3 pytania na start od żółtodzioba

Witajcie.

Jestem nowy i to mój pierwszy post wiec zmuszony jestem w tym dziale wrzucić swoje zapytanie. Gdyby była taka konieczność proszę Moda o przerzucenie w odpowiednie miejsce.

Jestem na końcowym etapie kupienia mojej pierwszej 125tki (junak123 2015 8tys.przebiegu).
Jednak zanim to zrobię jako że jestem kompletnym nowicjuszem w tym temacie chciałem poruszyć 3 kwestie które mnie nurtują…

  1. Kupując taki używany motocykl jakie naprawy/wymiany w pierwszej i nastepnej kolejności mnie czekają. Jaka cena takiego serwisu i części mniej więcej by oscylowała.

  2. Zastanawiałem się nad delikatnym tuningiem takiego motocykla, czytałem że można wymienić cylinder na “lepszy”, część wydechu, itp.
    Jak to się ma w stosunku do ceny takiego serwisu (czy gra jest warta świeczki), jak to się ma do braku prawa jazdy katA i ewentualnej kontroli policji na drodze.

  3. Jestem z Opola i pytanie czy możecie polecić jakiegoś mechanika który umiał by się zająć powyższymi niuansami. Wiem wiem pewnie nie reklamujemy nic i nikogo ale jakaś podpowiedź na priv w tym temacie była by dla mnie jak złoto.

Junaka kupuję od kolegi który poleca motocykl i obiecuje jego stan i sprawność. Razem pracujemy i się znamy, cena okazyjna więc myślę że jak na pierwszą taką maszynkę warto spróbować…

  1. Z rzeczy oczywistych to należy pamiętać o przeglądach technicznych i ubezpieczeniu OC.