50CCM Euro 4 Zmiany

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #642404
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66

    Witam serdecznie.
    Zakupiłem kilka dni temu tego jednoślada:
    https://www.mediaexpert.pl/skutery/skuter-torq-formax-czarny,id-1062523?utm_source=Mail-potwierdzenie&utm_medium=e-mail&utm_campaign=Produkt&gclid=CMDs9-aL0dsCFRXCGQodTvgLVw&gclsrc=ds&dclid=CP_5leeL0dsCFQRVGAodo3cPbw

    Jestem świadomy że jest to chińczyk którego nigdy nie powinnienem być pewien, ale zastanawiające jest dla mnie to że na stronie sklepu chwalą się normą euro 4.
    Z opowieści sprzedawcy różni się on:
    Mocą 3km zamiast 3.5km.
    Trochę lepszą kulturą pracy.
    Jakimś czujnikiem w wydechu co sprawdza temperaturę spalin.

    Wie ktoś może czy to jest zwykłe robienie w konia, czy faktycznie coś się różnią 50ccm od tych sprzed kilku lat?
    Mam nadzieję że wasz dzień będzie dobry, trzymajcie się 🙂

    #642419
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    Odpowiedź została zgłoszona za nieprawidłową treść.

    chińczyk jak każdy inny.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #642421
    Spider
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 150
    • Postów: 150

    Różnią się teraz… zabudowanym katalem, sondą sigma-lambda-jerycho, zwężką na dolocie i na wylocie (proza życia, ale zawsze jakieś restrykcje są). Trza się z tem tematem ogarniać na spokojnie, albo… naparzać ile wlezie. Ja bym się naparzał, a co.:**”

    #642426
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66

    Hmm.. Logicznie rozbijając ten temat. Skoro sonda jest jakaś to musi ona na coś wpływać, no chyba że nie ma nic co by interpretowało zebrane dane. Pytanie na co może wpływać, wątpie żeby na gaźnik, może jest już tam wtrysk? Ale wtrysk w silniczku chińczyka za 4000zł to tak mało prawdopodobnie brzmi.
    Może podeślę wam jakieś fotki silnika, moje możliwości mechaniczne ograniczają się do wymiany oleju i płynu w przekładni 😀

    #642428
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    … nie łudź się niczym.. jest to typowy 139qmb/gy6 4t silnik. widać gołym okiem. jakby miał wtrysk to byłoby to napisane na stronie sklepu.

    #642436
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66

    Staram się zrozumieć jak to wszystko działa, faktycznie idzie przewód do wydechu, muszę popatrzeć i poszukać gaźnika. To nie jest nadzieja, ja zwyczajnie chcę zrozumieć.

    #642443
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66

    Nie mogę edytować poprzedniego posta więc robię kolejny z zdjęciami. Mi to wygląda na gaźnik, ale pewnie się mylę.
    https://drive.google.com/file/d/1wnZyc4GPMjwK3NYA_89_q02g1afIwBob/view?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/1KJ6_Gnktddj_EWdFXlJm6IgOBUAGMBKT/view?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/1iQg78c2bb64lPdrs5lyI-IGjHafUpcgS/view?usp=sharing

    Temat został założony apropo każdej 50ccm 2018, a nie tylko mojej.

    Swoją drogą da się wyczuć dużą niechęć użytkowników na tym forum w tematach o chińskich skuterach.
    Maszyny tańsze, pewnie gorzej wykonane. Tylko że człowiek który na nich jeździ jest taki sam jak i ten który jedzie na peugeot, dlatego apeluję o wyrozumiałość.

    #642447
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    tutaj 95% to chińskie skutery wiec z tą niechęcią to chyba coś źle wyczuwasz. Natomiast jakby nie bardzo są co do nich złudzenia

    #642450
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66

    Przyjrzałem się zdjęcią i wygląda to na gaźnik tylko trochę inny niż w google jakaś extra wiązka do niego idzie 😀
    Gaźnik czy coś 50ccm euro 4

    https://ibb.co/kkOb2y

    #642456
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    to zwykły gaźnik nowszego typu nazywany „gaźnikiem elektronicznym”
    zdaje się że elektroniki w nim tyle ze oprócz elektrozaworu ssania dołożyli elektrozawór dyszy powietrza dla wolnych obrotów…tej „śruby składu mieszanki” co to wszystkie podręczniki zalecały 2.5 obrotu wykręcać i regulować :).
    Teraz sobie sterownik silnika sam nią kręci.

    #642471
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66

    Hmm, bardzo Ci dziękuję za rzeczową informację. Czyli regulacja mieszanki z czynności serwisowych mi odchodzi 🙂
    Pozostaje wymiana oleju silnikowego/przekładniowego i regulacja zaworów z czynności serwisowych. O ile nic się nie zepsuje, dla mnie to bardzo dobra informacja.
    Blokada działa tak że silnik przy max manetce odręconej wkręca się do 7500obr. natomist kiedy dochodzi do 48km/h obroty spadają same do 6tyś. Czy tak działa to w każdej 50?

