3 pytania na start od żółtodzioba

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 3 pytania na start od żółtodzioba

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Majk1987 Majk1987 3 tygodnie, 5 dni temu.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #669885
    Zdjęcie profilowe Majk1987
    Majk1987
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witajcie.

    Jestem nowy i to mój pierwszy post wiec zmuszony jestem w tym dziale wrzucić swoje zapytanie. Gdyby była taka konieczność proszę Moda o przerzucenie w odpowiednie miejsce.

    Jestem na końcowym etapie kupienia mojej pierwszej 125tki (junak123 2015 8tys.przebiegu).
    Jednak zanim to zrobię jako że jestem kompletnym nowicjuszem w tym temacie chciałem poruszyć 3 kwestie które mnie nurtują…

    1. Kupując taki używany motocykl jakie naprawy/wymiany w pierwszej i nastepnej kolejności mnie czekają. Jaka cena takiego serwisu i części mniej więcej by oscylowała.

    2. Zastanawiałem się nad delikatnym tuningiem takiego motocykla, czytałem że można wymienić cylinder na „lepszy”, część wydechu, itp.
    Jak to się ma w stosunku do ceny takiego serwisu (czy gra jest warta świeczki), jak to się ma do braku prawa jazdy katA i ewentualnej kontroli policji na drodze.

    3. Jestem z Opola i pytanie czy możecie polecić jakiegoś mechanika który umiał by się zająć powyższymi niuansami. Wiem wiem pewnie nie reklamujemy nic i nikogo ale jakaś podpowiedź na priv w tym temacie była by dla mnie jak złoto.

    Junaka kupuję od kolegi który poleca motocykl i obiecuje jego stan i sprawność. Razem pracujemy i się znamy, cena okazyjna więc myślę że jak na pierwszą taką maszynkę warto spróbować…

    #669982
    Zdjęcie profilowe Felek
    Felek
    Użytkownik
    • Postów: 67

    1. Z rzeczy oczywistych to należy pamiętać o przeglądach technicznych i ubezpieczeniu OC.
    Z rzeczy mniej oczywistych to należy zwrócić uwagę na stan ogumienia. O ile nie zrobił tego poprzedni właściciel, warto opony wymienić prędzej czy później bo to poprawi komfort jazdy i nie będzie Cie zmuszać do śmigania z pompką w plecaku. Oprócz tego w Junaku można się spotkać z przeróżnymi usterkami, a to się coś odkręca, a to coś pęknie, a to coś skrzypi, a to coś wibruje przy większej prędkości. Trzeba pojeździć, na bieżąco starać się wyłapywać jakieś anomalie i na nie reagować. Przy przebiegu 8000 km i o ile kolega o niego dbał, na czas zmieniał oleje i filtry, regulował gaźnik i zawory, ani nie piłował to raczej nie ma się czego szczególnie obawiać. Najlepiej trzymać się harmonogramu napraw zawartego w książce serwisowej/instrukcji dodanej do motocykla. Tam są interwały kiedy lub co ile km należy dokonać inspekcji, wymiany bądź naprawy danego podzespołu. Tak czy tak, to tani motocykl, zepsuć może się wszystko. Nie wiele różni się jakością od prostych azjatyckich skuterków ale podobnie jak i one, może zaskoczyć swoją wytrzymałością.

    2. Są na rynku pełne zestawy do wymiany części na większą pojemność niż 125cc ale to już oznacza, że musisz też zmienić dane techniczne swojego egzemplarza w urzędzie i na stacji diagnostycznej. Ceny od kilkuset złotych wzwyż. Efekty raczej mizerne, w dodatku może mocno wzrosnąć spalanie i zużywanie innych części. Minusy – pojazd może zostać potraktowany jako motocykl wyższej kategorii w tym wypadku A2 (powyżej 15KM), co oznacza, że wzrosną też opłaty za ubezpieczenie i inne. Sporo zachodu, opłat i czasu – jeśli tego nie zrobisz zgodnie z prawem, a nie daj Boże spowodujesz wypadek motocyklem po tuningu, który przekracza prawne wytyczne kat A1 – NIE DZIAŁA UBEZPIECZENIE OC. Co to oznacza? Odmówią Ci pomocy, odmówią wypłaty odszkodowania i masz masę problemów. Z własnej kieszeni pokryjesz straty na mieniu bądź zdrowiu poszkodowanych, nie mówiąc już o tym, że sam będziesz prawdopodobnie mocno poszkodowany. Zdecydowanie nie polecam, nie warto się tak narażać tylko po to by mieć świadomość, że jeździsz na tuningowanym motocyklu! Lepiej pojeździć tym co masz, a jak poczujesz, że trzeba Ci więcej to zrobić uprawnienia odpowiednie i nabyć inny pojazd.

    3. Nie jestem z Opola ale coś mogę doradzić. Polecam samodzielnie zagłębić się w mechanikę, podpytać kolegi (poprzedniego właściciela) jeśli ma o tym pojęcie. Kupić książkę, z której można czerpać wiedzę – koszt znacznie mniejszy niż oddawanie ciężko zarobionych pieniędzy jakiemuś mechanikowi. To niezła frajda i satysfakcja kiedy coś zrobisz sam a z książką i odrobiną cierpliwości ciężko jest pobłądzić.
    Polecam książkę https://www.ceneo.pl/36518180
    Niekoniecznie tą ale jej podobne. Są w niej zawarte również modele z silnikiem takim jak w Twoim Junaku 123 i pełen ich serwis. Ze mnie jest w najlepszym wypadku mechanik amator ale sam z powodzeniem dokonuję większość napraw w swoim skuterku od 5 lat.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #670002
    Zdjęcie profilowe Majk1987
    Majk1987
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Dzięki wielkie za odpowiedź, na pewno rady się przydadzą.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie