90cc regulacja zaworów

Jakie luzy ma mieć głowica 90cc TEC'a ? Mam cylinder KIT TEC 90cc.

Jedni piszą, że po 0.10 oba, jedni że po 0.05 oba. Jak jest naprawdę ?

Na 0.05 i 0.06/0.07 dziwnie mi się skuter zachowuje przy max obrotach, przy ustawieniu 0.10 oba zawory problem przy max obrotach ustępuję trochę, ale nie do końca.

Na obu regulacjach skuter pali od strzała, ma równe obroty.

Stanie się coś jak jest za duży luz ? Myślę, że nie wypali mi zaworów- jak myślicie ?

przy za dużym będzie sieczkarnia
jak za mały to wtedy może wypalić bo będą zawory podparte

jaki dokładnie masz problem ?

Jadę na ful manetce, jest OK do ok 70km/h potem zaczyna robić takie "bu" na 1 sekundę i znowu jedzie(szarpnie) i tak co jakiś czas. Na 0.05 było nie do wytrzymania to przerywanie(zaczynało się od 60km/h. Na 0.10 jest w większym odstępie czasowym to przerywanie i jest trochę mniej go. Gdy dam pół manetki to wszystko jest ok. Myślałem, ze to gaźnik, ale nie pomaga żadna regulacja. Mam dysze #100 i gaźnik 24mm KEIHIN.

Takie coś jak tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=xdXp_wAXzi8

mnie to wygląda na problem z elektryką

Za CDI dałem 300zł odblokowany ..

Spróuj ustawić wydechowy na 15 a dolotowy czy jakoś tak na 12 i zobacz co się stanie

Wolałbym aby się nic nie stało, ale w dobrym znaczeniu jakby się coś "stało" to by było super ;]

Ustaw zawory standardowo tak jak masz podane w instrukcji serwisowej, czyli po 0,05. Moim zdaniem to może być problem modułu.

luk napisał:

Ustaw zawory standardowo tak jak masz podane w instrukcji serwisowej, czyli po 0,05. Moim zdaniem to może być problem modułu.

Przeczytaj temat od początku, a potem się wypowiadaj.

Na jednym z anglojęzycznych forum piszą, że trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy ustawieniami dla 50 cm a 125 cm. Sportowy kit 90 cm jest porównywalny z klasą 125, a dla tej ustawia się po 0,12 mm na obu zaworach.

Ktoś pisze, że do kitu 72 cm dobrał po wielu próbach odpowiednie ustawienia i jest to 0,003" oraz 0,004", czyli po przeliczeniu 0,076 mm i 0,102 mm dla zaworu wydechowego.

AraS napisał:

luk napisał:
Ustaw zawory standardowo tak jak masz podane w instrukcji serwisowej, czyli po 0,05. Moim zdaniem to może być problem modułu.

Przeczytaj temat od początku, a potem się wypowiadaj.

Zawór ssący powinieneś ustawić na 0,05 a wydechowy na 0,06.
Pytanie, czy prawidłowo ustawiasz te luzy? Zbyt duże luzy powodują mniejsze otwarcie zaworów, przez co zmniejsza się przelot gazów, silnik jest słabszy, przegrzewa się i klekocze. Małe luzy, lub brak (po nagrzaniu silnika zbyt mały luz może wykasować się do zera) powoduje nie domykanie się zaworów w gniazdach, silnik traci kompresję, zawory ulegają wypaleniu, może uszkodzić się również głowica.

Szczelinomierz mam taki, co ma skale co 0.5mm. Próbowałem ustawiać ssący na 0.05 i wydechowy też na 0.05 ale trochę luźniej i stwierdziłem, że lepiej chodzi na 0.10mm ssący a wydechowy trochę luźniej.

Do ustawiania luzu zaworowego najlepiej mieć szczelinomierz cechowany co 0.01.

madi napisał:

Do ustawiania luzu zaworowego najlepiej mieć szczelinomierz cechowany co 0.01.

Zauważyłem ;] Ja nie posiadam takowego niestety ..

To sobie kup. Dostaniesz taki w każdym jednym sklepie z narzędziami. Cena około 25 zł.

barteklodz wydaje mi sie że ma rację, to cos z elektryką, z ciekawości niedawno zaglądałem u siebie do zaworów bo nawinął masę kilometrów a nie chce mi się zrobic podstawowej obsługi bo nie mam kiedy a jak mam czas to mi sie nie chce. Zawory bez żadnych regulacji przelatały 14tys km i jak odkręciłem pokrywę to faktycznie miałem jeden zawór podparty, ale silnik elegancko i kulturalnie chodził i ani na wolnych ani na wysokich obrotach nie odwalał takich jaj. Ale podobnie jak na filmiku sie zachowywał jak mi kiedys czapka ze świecy się rozleciała tylko długość mulenia była dłuższa , bo u ciebie to tak bardzo szybko go nachodzi i tak samo szybko mu przechodzi w moim wypadku mulenie było dłuższe.

No ale co może być z elektryką ? Moduł DC kupiłem naraku za prawie 300zł odblokowany ..

A nie masz od kogoś pożyczyć moduł dla samego testu?

Właśnie nie mogę .. Nikt w okolicy nie ma takiego modułu..

luk napisał:

Na jednym z anglojęzycznych forum piszą, że trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy ustawieniami dla 50 cm a 125 cm. Sportowy kit 90 cm jest porównywalny z klasą 125, a dla tej ustawia się po 0,12 mm na obu zaworach.
Ktoś pisze, że do kitu 72 cm dobrał po wielu próbach odpowiednie ustawienia i jest to 0,003" oraz 0,004", czyli po przeliczeniu 0,076 mm i 0,102 mm dla zaworu wydechowego.

Czyli, ze dla kitu 72cc luzy są mniejsze niż przy seryjnej 50cc? Coś nie wierzę ...