Duże spalanie? Słabe osiągi? Wyreguluj!

Wyświetlanie 36 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #90364
      bluenote70
      Użytkownik
      • Postów: 14

      Świetny poradnik. Jesteś z Warszawy? Może zajadę ze swoją maszyną do Ciebie? 😛

    • #90365
      bluenote70
      Użytkownik
      • Postów: 14

      Często bywam w Wawie, ale pociągiem, sądze, że spotkamy się na otwarciu sezonu 2010 ;D

    • #90366
      wojtas_1987
      Użytkownik
      • Postów: 81

      A co ze stacjami Neste 24? Ja na niej wciąż tankuje, ale czy jak bym zatankował np. na Orlenie, to palił by mi jeszcze mniej?

    • #90367
      Leszek Śledziński
      Keymaster
      • Postów: 2 361

      Neste sprzedaje paliwa Orlenowskie, podobnie jak inne samoobsługowe stacje. Więc co do jakości paliw nie ma co porównywać. Jak wspomniał autor w tym przypadku tylko liczy się sposób magazynowania. Choć to też nie ma tak ogromnego znaczenia. Jedynie dla filtra;)

    • #90368
      wojtas_1987
      Użytkownik
      • Postów: 81

      Oki, czyli zawsze trochę taniej będzie się lało 🙂

    • #90369
      Leszek Śledziński
      Keymaster
      • Postów: 2 361

      Ja niemal zawsze tankuję na Neste. W skali roku trochę oszczędności jest. A mówi się, że to niby 20 gr na litrze:)

    • #90370
      Leszek Śledziński
      Keymaster
      • Postów: 2 361

      http://www.skuterowo.com/forums/topic/na-jakiej-stacji-tankujesz ? Tak mnie coś naszło:) Na pewno nasze sugestie przydadzą się innym.

    • #90422
      bluenote70
      Użytkownik
      • Postów: 14

      Zapomnialem dodac,ze trzeba opony napompowac na maxa, bo jest roznica w obroty/predkosc przy 60-70

    • #90462
      kaka92
      Użytkownik
      • Postów: 13

      zastanawia mnie jak wkrecamy na maksa srubke od mieszanki w prawo czy srubka od obrotów pozostaje tak jak mieliśmy czy coś z nia robimy i jak juz sie nagrzeje i zaczniemy kręci w lewo srubke od mieszanki to jak bedzie miał gasnac podkręcamy obroty czy jak jak by ktoś mógł do mnie na gg napisać w zwiazku z regulacja gaźnika 6167438

    • #90463
      Leszek Śledziński
      Keymaster
      • Postów: 2 361

      Spokojnie, śruba mieszkanki nie wpływa na te od wolnych obrotów i na odwrót.

    • #90533
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 724

      […] 15. Kierunkowskazy nie świecą światłem przerywanym, a stałym. Przerywacz uległ uszkodzeniu. 16. Skuter ma teraz o wiele większy apetyt na paliwo, dlaczego? Mieszanka paliwowo-powietrzna jest złych proporcji. Silnikowi podawana jest zbyt duża ilość paliwa. Czytaj: Regulacja gaźnika. […]

    • #90534
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 724

      […] więcej: Duże spalanie? Słabe osiągi? Sam dokonaj przeglądu: Poradnik … adnym-wyczyszczeniu, czamy-specjalnym, czyszczenie, delikatnie-suszymy, minuty-nie, np-suszark, […]

    • #90544
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 724

      […] Duże spalanie? Słabe osiągi? Sam dokonaj przeglądu: Poradnik … Tags: bez-, dawk, dzy-czasie, korygujemy-niskie, momentu-kiedy, nieniem-reaguje, niskie […]

    • #90545
      przemco
      Użytkownik
      • Postów: 61

      FAJNy poradnik. Kompedium tego, co dzieje się na przegladach i za co placi się 150 zł.

    • #90589
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 191

      śrubka od mieszanki ma DECYDUJĄCY wpływ na tą od wolnych obrotów i na odwrót

    • #90590
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 191

      Punkt 6-ty tego „poradnika” to same BZDURY!

    • #90617
      marbryl1
      Użytkownik
      • Postów: 180

      Punk 6 z małym acz istotnym błedem po oleju mineralnym nie stosuje sie syntetyku poniewaz on wyplukuje nagar z oleju mineralnego.

    • #90618
      marbryl1
      Użytkownik
      • Postów: 180

      Punkt 7 stosujemy paliwo zalecane przez producenta ze wzgledu na ustawienia silnika i parametry jego pracy.

    • #90636
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 191

      Punkt 6: „syntetyk tani” i „mineralny najdroższy i najszlachetniejszy”… NIE WYTRZYMAM!!!!!!!!!

    • #90786
      soprano
      Użytkownik
      • Postów: 60

      Syntetyk – stosunkowo tani, nadaje się do nowych silników. Za słaby na stare silniki. Półsyntetyk – szlachetniejszy, nie za drogi, pozostawia mniej nagaru, najbardziej polecany. Mineralny – Najdroższy, najszlachetniejszy, powinien być używany w starszych silnikach to przedłuży ich żywotność. CO ZA HEREZJE! TEGO CHYBA NIKT NIE AKCEPTUJE PRZED OPUBLIKOWANIEM….

    • #90788
      qazwsxedc
      Użytkownik
      • Postów: 3 026

      Soprano ma racje! Herezje!

    • #90802
      lukasz8
      Użytkownik
      • Postów: 379

      A ja już się bałem, że jakieś złe informacje mam, jednak kilka osób również się nie zgadza.

    • #91206
      kaka92
      Użytkownik
      • Postów: 13

      Po kilku minutach bierzemy śrubokręt i zmniejszamy dawkę paliwa śrubką mieszanki kręcąc w lewo. Powoli, aż do momentu kiedy zgaśnie. Skuter z opóźnieniem reaguje na zmiany. W między czasie korygujemy niskie obroty, aby nie gasł bez dodawania gazu. nie kapuje, powoli aż do momentu kiedy zgaśnie .. w miedzy czasie korygujemy niskie obroty to zanim zgasnie mam podkrecic obroty??

    • #93735
      D3vill
      Użytkownik
      • Postów: 23

      Tego własnie potrzebowałem : ) Wielkie dzięki !

    • #95142
      AMBROzY
      Użytkownik
      • Postów: 15

      No mi też.

    • #97592
      Mateusz
      Użytkownik
      • Postów: 1

      mam takie pytanie co to moze byc ?????? jak odpalam skuter to z gaznika leje sie paliwno do filtra powietrza jak to naprawic ???????

    • #100308
      CEFA
      Użytkownik
      • Postów: 844

      Jakie paliwo polecam: odpowiadajac na twoje spostzrezenie bze lipne paliwo na stacjach tesco nie zgadzam sie z ta teoria 1 maja nowe zbiorniki nie zasyfione jak w starszych stacjach paliwowych 2 stosujac paliwo 98 tesco od ponad 2ooo tys km na skuterze 4t jade bez wiekszych spadkow mocy w wie osoby na seryjnej 50 cm z odblokowanym gaznikimem polozenie przepustnicy , otwarciem tlumika, modulem seryjnym solo 65-70 na/h 2 osoby 55-60km/h tankujac na innych stacjach nie uzyskuje tych osiagow 🙂

    • #100337
      Kisiu1981
      Użytkownik
      • Postów: 4 647

      Ja tankowałem na Tesco na Górczewskiej w Warszawie. Dwa razy, bo za drugim razem samochód stanął dęba na środku skrzyżowania. Ja i tak miałem szczęście, bo kumpel miał cały układ paliwowy do czyszczenia i 300 zł poszło mu z kieszeni. Stacje marketowe zdecydowanie odradzam!

    • #112453
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 3 133

      Przepraszam, ale mam uwagi.

