4 suw, silnik 139fmb kopci

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #302381 Reply
    Ritez
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 23
    • Postów: 26

    Siemka!
    Mam problem. Wczoraj w czasie jazdy na wysokich obrotach zablokowało mi koło, miałem ok 65-70 na liczniku, lekko z górki. Pisk opony, ale opanowałem i przed samym zatrzymaniem puściło. Potem było normalnie, brak spadku mocy, ale motorower zaczął kopcić na biało, tak znikomo. Dzisiaj odpalam i dym jak z 2 suwa, tyle że biały. Nie czuć oleju, a on sam nie ubywa. Nie jeździłem dziś na nim. I teraz pytanie co się mogło stać? Wczoraj po tym zajściu przejechałem jeszcze jakieś 60 km i nic się nie działo, jedynie to kopcenie. Olej jest. Mogły paść pierścienie albo uszczelki? Co mogło być przyczyną zablokowania się koła?
    Silnik ma nieco ponad 1700km. Cylinder fabryczny 50ccm.
    Proszę o pomoc

    #302388 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    mógł tłok stanać w garku [tylko to mi do glowwy przychodzi po twoim opisie]

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #302393 Reply
    Ritez
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 23
    • Postów: 26

    Właśnie ciężko jest mi stwierdzić co się stało, bo wynikiem tego jest tylko to kopcenie.
    Masz może pomysł co może być przyczyną samego kopcenia? To się zaczęło tak nagle, właśnie po tym zablokowaniu koła.

    #302400 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    cylinder i głowica do zdjęci i przeglądu. I zapewne do wymiany

    #302409 Reply
    Ritez
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 23
    • Postów: 26

    Po takim przebiegu? Wydaje mi się że gdyby coś poważniejszego typu właśnie cylinder, głowica, tłok, to by się nie dało jeździć. A on normalnie chodzi, mocy nie stracił, innych odgłosów niż te wcześniej nie wydaje. Tylko to kopcenie, lekko czuć olej, ale ten go wg nie bierze albo bardzo małe dawki bo cały czas sprawdzam.

    #302412 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    przebieg nie ma znaczenia.
    Jeżeli czujesz olej to bierze olej – mniej lub więcej ale jednak. Z drugiej strony skąd wiesz czy olej nie znika? Może rozrzedza go paliwem i dlatego ilość jest plus minus stała.

    #302418 Reply
    Ritez
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 23
    • Postów: 26

    Od razu po tym zablokowaniu się koła wszystko sprawdziłem i wszystko grało. Dojechałem do celu, jakieś 15 km jeszcze i dopiero na miejscu się okazało że trochę kopci. Potem jeszcze 40/50 km zrobiłem i oleju nie ubyło.
    Ale czuć że bierze olej, tylko teraz takie pytanie, jak duża może być ta usterka? No i czy to możliwe że jeździ normalnie jeśli coś stało się z cylindrem albo głowicą?

    #302420 Reply
    Drapoll
    Uczestnik
    • 15
    • Postów: 88
    • Postów: 103

    Jeszcze ci chwile pojeździ normalnie, a później odmówi współpracy…

    #302429 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Ritez do mnie chłopaczek przyprowadził zumico ronin [ten sam silnik] uszczelniacze zaworowe potopione,pierścieni praktycznie zero a jeździł,lał 1l oleju na 50-75km a siwo za nim było jak by się chłopu siano paliło:D Taki urok tego silnika że jak juz się trafi dobry egzemplarz to i na szczynach pojedzie:D

    #302449 Reply
    Ritez
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 23
    • Postów: 26

    Czyli co proponujecie? No i jakie koszty naprawy będą

    #302463 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    zgłoś na gwarancję że ci kopci i się ni pucój że dawałeś po pixxxie i tyle,jak gar nie ucierpiał to zmienią tłok z pierścieniami,uszczelniacze zaworów [o ile ucierpiały] a stan twego portwela o 150-200zł

    #302505 Reply
    Ritez
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 23
    • Postów: 26

    Rzecz w tym że jestem drugim właścicielem. Pierwszym była kobieta która przejechała nim 150km i odstawiła do garażu. Ja zakupiłem go przed zimą. Gwarancja minęła miesiąc temu (wtedy przebieg wynosił 1500km).
    Z tego co na dzisiejszy dzień sprawdziłem to wszystko przy nim chodzi ok, tylko że kopci. Po przejechaniu kawałka nie widać różnicy odnośnie do np tygodnia temu. Myślę że nie jest to duże uszkodzenie.
    Na jaki wydatek mam liczyć gdybym odstawił go do mechanika/serwisu? (min i max) Tylko 150-200 zł?

    #302507 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    A skąd żeś ty sabina:D
    Zależy od miasta np; w łęczycy 400zl tuning tego silnika na 72ccm [cylinder,tłok pierścienie,głowica] części razem z robocizną.

    #302509 Reply
    Ritez
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 23
    • Postów: 26

    Małopolska, Okolice Tarnowa
    To na jakie koszty mogę liczyć?

    #302510 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Kwestia cennika serwisu jak wyżej ci napisałem.

    #302511 Reply
    Ritez
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 23
    • Postów: 26

    Wybacz, ta druga linijka mi się nie wyświetliła poprzednio.
    Mam w zamiarach wymianę silnika na 125ccm (na wakacje), więc dlatego żadnego tuningu nie robiłem.
    Teraz pytanie czy się opłaca to robić, czy odstawić motor do garażu (bo chyba się już nim jeździć nie da) i czekać do lipca?

    #302514 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Jak masz w planie zmianę silnika a po rozgrzaniu nie kopci to duś dziada zdechnie lub przeżyje bo silnik i tak wymienisz:)

    #302515 Reply
    Ritez
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 23
    • Postów: 26

    Czyli mogę nim jeździć? Mam się bać że mi stanie na środku drogi?

    #302516 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    Ritez napisał:

    Czyli mogę nim jeździć? Mam się bać że mi stanie na środku drogi?

    Weź wdech, przeczytaj wątek od początku.

    #302518 Reply
    Ritez
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 23
    • Postów: 26

    Dobra, okey. Dzięki za pomoc!

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: 4 suw, silnik 139fmb kopci
Twoje informacje:




Back to top button