(Nie)Żywotność pasów napędowych

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie (Nie)Żywotność pasów napędowych

Ten temat zawiera 14 odpowiedzi, ma 11 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe zatoxfan zatoxfan 5 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #91439 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    Na szczęście nie miałem takiej sytuacji jak opisywana – ja swój pasek zmieniłem po 10 tyś km., mimo iż oryginalny Dayco teoretycznie tego jeszcze nie wymagał i osobiście mam nadzieje, że nowy także wystarczy na tą samą liczbę km.

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    #91440 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe wybuchowy
    wybuchowy
    Użytkownik
    • Postów: 49

    Mi pekł przy 9500km przebiegu (miał już prawo) , 15km od domu :). Kupiłem Malossi X-kevlar i sczerze polecam ten pasek :). Niby sam pasek a przyśpieszenie i prędkość maksymalna mi wzrosła znacząco i napęd ciszej pracuje ;). Pozdrawiam!

     
    Czytaj
    REKLAMA

    NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

    Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.
    #91441 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Vezyr
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Dla właścicieli chińskich 4T: pasek zmieniamy po ok 6000km (przy tuningu częściej), mówię o seryjnym pasku itp (choćby Bando), niektórym wytrzymuje dłużej, ale w instrukcji pisze 6000 i z doświadczenia mogę potwierdzić 🙂 Taki pasek na allegro kosztuje 25zł chyba, ja w serwisie widywałem po 60zł.Lepsze są paski Dayco, natomiast do 4T najlepsze są Malossi X-Kevlar (ale nie do serii)

    [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/85/miasto4mini.png/][IMG]http://img85.imageshack.us/img85/8220/miasto4mini.png[/IMG][/URL]
    #91445 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    A w przypadku Kymco 4T jak rekomendujesz?

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    #91446 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Melonier
    Melonier
    Użytkownik
    • Postów: 99

    Powiem tak. Do jazdy skuterem przygotowuję się po mrozach ,czyli raz w roku na cały rok. Wymieniam olej w silniku, przekładni,zmieniam rolki, sprawdzam sprzęgło,sprawdzam hamulce wymieniam pasek na DAYCO. I tak co roku. Koszt robocizny ponieważ jestem wygodny to od 25-50 zł Koszt wymiany płynów to ok 150zł. Koszty innych części zależy od zasobności portfela. I powiem że to nie jest 100% zabezpieczeniem. Lecz daje mi pewien komfort w zastanawianiu się czy dojadę na miejsce. Przykra sprawa jak dla mnie to przeglądy. Wydam bezsensownie 50 zł co dwa lata czyli jeden pasek w piach. Szkoda. To jest rozwiązanie dla zarabiających. Pewnie ktoś popuka w czoło lecz ja twierdzę że warto.

    “Gdy Tylko Mogę w Korkach Nie Stoję!”
    Skuter to moja pasja.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

    Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

    #91447 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Vezyr
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Leszku co do Kymco 4T się nie wypowiem, nie chce wprowadzić w błąd, ale wytrzyma więcej niż w chińskim 4T-i to jest właśnie różnica na korzyść Kymco-silnik niby ten sam, ale z lepszych materiałów wykonany (w tym i pasek jest lepszy), ale konkretnego przebiegu nie podam niestety 😀 A i może się przyda komuś:u kumpla w RY-8 po ok 8000 i ok 9500km pasek seryjny w całkiem dobrym stanie ;D

    [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/85/miasto4mini.png/][IMG]http://img85.imageshack.us/img85/8220/miasto4mini.png[/IMG][/URL]
    #91448 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 171

    Otóż Leszku, da się odkręcić wariator bez użycia klucza pneumatycznego, wystarczy tylko mieć taką (http://allegro.pl/blokada-wariatora-buzzetti-gy6-4t-kymco-4t-i1230227200.html) blokadę wariatora. Może jest droga, ale kiedyś na allegro jakiś koleś robił i sprzedawał masywniejsze z większą liczbą zębów za 25zł. Z tą blokadą wystarczy klucz ok. 30cm i idzie odkręcić wariator, ale… do tego musi być zimny silnik! Wariator zamontowany jest na przedłużeniu wału korbowego, rozszerzalność metali pod wpływem temperatury przekonuje, że wał “wbija się” w nakrętkę pod wpływem gorąca, a więc wymiana paska bezpośrednio po awarii odpada. Można najwyżej odkręcić przekładnię i czekać, aż wszystko ostygnie. Jeżeli ktoś zastanawia się nad blokadą wariatora lub dzwonu sprzęgła to z góry mówię, że do wymiany paska lepsza jest ta pierwsza, na dodatek daje nam możliwość skontrolowania stanu rolek. Aby odkręcić dzwon sprzęgła musimy oprócz blokady mieć także przedłużkę (rurkę), którą założymy na rękojeść blokady i zaprzemy o ziemię, inaczej nie uda się odkręcić nakrętki. Po rozkręceniu dostajemy dwie części – dzwon oraz “przełożenie napędu”, czyli sprzęgło + sprężyna centralna + prowadnica do paska, do rozłożenia których potrzeba już więcej narzędzi (pomijając, że tutaj obsługa jest znacznie rzadsza). Dlatego lepiej kupić blokadę wariatora. Co do pasków do 4T, to ja seryjnie miałem Gates USA, przy 5k km wymieniłem prewencyjnie pasek na taki sam (choć nie miał śladów zużycia, pęknięć itd). Polecam, jeśli ktoś może kupić taki pasek.

    #91449 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Gilbert
    Gilbert
    Użytkownik
    • Postów: 28

    A co powiecie o blokadzie tłoka? http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?products_id=1157&osCsid=b1f7e847 Gabaryty są małe i nie powinno być żadnych uszkodzeń mechanicznych. Klucze pneumatyczne (jeżeli ktoś umie się obsługiwać) to się nie da odkręcić… I jedna taka porada co do zabezpieczenia przed odkręceniem się nakrętek śrub itp. najlepsze są kleje/szczeliwa do gwintów, samo się nie odkręca, gdy chcemy sami odkręcić to da się ale “ciężko” ale nie tak jak pneumatem cyk i można palcami, tylko z oporem zazwyczaj przez cały gwint.

    #91450 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 171

    Blokada tłoka jest tylko do 2T, a co do opinii to na mielochu jest masa recenzji do tej blokady.

    #91467 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Melonier
    Melonier
    Użytkownik
    • Postów: 99

    Pewnego czasu widziałem klucz udarowy na 12V firmy Einshel. I powiem że raz udało mi się go użyć i gdyby można było go kupić to bym sobie go sprawił.

    “Gdy Tylko Mogę w Korkach Nie Stoję!”
    Skuter to moja pasja.
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)
Odpowiedz do: (Nie)Żywotność pasów napędowych
Informacje o Tobie: