50CCM Euro 4 Zmiany

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 50CCM Euro 4 Zmiany

Ten temat zawiera 64 odpowiedzi, ma 12 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 2 tygodnie, 4 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 51 przez 60 (z 66 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #673855
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 790

    ale nie ma takich punktów – to na razie SF. I byłby potrzebny standard baterii – a tego też nie ma.
    W garażach sie NIE POJAWI bo to by czesto wymagało kompleksowej przebudowy. Do tego zupełnie inaczej wygląda umowa z energetyką jeżeli mają ci „zabezpieczyć” odpowiednie pobory.

    Norwegia to jest przekład NA NIC. Kompletnie patologiczny i do powtórzenie chyba tylko w Brunei. Norwegia kopie rope na potege i sprzedaje ją wszystkim dookoła za gigantyczne pieniądze. I z tego ma na całą infrastrukturę i „czystą” energie, dopłaty do elektryków..itd. Do tego jest to najsłabiej zaludniony kraj europejski a wszyscy ich mieszkańcy razem nie zapełnili by Warszawy, Poznania i Gdańska.
    Ma 5 milionów mieszkańców i gigantyczny przychód. My mamy 40 milionów.
    Wiec sie tak Norwegią nie sugeruj do czasu aż nie znajdziemy u nas ropy i diamentów w podobnych ilościach

    edit:
    Dodam też że największa radość sprawia mi wleczenie ze sobą baterii do mieszkania. Już mam kask, rekwice, plecak, komórke z uchwytu, kluczyki i jeszcze czasem coś „służbowo” ze sobą i do pełni szcześcia potrzeba jeszcze 1-2 baterii… w życiu.
    Dlatego głównie stoi i w słonecznie dni jeżdżę po okolicy max 8-10km od domu.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #673884
    Zdjęcie profilowe berthold61
    berthold61
    Użytkownik
    • Postów: 13

    To lepiej już o tych wariatorach gadajcie anie o SF.

    berti
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #673895
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 790

    temat o wariatorach został dawno wyczerpany jezeli tego nie zauważyłeś.
    😀

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #673901
    Zdjęcie profilowe Thomson
    Thomson
    Użytkownik
    • Postów: 65

    Trochę ponad 50k wychodzi za skode citygo po dopłatach z 260km zasięgu. Bardzo interesujące dla mnie. Ciekawe jak to się przełoży na skuterki w najbliższym czasie ;q

    #673902
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 790

    cena to jest coś co by jeszcze od biedy można pominąć – są klienci i na tesle i na i3s za 180 tysi i na skuter bmw za 70. Inni w cenie skutera myślą o samochodzie. Masz to kupujesz.
    Tylko że wciąż trzeba mieć specyficzne warunki i specyficzne potrzeby żeby elektryka kupić.

    Problem jest taki że to ma być rozwiązanie mające oczyścić wielkie aglomeracje miejskie a nie małe miasteczka czy wioski – i jednoczesnie w takich aglomeracjach kompletnie nie ma infrastruktury do używania powszechnie takich samochodów. Zresztą nie mamy takiej produkcji prądu żeby to zasilić – nawet jakby było gdzie.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #673903
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    Nie wymyslaj koła na nowo. Problemy już dawno rozwiązano.

    Gogoro

    Ładowanie z gniazdka 230V w podziemnych garażach tez nie jest problemem bo budowa takiej infrastruktury jest tania.
    Indie kraj biedniejsze od Polski zakłada do 2025 TYLKO elektryczne mopedy i ryksze.
    Miasta w Polsce zaś mają iśc w sharing pojazdów.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 1 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 1 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 1 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 1 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    #673906
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 790

    Ładowanie z gniazdka 230V w podziemnych garażach tez nie jest problemem bo budowa takiej infrastruktury jest tania

