4t nie odpala

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #187702 Reply
    xbulax
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Witam mam problem z moim chinczykiem. Założyłem mu nowy cylinder głowice i tłok.Ustawiłem rozrząd i zawory dobrze . Od razu pa założeniu odpalił przejechałem się kawałek i wypięło się zabezpieczenie od zaworu ssącego. Po założeniu skuter nie chce odpalić, jak naciskam starter to rozrusznik kreci tak jak by nie miał siły. Jak mu zdejmę gaźnik z kolankiem i zatkam dopływ powietrza to kręci normalnie i prawie zapala . Po podlaniu paliwem prosto do głowicy. Potem jak mu założę gaźnik to skuter nie odpala. Po spadnięciu zabezpieczenia na tłoku są delikatne ślady

    #187705 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Jak spadło Ci zabezpieczenie z zaworu a tym bardziej masz ślad uderzenia na tłoku, to masz zgięty zawór i nie ma kompresji. Nie zapali. Musisz zdjąć głowicę i ew. wymienić ten zawór; o ile głowica też nie oberwała. Sprawdź szczelność zaworów – obu. Nie mają prawa nic przepuszczać. Inaczej nic nie zdziałasz.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #187706 Reply
    xbulax
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Sprawdzałem szczelność i głowica jest dobra

    #187708 Reply
    xbulax
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    A jak zdejmę gaźnik i zatkam np, kartką papieru to normalnie odpali, a jak założę gaźnik to juz nie ma siły przekręcić.

    #187712 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    jak sprawdzałeś szczelność że ci wyszło że po spotkaniu zawora z tłokiem jest wszystko OK?

    #187718 Reply
    xbulax
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    oddałem ją do mechanika i ją docierał 🙂

    #187719 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    mógł nawet z nią spać ale skąd pewność że po spotkaniu tłoka z zaworem jest ok ?

    #187720 Reply
    xbulax
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    nawet jak wleję benzynę od góry to nie ucieka 🙂

    #187721 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    i jak wsadzisz tam chomika to pewnie też nie ucieknie – co wciąż nie oznacza że cylinder jest szczelny i ciśnienie sprężania jest prawidłowe.
    Przyżąd którym to sprawdzisz nazywa sie manometr do pomiaru ciśnienia sprężania i wkręca się go zamiast świecy

    #187722 Reply
    xbulax
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    to co mam założyć nowy cylinder i sprawdzić bo tego manometru nie mam? 🙂 jeszcze jak kręcę magnetem to po ok 3/4 obrotu tak jakby się blokowało coś i wtedy właśnie nie może rozrusznik przekręcić… a kompresja wydaje mi się że jest ok bo on nawet odpala ale bez gaźnika jak mu podleje benzyny…

    #187725 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    coś blokowało? kolego- zawór przypier…ł ci o tłok. Jest zapewne zgięty i nie może sie schować wiec blokuje tłok. A ty opowiadasz bajki o super szczelnościi że sprawdziłeś i zasadniczo marnujesz innym czas.
    Masz do wymiany tłok i głowice z zaworami- tak na poczatek. A co jeszcze – to sie okaże

    #187728 Reply
    xbulax
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    dodam tylko tyle ze to jest nowy cylinder głowica i tłok…

    #187730 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    nowy PO DZWONIE tłoków z zaworami czy nowy SPRZED DZWONA?
    Ciśnienie sprężania zmierzone? Rozrząd na 100% ustawiony prawidłowo? Wiesz to napewno bo sam sprawdzałeś czy tylko tak twierdzi mechanik?
    Jest mocna iskra, świece zalewa paliwem?
    .
    Bedziesz tak nam dozował te informacje jednozdaniowo jeszcze tydzień czy porządnie opiszesz sytuacje?

    #187731 Reply
    xbulax
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    nowy po ale jak założyłem drugi zestaw bo też posiadam to jest to samo, że odpala tylko bez gaźnika… ciśnienia nie zmierzyłem bo nie mam takiej możliwości … rozrząd ustawiony jest na 100 % dobrze, świecę zalewa tylko jak podleje bezpośrednio benzyne do głowicy a jak przez gaźnik to jest delikatnie wilgotna…. iskra jest mocna.

    #187734 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    zakładając że nie bredzisz tylko wiesz co mówisz (a to jest dziś naprawdę ogromna doza zaufania) to iskre masz mocną i w odpowiedniej chwili, z gaźnika paliwo jest podawane… pozostaje trzeci niezbędny czynnik do zapłonu – kompresja.
    Jeżeli masz prawidłowo dotarte zawory po zmontowaniu głowicy to pozostaje ją zmierzyć manometrem żeby zacząć szukać innych przyczyn.I nie ma innego sposobu niż manometr

    #187736 Reply
    xbulax
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    ok to postaram się to zmierzyć i dam znać..

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: 4t nie odpala
Twoje informacje:




Back to top button