50km dziennie przy docieraniu? Nie za dużo?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #74726 Reply
    Adachoo15
    Użytkownik
    • 41
    • Postów: 38
    • Postów: 79

    Jak w temacie.
    Mam przejechane niecałe 500km i czy dzienna trasa 50km to nie za dużo?
    Z góry dzięki za odp 🙂

    #74728 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Trzeba było pytać jak miałeś zero na blacie. 500km przebiegu, to już prawie dotarty 😉

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #74730 Reply
    Adachoo15
    Użytkownik
    • 41
    • Postów: 38
    • Postów: 79

    A kiedy mogę zdjąć blokady? 🙂

    #74733 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Już możesz 😉

    #74734 Reply
    Adachoo15
    Użytkownik
    • 41
    • Postów: 38
    • Postów: 79

    A słyszałem, że granice docierania uznaje się ok. 1000km
    Mogę coś stracić jak zdejmę teraz?
    Np. mniejszy v-max, czy zrywność?

    #74737 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Najlepiej według mnie zdejmować blokady przy zerowym przebiegu i rozsądnie wykorzystywać cały zakres obrotów. Bo jeśli na począdku nie dasz pierścieniom obciażenia to mogą się źle ułożyć i nie wytrzymać później.

    #74739 Reply
    Adachoo15
    Użytkownik
    • 41
    • Postów: 38
    • Postów: 79

    Wiem, czytałem o tym.
    Dlatego przez pierwsze 30km starałem się wykorzystywać cały zakres mocy 🙂
    W sumie czasami mam nawet obawy , że za bardzo daje w palnik mojemu skuterowi 😀
    Dzisiaj zrobiłem około 60km i czasami musiałem dać FULL manetkę, bo w mieście 🙂

    #74741 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Adachoo15 napisał:

    A słyszałem, że granice docierania uznaje się ok. 1000km

    Tak było 40 lat temu 😉

    #74745 Reply
    Adachoo15
    Użytkownik
    • 41
    • Postów: 38
    • Postów: 79

    Jeszcze jedno 🙂
    w teście skuterowo.com Ferro 803 mówili , że istnieje jeszcze jakaś blokada, która nie pozwala przkroczyć 70km/h ..
    Co to może być?

    #74747 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Kisiu1981 napisał:

    Najlepiej według mnie zdejmować blokady przy zerowym przebiegu i rozsądnie wykorzystywać cały zakres obrotów. Bo jeśli na począdku nie dasz pierścieniom obciażenia to mogą się źle ułożyć i nie wytrzymać później.

    Widzę że chyba nie wiecie o co chodzi z tymi pierścieniami, w odniesieniu docierania na całym zakresie obrotów?.. 😉

    #74749 Reply
    Adachoo15
    Użytkownik
    • 41
    • Postów: 38
    • Postów: 79

    Wytłumaczysz? 😀

    #74752 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Tak naprawdę dotyczy to nie tylko okresu docierania, ale całej eksploatacji. Wygląda to tak; jeżeli ciągle jeździłbyś na pół gwizdka (znam takich dziadków), w cylindrze po jakimś czasie, pierścienie wycierają tzw. próg. Na stopie korbowodu jest pewien luz, więc jeżeli od początku silnik nie będzie dostawał w palnik, owy próg wytrze się niżej w gładzi cylindra, bo na korbowód nie będą oddziaływały takie siły bezwładności jak przy większych obrotach silnika. Jeśli zaistnieje taka sytuacja, a będzie potrzeba zmienić styl jazdy na ostry, to o ten „źle wytarty” próg będą dobijać krawędzie pierścieni wytwarzając nieprzyjemne stukanie. Tak to z grubsza wygląda 😉

    #74753 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    ja nowym skuterem z przebiegiem 100 km pojechalem na wycieczke 200 km i śmiga nadal, a ma ponad 25 100 km 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: 50km dziennie przy docieraniu? Nie za dużo?
Twoje informacje:




Back to top button