4t nie odpala
- This topic has 15 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 7 years, 1 month temu by
xbulax.
-
AutorWpisy
-
6 kwietnia 2015 dnia 19:57 #187702
Witam mam problem z moim chinczykiem. Założyłem mu nowy cylinder głowice i tłok.Ustawiłem rozrząd i zawory dobrze . Od razu pa założeniu odpalił przejechałem się kawałek i wypięło się zabezpieczenie od zaworu ssącego. Po założeniu skuter nie chce odpalić, jak naciskam starter to rozrusznik kreci tak jak by nie miał siły. Jak mu zdejmę gaźnik z kolankiem i zatkam dopływ powietrza to kręci normalnie i prawie zapala . Po podlaniu paliwem prosto do głowicy. Potem jak mu założę gaźnik to skuter nie odpala. Po spadnięciu zabezpieczenia na tłoku są delikatne ślady
6 kwietnia 2015 dnia 20:14 #187705Jak spadło Ci zabezpieczenie z zaworu a tym bardziej masz ślad uderzenia na tłoku, to masz zgięty zawór i nie ma kompresji. Nie zapali. Musisz zdjąć głowicę i ew. wymienić ten zawór; o ile głowica też nie oberwała. Sprawdź szczelność zaworów – obu. Nie mają prawa nic przepuszczać. Inaczej nic nie zdziałasz.
6 kwietnia 2015 dnia 20:17 #187706Sprawdzałem szczelność i głowica jest dobra
6 kwietnia 2015 dnia 20:21 #187708A jak zdejmę gaźnik i zatkam np, kartką papieru to normalnie odpali, a jak założę gaźnik to juz nie ma siły przekręcić.
7 kwietnia 2015 dnia 03:31 #187712jak sprawdzałeś szczelność że ci wyszło że po spotkaniu zawora z tłokiem jest wszystko OK?
7 kwietnia 2015 dnia 07:38 #187718oddałem ją do mechanika i ją docierał 🙂
7 kwietnia 2015 dnia 07:40 #187719mógł nawet z nią spać ale skąd pewność że po spotkaniu tłoka z zaworem jest ok ?
7 kwietnia 2015 dnia 07:45 #187720nawet jak wleję benzynę od góry to nie ucieka 🙂
7 kwietnia 2015 dnia 07:56 #187721i jak wsadzisz tam chomika to pewnie też nie ucieknie – co wciąż nie oznacza że cylinder jest szczelny i ciśnienie sprężania jest prawidłowe.
Przyżąd którym to sprawdzisz nazywa sie manometr do pomiaru ciśnienia sprężania i wkręca się go zamiast świecy7 kwietnia 2015 dnia 08:07 #187722to co mam założyć nowy cylinder i sprawdzić bo tego manometru nie mam? 🙂 jeszcze jak kręcę magnetem to po ok 3/4 obrotu tak jakby się blokowało coś i wtedy właśnie nie może rozrusznik przekręcić… a kompresja wydaje mi się że jest ok bo on nawet odpala ale bez gaźnika jak mu podleje benzyny…
7 kwietnia 2015 dnia 08:38 #187725coś blokowało? kolego- zawór przypier…ł ci o tłok. Jest zapewne zgięty i nie może sie schować wiec blokuje tłok. A ty opowiadasz bajki o super szczelnościi że sprawdziłeś i zasadniczo marnujesz innym czas.
Masz do wymiany tłok i głowice z zaworami- tak na poczatek. A co jeszcze – to sie okaże7 kwietnia 2015 dnia 08:50 #187728dodam tylko tyle ze to jest nowy cylinder głowica i tłok…
7 kwietnia 2015 dnia 08:55 #187730nowy PO DZWONIE tłoków z zaworami czy nowy SPRZED DZWONA?
Ciśnienie sprężania zmierzone? Rozrząd na 100% ustawiony prawidłowo? Wiesz to napewno bo sam sprawdzałeś czy tylko tak twierdzi mechanik?
Jest mocna iskra, świece zalewa paliwem?
.
Bedziesz tak nam dozował te informacje jednozdaniowo jeszcze tydzień czy porządnie opiszesz sytuacje?7 kwietnia 2015 dnia 09:00 #187731nowy po ale jak założyłem drugi zestaw bo też posiadam to jest to samo, że odpala tylko bez gaźnika… ciśnienia nie zmierzyłem bo nie mam takiej możliwości … rozrząd ustawiony jest na 100 % dobrze, świecę zalewa tylko jak podleje bezpośrednio benzyne do głowicy a jak przez gaźnik to jest delikatnie wilgotna…. iskra jest mocna.
7 kwietnia 2015 dnia 09:13 #187734zakładając że nie bredzisz tylko wiesz co mówisz (a to jest dziś naprawdę ogromna doza zaufania) to iskre masz mocną i w odpowiedniej chwili, z gaźnika paliwo jest podawane… pozostaje trzeci niezbędny czynnik do zapłonu – kompresja.
Jeżeli masz prawidłowo dotarte zawory po zmontowaniu głowicy to pozostaje ją zmierzyć manometrem żeby zacząć szukać innych przyczyn.I nie ma innego sposobu niż manometr7 kwietnia 2015 dnia 09:24 #187736ok to postaram się to zmierzyć i dam znać..
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.