    #642631
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66

    Wie ktoś może jak wygląda blokada w tym „nowym” 139qmb?
    Czy to dalej stary typ blokady czy jakiś bardziej „inteligętny”?
    Tak się zastanawiam.

    #642649
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    to raczej blokady po staremu bo tam żadne nowe możliwości nie doszły

    #642650
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66

    Okej, trochę mnie uspokoiłeś, dziękuje.

    Jak będę rozbierał po 1000km i będzie coś innego to wrzucę zdjęcia 🙂
    Olej leję motul 15-50 5100 do 4t, wymieniłem przy 30km i teraz przy 300km + olej w przekładni przy 300 na MOTUL Olej przekładniowy Scooter Gear 80W90 150ml.
    Te dwa razy wymieniałem na ten ponieważ pomyślałem sobie że skoro docieranie to i temperatury dużo wyższe przy ostrym docieraniu (manetka na 3/4 rozpędzanie-toczenie się i hamowanie silnikiem i tak cały czas z przerwami po kilku/max 10 km) olej po 30 i 300km zrobił się czarny:
    http://allegro.pl/motul-5100-15w50-4t-ma2-1l-olej-na-bazie-estrow-i6014304746.html?snapshot=MjAxOC0wNi0xMFQxMjo1ODoyOS40NTdaO2J1eWVyOzBjODlhNzY2OWQ1ZjE0NTVmMGU1NTcwNWFiNTg3MzQwYjFmZWJhNmViMDM3NTFkN2RjYzBlZThmNTkxYjNkYTQ%3D
    Zostało mi jeszcze 650ml na wymianę przy 1000km. Zastanawiam się co wybrać na wymianę przy 2000tyś km. Zwłaszcza że ja jestem gruby, a raczej lubię sobię już teraz odkręcić po 300km i latam po 50km/h non stop czasem w dwie osoby. Który byś wombat wybrał do tyrania sprzętu pod moją grubą du*a :D?
    http://allegro.pl/polsyntetyczny-olej-motul-5100-10w50-4t-4l-i6023232087.html
    http://allegro.pl/motul-7100-10w40-ma2-4t-4l-olej-motocyklowy-i6014364159.html
    http://allegro.pl/motul-300v-4t-15w50-4l-factory-line-i6016499098.html

    Cena nie gra zbytnio roli wolę dać te 80zł więcej i mieć spokój jeśli jest jakaś różnica przy małej pojemności.

    #642653
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    zalecany wg manuala. nie poprawiał bym klasy lepkościowej i temperaturowej

    #642695
    Spider
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 150
    • Postów: 150

    Człowiek chce swojemu popylaczowi jak najlepiej i trza to uszanować. Dobrze, że ja do swojej chińszczyzny 4T, zawsze leję… Lotosa 10W40, a to i tak za dobre masło ku temu. Resztę moich… japońskich już poganiaczy, karmię… Valvoline. I gitara, jak dla mnie. A propos smarowideł wszelakich, pomaga wpis w Guglarzu: oil testing valvoline filetype:pdf W szóstym adresie z wyszukiwania jest tzw. test poglądowy. Można się zapoznać. Ba, trzeba nawet. Valvoline o specyfikacji API SG polecany jest do chińszczyzny oraz japońszczyzny z sitkowym filtrem oleju (skutery oraz quady 4T), a ten o specyfikacji API SL do nowszych wydumek, tj. tych z filtrem okresowo wymiennym. Nic się zatem nie stało, piłka nadal w grze. Gramy dalej. Się żaden nie przewróci, to się niczego nie nauczy. I jeszcze raz… oil testing valvoline filetype:pdf I co to jest ten… Motyl? Nigdy nie widziałem, nigdy nie złapałem. ;P

    #642696
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66
    #643118
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66

    Mam taką ciekawą informację dla przyszłych osób.
    Na początku tego tygodnia odbierałem swój skuter z „Autoryzowanego serwisu” producenta. Zawiozłem go by został odblokowany.
    Właściciel po kilku dniach stwierdził że niestety nie da rady go odblokować ponieważ po operacji robi się dyskoteka na desce rozdzielczej i dlatego nie potrafią mi go odblokować 😀
    Także tego…
    Ach i jeszcze dodał że tam jest już jakiś wtrysk elektroniczny.
    Teraz się pozostaje zastanawiać czy te „ASO” jest ujowe czy to takie dziwne rzeczy się podziały z 50ccm 😀

    #672775
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    A wystarczy t5ylko podobno zmienić dzwon ze starego typu gdzie jest tylko jeden dzyndzel do nadawania impulsów a nie trzy jak to ma teraz miejsce .