      „Wkręcamy ja maksymalnie w prawo. (najbogatsza mieszanka – najwięcej paliwa).” – Czy przypadkiem wkręcając śrubkę nie zakręcamy mieszanki (zmniejszamy paliwa)? Pytam bo np. tutaj: http://www.skuterowo.com/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/ pisze „4. Wykręcasz śrubkę od regulacji mieszanki do momentu aż skuter zacznie się dławić (przelewać – więc robisz to powoli)” co oznacza, że wykręcając zwiększamy paliwo, a nie zmniejszamy.
      Poradnik zaprzecza poradnikowi przez co robicie ludziom mętlik w głowie i nie wiadomo, czy paliwo można zmniejszyć wykręcając czy wkręcając śrubkę.

    • #112469
      MarSen
      Użytkownik
      • Postów: 260

      Z tego co mi wiadomo jeśli dokręcasz śrubkę mieszanki to zwiększasz paliwo, odkręcasz to zmniejszasz paliwo. Jak regulowałem gaźnik u siebie w motorowerze (139fmb) i u kolegi w skuterze (139qmb) to dokręcenie śrubki powodowało zalewanie świecy, a odkręcenie „zapowietrzanie” że tak to ujmę. Stawała się sucha i czarna.

    • #132405
      kuba141995
      Użytkownik
      • Postów: 7

      Do rzeczy artykuł ! Pozdrawiam

    • #139097
      quen1973
      Użytkownik
      • Postów: 1

      Witam mam problem z regulacją jak jade narmalnie to ustawiam i nie mogę dławi go i dusi jak ściągnę stożek to chodzi jak rakieta. dysza 90 gaźnik chińska podróbka dellorto 21 phbn. czy mam zmniejszyć dysze?? czy co?? prosze o pomoc

    • #139099
      Sparrow93
      Użytkownik
      • Postów: 298

      Wydaje mi się, że mniejsza dysza powinna załatwić sprawę… Celowałbym w 80-85.

    • #152899
      krzysztof1956
      Użytkownik
      • Postów: 2

      Coś tu kolega z tymi paliwami namieszał,95v na szelu to na pewno nie lepsza od 98 na orlen,ale to nie ważne co kolega koledze mówi,ja od początku jak kupiłem skuter czterosuwowy używam tylko 98,różnica co do 95 jest bardzo duża,zauważyłem to po raz pierwszy przy kosiarce,ale myślałem że to przypadek,jak kupiłem ten skuter też nie zwracalem na to uwagi do momentu gdy na szelu zabrakło 98 i kupiłem 95,różnica po przejechaniu kilometra była bardzo wyraźna,stracił na mocy i na v maxie,mam na fabrycznym silniku przejechane prawie 6 tyś.km.i nic z silnikiem sie nie działo nawet na największych upałach,nawiązując do kolegi opisu że na 98 się bardziej grzeje,silnik chłodzony powietrzem,pozdrawiam krzysztof1956

    • #152900
      krzysztof1956
      Użytkownik
      • Postów: 2

      CO DO REGULACJI GAŹNIKA ,PROSZĘ ZAWSZE ZWRACAĆ UWAGĘ NA MEMBRANĘ W GAŹNIKACH 4T,JA SIĘ JUŻ O TYM PRZEKONAŁEM,MEMBRANA MA BYĆ ELASTYCZNA I NIE POMARSZCZONA,PO ZA TYM IDENTYCZNA JAKA BYŁA ZAMONTOWANA W ORYGINALNYM GAŹNIKU,NIE PODRÓBA,OD TEGO ZALEŻY CAŁA REGULACJA GAŹNIKA.POZDRAWIAM KRZYSZTOF1956.

    • #175646
      shire
      Użytkownik
      • Postów: 14

      „Syntetyk – stosunkowo tani, nadaje się do nowych silników. Za słaby na stare silniki. Półsyntetyk – szlachetniejszy, nie za drogi, pozostawia mniej nagaru, najbardziej polecany. Mineralny – Najdroższy, najszlachetniejszy, powinien być używany w starszych silnikach to przedłuży ich żywotność.” Czy ktoś kontroluje to co tu jest napisane?!

    • #326542
      Adrian Kruk
      Użytkownik
      • Postów: 1

      Gdzie jakakolwiek korekta tych bredni o oleju???

Wyświetlanie 36 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button