4t 80ccm i słaby v-max

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #124928 Reply
    Kamil
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 50
    • Postów: 58

    Witam , posiadam zippa vapora 4t po tuningu mechanicznym na 80ccm (72ccm).

    Wymieniony został cylinder, głowica ze sportowym walkiem rozrzadu oraz klawiatura firmy mcn i wzmocniony wał korbowy.

    Jego v-max wynosi 70km, czasem nieco więcej. Zastanawia mnie to ponieważ wcześniej był cylinder 65ccm na którym v-max wynosił ok. 75 czasem dochodziło do 80km/h.

    Może powinienem coś zmienić ? Sprzęgło, rolki, sprężyna centralna,sprężynki sprzęgła wariator ?

    Dodam, że będę chyba wymieniał kranik paliwa, przy okazji zmienię też filtr paliwa ponieważ skuter zaraz po odpaleniu nie trzyma obrotów (potem jest ok.) jak go przechylę bardziej na lewo albo jadę na luzie z górki po dziurach to potrafi nawet zgasnąć. Może też to jest przyczyną. Przy ruszaniu czasem też przerywa jak po wymianie filtra i kranika dalej tak będzie to muszę też zmienić dyszę na 85 lub 90, bo przy 65 siedziała 79 a teraz 80 to różnica nie wielka.

    Jeszcze takie pytanie , czy taki wariator jest wart zachodu ? http://allegro.pl/wariator-tuning-quest-wilga-vapor-chinskie-4t-gy6-i3236987580.html

    Czy lepiej same rolki kupić ?

    #124930 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Cylinder 72 ccm nie powoduje dużego wzrostu Vmax tylko lepszą dynamikę jazdy.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #124935 Reply
    Kamil
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 50
    • Postów: 58

    ok, ok ale to chyba nie oznacza że mam mieć mniejszy v-max niż na 65ccm bo tak to to by było wydanie kasy w błoto bo cylinder i tak musiałem zmieniać bo się zatarł ale kupiłem większą głowicę pod cylek 72

    #124936 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Moim zdaniem nic nie zrobisz, to tylko mała strzykawka różnicy w pojemności. Ja kiedyś w 72 miałem dyszę 80 rolki 4,5g i max 75 licznikowe pojechał i sporo czasu na to potrzebował. Wariator zostaw oryginalny jeśli jest dobry.

    #124939 Reply
    RamboAD
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 46
    • Postów: 55

    gdzies na forum przez przypadek wyczytalem ze trzaba jeszcze zmienic przelozenia jezeli jest to automat, nie znam sie na automatach ale podobno sa tam sprezynki ktore trzba doregulowac do mocy. Mozesz zmienic zebatki to napewno bedzie szybciej jezdzic kosztem dynamiki ale jak masz nadmiar….

    #125669 Reply
    Kamil
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 50
    • Postów: 58

    a może twardsza centralka i sprezynki sprzegla ? jakie wtedy rolki czy im twardsza centralka tym twardsze rolki ? czy moze lepiej kupic tylko rolki i te wario co podałem ?

    #125673 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Kamil napisał:

    a może twardsza centralka i sprezynki sprzegla ? jakie wtedy rolki czy im twardsza centralka tym twardsze rolki ? czy moze lepiej kupic tylko rolki i te wario co podałem ?

    Rolki to wszystkie tak samo twarde 🙂
    Co najwyżej różne wagowo.
    Wiesz co, nie sądzę, żeby Ci ktoś powiedział dokładnie jaka centralka i jakie sprężynki, bo każdy silnik (mimo, że dwa modele niby takie same) ma inną charakterystykę i u każdego zadziała co innego.
    W mojej starej 50-tce miałem tylko cylinder zmieniony na 72, reszta chińska seria, rolki 4,5 i leciał 75, a jestem dość ciężki, więc jakbym ważył 60 kg to i z 85 by poleciał.
    Na to nie ma reguły, trzeba dochodzić metodą prób i błędów.

    #125685 Reply
    Kamil
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 50
    • Postów: 58

    no tak tak , mialem na mysli wage nie twardosc rolek 😀 wiem ze to ciezko okreslic ale lepiej kupic rolki sprezynki i centralke czy sam wariator ”sport” z rolkami 5,5 ?

    #125686 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Zrozum kolego, że jedno z drugim współpracuje i musi być dobrane optymalnie, a optymalnie właśnie napęd jest dobrany fabrycznie.
    A chiński wariator sportowy różni się od zwykłego seryjnego kolorem tylko. Nic Ci nie da.

    #125689 Reply
    Kamil
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 50
    • Postów: 58

    no ok ok… zastanawia mnie tylko że róznica w cenie jest, bo niby seryjny kosztuje tyle samo tyle że jest cały komplet razem z wiatrakiem tarczą od rozrusznika itp. tak samo z chińskim tuningowymi sprzęgłami.

    a moze jest jakas regula na te rolki bo w takim razie kupiłbym te sprężynki, centralkę i rolki. podobno do 80(72)ccm najlepsze sa ok. 7g ale nie wiem czy jak centralka twardsza to rolki tez czy lepiej dac sobie siana z centralka albo kupic centralke i ew. dwie pary rolek bo nie chce kupowac tez nie wiadomo ile par poniewaz nie mam zbytnio kasy.

    #125691 Reply
    Kamil
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 50
    • Postów: 58

    …a chce podnieść nieco przyspieszenie i osiągi bo może przez to mam gorsze osiągi przy większym cylindrze bo naped nie jest dobrze zestrojony.

    #125694 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    No widzisz, Ty piszesz, że podobno rolki 7 najlepsze, ja miałem 4,5 przy 72 ccm i były najlepsze.

    #125695 Reply
    Kamil
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 50
    • Postów: 58

    a centralke zmieniales czy tylko rolki ? 😉

    #125696 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Nic nie ruszałem, poza rolkami. Wszystko seryjne.

    #154367 Reply
    Kamil
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 50
    • Postów: 58

    wroce do tematu… jaki v-max miales na 50tce? czujesz roznice w przyspieszeniu ?

    #160796 Reply
    Kamil
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 50
    • Postów: 58

    zrobię mały odkop, czy większe kanały w głowicy wpływają na v-max czy przyspieszenie ? bo na allegro sa glowice z kanalami 18mm i 20mm

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: 4t 80ccm i słaby v-max
Twoje informacje:




Back to top button