kupiłeś walnięte ❗ ❓

    #242633
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Nie wydaje mi się…działało wszystko do tej pory bez zarzutu.
    Ruszał z aut. rozrusznika bez problemów, wszystko było ok.
    Jeżeli natomiast miałbyś rację, nie widzę problemów żeby iść z tym na gwarancję…

    #242634
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    a jakiej firmy kupiles aku jak jakis badziew za 30 zl to jasne wtedy ze to aku jest walniete 😉

    #242635
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    130 zł kosztówało…

    #242636
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    może naprawde ci nie laduje. nie jezdziles ostatnio po bruku olub innych nierownosciach.

    #242637
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Tak – zaraz przed tym jak to się stało.
    Wyjeżdżałem z działki…zjechałem na sam dół, ale potem nie mógł mnie wyciągnąć, więc go „popchałem” … dziury i kamienie owszem tam były, ale oczywiście w obawie o skuter nie wpadałem na żadne głupie pomysły i nie katowałem go.

    #242638
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    a moze wyskoczyl ci jakis przewod ❓ sprzwdz to . sprawdzić nie zaszkodzi

    #242639
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Noo sprawdzałem – z góry, bo z góry, ale „do środka” nie mam się jak dostać… :/
    A mogło właśnie coś TAM się odpiąć?

    #242640
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    tak tylko troczhe będzie spradzania bo kabli tam jest w hu*. moze po prostu spruboj naladowac aku

    #242641
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    A sprawdzałeś bezpiecznik? 😛 U mnie w stalkerze też tak było i się okazało że bezpiecznik walnięty…

    #242642
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Bezpiecznik…o tym nie pomyślałem.
    Gdzie on się znajduje?

    #242643
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Gdzieś koło akumulatora… U mnie przynajmniej tak jest. A w stalkerze też myślałem że mi siadł aku a jednak to siadł bezpiecznik i ładowania nie było…

    #242644
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    a nie pomysłałeś żeby sprawdźić ładowanie miernikiem ? oraz czy akumulator jeszcze żyje . jak nie wiadomo oco pytać to http://www.google.pl -> jak sprawdźić ładowanie akumulatora .. jak sprawdźić stan akumulatora i zaraz znajdziesz

    p.s. Ładowanie powinno wynosić 14-15V .. a akumulator na zgaszonym silniku powinien wskazywać ciut ponad 12V wtedy jest malina

    #242645
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Sprawdź regulator napięcia.

    #242646
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Może ci go przeładowało po prostu :mrgreen: tak jak mi… 😆

    #242647
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    JacoPL napisał:

    Ładowanie powinno wynosić 14-15V .. a akumulator na zgaszonym silniku powinien wskazywać ciut ponad 12V wtedy jest malina

    Akuś powinien mieć na zgasoznym ok 12.8v a nie ciut ponad 12

    #242648
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    a trochę ponad 12V to nie znaczy dokładnie 12.8 bo jak będzie miał 12.3V to co zepsuty ? Zmartwie cie bo będzie jeszcze w świetnej formie

    #242649
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    nietyle że twierdze ze będzie zepsuty, bo bedzię jeszcze oki tylko chodzi o to że powinien mieć w kranicach12.8v ale nei znaczy że jak ma 12.3 to jest zły

    #242650
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    wystarczy ze pokazuje powyzej 12V wtedy jest idealnie .. jak pokazuje 11-12V to należy sprawdźić pobór prądu (czyli Amperów) w stanie jałowym czyli na wyłączonym zapłonie.. powinien nie przekraczać 0,2Ampera przy alarmie, 0,0Ampera bez alarmu ..
    poźniej sprawdzamy ładowanie czy czasem nie ładuje nam poniżej 13Voltów

    #242651
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Dla wyjaśnienia, ładowanie sprawdzamy na zapalonym silniku.

    #242652
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Dzisiaj wyjąłem akumulator, podłączyłem do prostownika (ustawienia minimalne : powolne ładowanie, min., akumulator) i …

    Przy ustawieniach j/w : na chwilke pojawiają się 3A i od razu spada na 0
    Przy ustawieniach : szybkie ładowanie, max. , akumulator : trochę ponad 6 i od razu spada do 0
    Przy ustawieniu takim jakie się ma gdy chce się odpalić samochód od razu leci na 30 + (dalej nie ma „licznika” 😛 ) [oczywiscie od razu to wtedy wyłączyłem]

    Akumulator chyba w porządku, bo stary w ogóle nie reagował ?
    Co z nim jest ?

    I jak wygląda bezpiecznik? 😮 Jakie ja głupie pytania zadaje…aż mi wstyd jest, ale nie wiem. Widziałem już kilka, ale po prostu nie mogę znaleźć…

    #242653
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Na kablu od plusa akumulatora powiniwn być taki walcowaty szklany.

    #242654
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Dobra, znalazłem.
    Było to za takim białym plastikiem – myślałem, że to zwykłe łączenie kabli 😛

    Z tego co widzę bezpiecznik był przyczyną tej „awarii”.

    Wielkie dzięki za pomoc 😀

    #242655
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    jejkuu… co z tego że reaguje jak podłączysz pod prostownik? 🙄
    zamiast kombinować i pierd**** to weź miernik i sprawdź ten aku i ładowanie w skuterze miernikiem a nie…
    będzie wszystko wiadomo bo takie to o dupę rozbić…
    bezpiecznik często jest jeszcze w takiej kostce schowany na czerwonym kablu, zazwyczaj w tym samym miejscy gdzie schowany akumulator, taki walec szklany a w środku taki drucik, on musi być cały, jak jest przerwany to bezpiecznik do wymiany.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button