    #672787
    Anonim
    Nieaktywny
    • 0
    • Postów: 5
    • Postów: 5

    No cóż. Skuter ten jest wyposażony dodatkowo w sondę lambda z grzałką, czujnik temperatury, zawór elektromagnetyczny, zawór i filtr solenoidowy. Gaźnik regulowany jest za pomocą czujnika elektromagnetycznego sterowanego jednostką centralną Dellorto. Pojazd ten nie jest na wtrysku tylko na elektronicznie sterowanym gaźniku. Próby jego odblokowania poprzez zmianę modułu lub odcięcia czujnika halla kończą się wprowadzeniem pojazdu w tryb awaryjny i prędkość jego zamiast wzrosnąć spadnie do 25 km/h. Chałupnicze próby zdjęcia blokady mogą doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń jednostki centralnej Dellorto a koszt takiej jednostki to około 280 zł.

    #672792
    Anonim
    Nieaktywny
    • 0
    • Postów: 5
    • Postów: 5

    „A wystarczy t5ylko podobno zmienić dzwon ze starego typu gdzie jest tylko jeden dzyndzel do nadawania impulsów a nie trzy jak to ma teraz miejsce .”

    Podobno tak ale jeszcze w 100% nikt tego nie potwierdził. Natomiast 100% zdjęcie blokady można dokonać poprzez wgranie nowej mapy do jednostki centralnej. Koszt około 250 zł. Zapraszam 🙂 Usługa prowadzona wysyłkowo.

    #672819
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    To nawet ciekawe rozwiązanie ale zanim bym się na to zdecydował to najchętniej po wymianie cylindra,tłoka,głowicy na 80-kę .

    #673102
    Tomasz Wasilewski
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    Witam . A mozna jakiś kontakt w celu wgrania mapy?

    #673103
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    no nie można bo człowiek sie tak agresywnie reklamował że wyleciało konto

    #673113
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Chyba peugeot jako jedyny ogarnął narzucone normy spalin i wypuscił lub wypuści dwusuwa spełniającego normy

    #673115
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    juz wypuścił

    #673194
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    Znajdzie się JEDEN to od razu wyleci może i faktycznie nachalny ale z drugiej strony patrząc to my jako PL-anie jesteśmy chyba najbardziej ograniczona nacja , wszyscy na świecie wszystko potrafią a my jakoś ni huhu , najlepiej wychodzi na powiedzonko e to Chińszczyzna nie potrafiąc nic .to nie dotyczy zresztą tylko tych skuterków ot pokolenie fejsbokowców .

    #673198
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    Chyba marudzisz.
    Nie wyleciał od razu tylko bardzo sie postarał. I wyleciał by z każdego miejsca. CHcesz sie reklamować w TV – płacisz, chcesz sie ogłaszać w gazecie – płacisz, chcesz sie reklamować na portalu internetowym z dużymi zasięgami ( o który ktoś zadbał i na to zapracował) – zapłać.
    M.in dbanie o taki portal polega na tym żeby nie był zawalony przez cebulowych biznesmanów i ich oferty – nawet jeżeli coś umieją.

    #673206
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Berthold nie uważam aby Polacy nic nie potrafili… mamy znakomitych inżynierów, którzy zwyczajnie w Polsce są nie doceniani i robią karierę za granicą. Przytoczę Ci chociaż kilka Polskich zdobyczy technologii: Grafen, Wykrywacz metali, Kamizelka kuloodporna, hologram, świetlówka, Niebieski laser, Melex, Peryskop odwracalny, skrzydło Delta… więc nie sądze, że Polacy nic nie umieją. Niestety Państwo nie sprzyja rozwojowi technologicznemu i często gęsto studenci budujący łaziki lub aparaturę dla nich sami zbierają kasę.

    #673243
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    Tak ale nic z tego nie wynika że mamy zdolnych ludzi , nawet ruscy nas przeskakują , ale nie o tym bym wolał rozmawiać , mam pytanie jak zwiększyć ciut szybkość skuterka z euro 4 nie zwiekszając obrotów silnika bo teraz on ma 8,5tys/min i szybkość coś ok 40może 45/godz choć licznik pokazuje 55/godz i odcina nawet z górki , nie znam sie specjalnie na tych sprzęgłach wariatorach ale pewnie tu siedzi jakaś chyba jedyna możliwość , znacie symbol model jakiegoś tzw szybszego wariatora czy sprzęgła czy całego zestawu , pytania dziecinne choć stary prawie chłop jestem .

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Temat ‘50CCM Euro 4 Zmiany’ jest zamknięty na nowe odpowiedzi.
Back to top button