    Wybacz ale piszesz głupoty. Ja to wszystko przerabiam na sobie. Pokazujesz jakieś zdjęcia z końca świata i podajesz przykłady Norwegii – kompletny abstrakt. „U nas” jest inaczej. I pamietaj że łatwiej jest wybudować coś na nowo w kraju dzikim bez żadnej infastruktury niż adaptować istniejącą. A u nas jest istniejąca – stara i niewydolna.
    Tanie to może być 30m kabla. Ale do wybudowania gniazdka „indywidualnego” w garażu podziemnym jest potrzebna zgoda zarządcy budynku lub wspólnoty. Na to potrzeba uchwały.
    Potem PROJEKT, WYKONANIE, ODBIÓR techniczny.. cała procedura.
    Tu są kolejne kwestie.
    Po pierwsze mało kogo interesuje gniazdko 220V (choc procedura jest niemal identyczna) – ale pomijając. Musisz ustalić ze wspólnotą jak masz za to gniazdko płacić – bo jak zaczniesz ładować z „publicznego gniazdka” czyli z tego samego z którego np jest oświetlony garaż i klatki schodowe to cie sąsiedzi zjedzą że za ich pieniądze sie „tankujesz”.
    Wiec albo płacisz ryczałtem ciut więcej niż normalnie za pra (po zgodzie wspólnoty, jeżeli są warunki techniczne) albo potrzebujesz podlicznika. Ale podlicznik trzeba zgłosić do energetyki a wspólnocie robi to problem bo zamiast być tylko odbiorcą energii staje się jej dystrybutorem ( bo na swój domowy licznik masz osobną umowe z operatorem ale tą „garażową” być odkupował od wspolnoty/budynku. To o tyle robi wspólnocie że jeżeli jest dystrybutorem to ma inne (większe) stawki.
    Ostatnia sprawa to ile prądu jest zabezpieczone w takiej garażowej instalacji – chodzi o zakładany CIĄGŁY pobór. Bo to że gniazdka tam są 10A to nie znaczy że to zniesie 10A przez 11h ciurkiem… a jakby tak na raz dwa albo i 3 skuterki… smierć instalacji. To nie było projektowane na takie obciążenia.
    No i kolejna kwestia – precedens. Ty zechcesz i nawet sobie załatwisz to jakoś. Jeden motorowerek ładowany z gniazdka 230V to jeszcze nie problem. Ale zaraz bedzie chciał ktoś drugi i trzeci… i tu znowu wracamy do ilości prądu zabezpieczonego dla instalacji garażowej, podliczników..itd.

    Optymalnie by było mieć odpowiedni duży transformator na ulicy (najlepiej blisko) i do garaży dociągnięta nowa linia z WYKUPIONYM odpowiednim zabezpieczeniem prądowym. W garażu nowa rozdzielnia i instalacje do indywidualnych miejsc z licznikami. To by miało sens jakby na 70 miesc w garażu było przynajmniej z 15 elektryków a ich własciciele by sie zgodzili partycypować w kosztach takiej inwestycji (czyli wziąć ja na siebie). To z 50-70 tyś lekko do wydania + indywidualne instalacje plus stała opłata za zabezpieczony przydział energii.
    Skala jednak robi koszty. W kontekście blokowiska masz do czynienia ze skalą a nie 1 gniazdkiem.
    W wawie na którymś z osiedli wspólnota kombinowała z mozliwością ładowania elektryków w podziemnym na własnych miejscach ale koszty wyszły takie że zdecydowali sie (lub są w trakcie) budowy 1-2 miejsc „publicznych” przed blokiem. Szczęśliwie też mieli na to miejsce.

    Zdajesz sobie też zapewne sprawe że nawet to ładowanie tych sharingowych hulajnóg opiera sią u nas na przekręcie podatkowym?
    Jakby zbierała je firma i ładowała u siebie to po pierwsze by musiała mieć pod to zaplecze logistyczne i odpowiednie przyłacze ze STAWKĄ jak dla odbiorcy komercyjnego. A tak ludziki prywatne sami to zbierają i ładują u siebie w domu za abonament odbiorcy detalicznego/prywatnego. Choć ładuja to zarobkowo wiec powinni to zgłosić i płacić za prąd jak firmy. Tylko że to by ie wtedy przestało opłacać.
    Wiec takie są realia u nas.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #673916
    Zdjęcie profilowe wally
    wally
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Bedzię akumulator InPost – ktoś z kasą zawsze robi większą kasę. Nie szukaj problemów tylko rozwiązań.

    wally
    #673917
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 790

    żeby zacząć rozwiązywac problemy najpierw trzeba je zdefiniować. akumulator InPost bedzie rozwiązaniem dla tych co beda mieli wymienne akumulatory w tym systemie. Na razie każdy producent ma swój patent.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #673953
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    Adapatacja systemu „inPost” będzie w interesie producenta skuterów. Np Yamaha E01/E02 ma akumulatory zgodne z systemem Gogoro podobnie jak Honda PCX. Bateriomat Hop.City zapewne będzie zgodny z nowymi skuterami. Na 90% na rynku beda dostepne skutery z tym samym systemem jeśli będzie to opłacalne rozwiązanie.

    Blinkee ma też producenta skuterów wsponiany ELon Motors wiec zakładam ze również mogą połaczyć to w jeden flow.

    Dzisiaj widać jak bardzo Lime i jego juicerzy odstają od rozwiązań polskich firm które maja hulajnogi z wymiennymi bateriami (nie trzeba wozić hulajnóg do naładowania).

Oglądasz 10 postów - 51 przez 60 (z 66 łącznie)

Temat ‘50CCM Euro 4 Zmiany’ jest zamknięty dla nowych odpowiedzi.