Airsal w gy6 – Sym Fiddle 2

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Airsal w gy6 – Sym Fiddle 2

Ten temat zawiera 18 odpowiedzi, ma 9 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Locativ Locativ 5 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 19 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #158935
    Zdjęcie profilowe Locativ
    Locativ
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam serdecznie.

    Chciałbym od razu zaznaczyć, że jestem amatorem w sprawach mechaniki i uprzejmie proszę o nie wyśmiewanie się z mojej i kolegi niewiedzy ponieważ to jego pierwszy silnik 4t który rozkręca. On jest zwolennikiem 2t.

    A wiec, na jesieni z własnej głupoty (brak oleju) zatarłem swój skuter Sym Fiddle II. Postanowiłem zabrać się za remont. Do tej pory jeździłem prawie w pełni zablokowanym skuterem (blokada na wariatorze, module i gaźniku, chociaż tą ostatnią zdjąłem na jesieni). Te 50km/h po roku jazdy to o wiele za mało, a na więcej nie pozwalał moduł. Skoro i tak trzeba w niego inwestować kupiłem cylinder Airasala 80 do gy6 i odblokowany moduł.

    Moduł wsadziłem, a problem mam z cylindrem. Sam nie miałem czasu już tego robić bo na noc do pracy poszedłem i oddałem to koledze do zrobienia więc na oczy tego nie widziałem. Zobaczę się z nim dopiero po weekendzie i wszystko co wiem pochodzi z relacji telefonicznej i mam nadzieję, że nic nie przekręcę.
    Tłok od 50cm^ ma bodajże 39mm, natomiast od 80cm^ 49 czy tam 50mm.
    Według niego ta część http://ifotos.pl/zobacz/Z044081bg_ernanwp.jpg/ zaznaczona na pomarańczowo ma o ten 1cm większą średnicę od serii i cylindra nie można wsadzić w silnik bo jest za duży. Czy to możliwe? Czytam po forach i nie spotkałem się jeszcze z takim problemem przy montaży większego cylindra. Jak w takim razie można wsadzić cylinder 80cm^ w skutera 50cm^? Czy to on cos pierniczy czy tego zrobić się nie da?

    Jeśli rozwiązanie jest głupie to proszę bez uszczypliwych komentarzy bo nie każdy mechaniką się interesuje

    #158938
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Tak, jest to możliwe, w tej sprawie prosiłbym o wypowiedź kolegi Padalca 🙂

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #158939
    Zdjęcie profilowe specops
    specops
    Użytkownik
    • Postów: 124

    Dzieciak ty nawet nie jestes amatorem zostaw to najbliższemu mechanikowi w okolicy i bedzie oki hehe

    #158941
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Problem w tym, że Producent Sym wymyślił sobie, że jego silniki będą miały tuleje do 44m (63cm3), i tak zlecił chińskiemu producentowi. Wszystkie inne silniki GY6 139QMB posiadają tą tuleje do 52,4mm (89cm3). Trzeba karter rozwiercać.

    #158950
    Zdjęcie profilowe Locativ
    Locativ
    Użytkownik
    • Postów: 6

    specops napisał:

    Dzieciak ty nawet nie jestes amatorem zostaw to najbliższemu mechanikowi w okolicy i bedzie oki hehe

    Panu podziękujmy. Skąd ci się ten dzieciak wziął? Znasz mnie, że się wypowiadasz? Po za tym się nie mądrzyj jak nie wiesz bo kolega izdebski13 twierdzi co innego.

    W takim razie pozostaję tylko zmiana cylindra na 60. Na aukcjach nie ma cylindrów o tej pojemności tych „lepszych” firm jak airsal, tec itp. Zostają jedynie firmy takie jak Moretti, WM Motor, Racing Bee. Ktoś miał? Zrobię na tym trochę km?

    A i przy okazji mam na sprzedaż ten cylinder Airsala nieużywany za okazyjną cenę 220zł – do uzgodnienia (taniej nie znajdzie się nigdzie, a chce się tego pozbyć). Dorzycam dysze 90 i paragon zakupu – 265 zł.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #158965
    Zdjęcie profilowe Padalec
    Padalec
    Użytkownik
    • Postów: 886

    izdebski12 napisał:

    Tak, jest to możliwe, w tej sprawie prosiłbym o wypowiedź kolegi Padalca 🙂

    – a dziękuję Ci „młody”
    Pozostaje mi potwierdzić że model SYM fiddle 2 nie nadaje się zbytnio do tunningu 🙁
    Maksymalnie można wsadzić tam cylinder 65 cm3-średnica tłoka 44mm (a i tak trzeba trochę zdjąć materiału z tulei). Ja od 2 lat użytkuję zestaw f-my NARAKU
    https://www.scooterkingz.pl/cylinder-naraku-63

    #158970
    Zdjęcie profilowe Locativ
    Locativ
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Cylinder tak czy siak muszę kupić bo skuter zatarty. Więc postanowiłem od razu kupić jakiś większy. Dziś idę go obejrzeć zmierzę sam ile mi tam wejdzie i zobaczymy co z tym fantem zrobić.
    A jak ten cylinder się sprawuje? Odczuwalna zmiana?

    #158972
    Zdjęcie profilowe Padalec
    Padalec
    Użytkownik
    • Postów: 886

    Powiem tak : Szału nie ma – przy wymianie tylko samego cylindra i tłoka a pozostawieniu reszty części seryjnych – lepsze przyspieszenie i jakieś 10 km/h więcej. NARAKU wytrzymuje średnio 12000-15000 km póżniej niestety traci kompresję i trzeba bawić się w szlif albo nowy.
    Oczywiście wszystko zależy od docierania i stylu jazdy. Co do „Moretti, WM Motor, Racing Bee” – to się nie wypowiem, bo szkoda mi czasu i pieniędzy na takie cylindry.

    #158980
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Jak Cię stać na Sym-a to powinno być stać i na lepszy cylinder. Zreszta – jeśli kupisz tańszy to wytrzyma krócej niż ten markowy. Na 20000 km i tak wydasz podobną ilosć pieniędzy z tym, że będziesz robił robotę dwa razy lub nawet trzy.

    Padalcu – tak krótko te Naraku wytrzymują?

    #158982
    Zdjęcie profilowe Rurek
    Rurek
    Użytkownik
    • Postów: 179

    Racing Bee to powerforce (tajwan) -> tak wynika z wypowiedzi Benekpe w temacie „Kymco nexxon – tuning czas zaczać”

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 19 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie