Wizerunek skutera: Diagnoza

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #91870 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    popieram tezy 🙂 ale co do mitu nr 4 to uważam że Prawo Jazdy powinno obowiązywać (mimo że sam teraz mam tylko kat. B). To samo tyczy się karty rowerowej, ubolewam że ją swego czasu zlikwidowali.

    #91871 Reply
    Dopesc
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 131
    • Postów: 133

    Wedlug mnie jesli posiadasz kat B piwinno pozwolic kierowac pojazdem do 125 ccm . 50ccm = zdaniu egzaminu teoretycznego. Bo przecierz kazdy moze jezdzic rowerem po ulicy i wtedy naprade trzeba myslec zeby dac rade. 250ccm w zwyz kat A To bylo by sprawiedliwe.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #91872 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Dokładnie. Ew. na B i do 125 wystarczyłoby np tylko prześć przeszkolenie z jazd. Takie jednodniowe.

    #91873 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 169
    • Postów: 171

    Niestety, u nas skuter to pojazd gorszej kategorii (nie, nie tej prawa jazdy). Ludzie jeżdżący skuterami są traktowani jakoś marginalnie, w grupie wiekowej od 20 wzwyż chyba szczególniej. No i wiadomo, na skuter dziewczyny nie poderwiesz :D. PS. IMO powinno być jak w Anglii tzn. prawko dla uczącego się, tablica „L” na błotnik i możesz jeździć 125 po swoim województwie ;). Zapewne chęć zrobienia normalnego prawka również by wzrosła, zdawalność także (ale to WORDom nie na rękę).

    #91874 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Gdy chciałem kupić skuter wiele osób się śmiało i mówiło: „Lepiej kup Tico, litr więcej pali, a zawsze to samochód.” Wcale nie litr, bo dużo więcej. A ci ludzie po prostu są zaślepieni pewnymi stereotypami. I, niestety – żałuję, że wielu nie rozumie mojej (rodzącej się) pasji do dwóch kółek i dziwią się jak można jechać 120 km przez trzy godziny i nie móc przewieźć nic większego albo i zmoknąć na deszczu. Ale ich strata – mam coś czego oni nie mają.

    #91880 Reply
    wojtas_1987
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 75
    • Postów: 81

    Eeee, nie poderwiesz? ;P Zgadzam się z tezą, że kat. B powinna wystarczyć do pojemności 125 lub ciut mniejszej. Głownie chodzi, o potwierdzenie, że znasz i umiesz zinterpretować zasady ruchu drogowego.

    #91881 Reply
    Nomad
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 95
    • Postów: 98

    A propos mitu czwartego: oprócz tych 50ccm vmax = 45 żeby nie było 😉

    #91882 Reply
    Dopesc
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 131
    • Postów: 133

    Nomad Nomad jadac 45 czy 65 inaczej kierujesz pojazdem ? To ze trzeba wyczuc moment hamowania i myslec odpowiedni wczesnie. Ci co nie maja wyobrazni zabijaja sie nawet na rowerze przy 20 km/h

    #91883 Reply
    Nomad
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 95
    • Postów: 98

    @Dopesc Mi nie chodziło o to. Chodziło mi o to, że nie potrzeba prawka na skuter do 50ccm(to jest) i vmax nie przekraczającej 45km/h bo kolega Leszek nie dopisał tego. Co do reszty twojego komentarza to się z tobą zgadzam.

    #92216 Reply
    Kordian
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 13
    • Postów: 13

    Bardzo ciekawe zestawienie mitów, ale chyba w większości takie opinie tworzą osoby które nie miały do czynienia ze skuterami. Ewentualnie które patrzą z góry na osoby które śmigają na skuterkach. A jest to jednak bardzo dobry środek lokomocji

    #92390 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    W UE poza polską, każdy posiadacz prawa jazdy na samochód, może jeździć motocyklem lub skuterem do poj. 125ccm, bez dodatkowej kategorii. Ciekawe czemu w naszym kraju to nie obowiązuje?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Wizerunek skutera: Diagnoza
Twoje informacje:




Back to top button