2T - z czym się to je?

Chcę się dowiedzieć nieco o ekploatacji 2T, kosztach i na co zwracać uwagę. Z początku byłem zrażony do 2T ale .. Teraz wyparły mi 4-ki. Ale dalej nie wiem "z czym się to je?" Więc myślę że mi wytłumaczycie ;d

2T hmm... silniki mocniejsze od 4T ale bardziej lubiące paliwko ;)
Co do eksploatacji ;) to jest to samo ;) no tylko 2T ma dozownik oleju który najczęściej wystarcza na 1000km więc trzeba go dolewać, 2T nie ma zaworów jak w 4T :) reszta takiego skutera jest identyczna jak w 4T.
Więc jeśli 4T 50cc pije od 2-3L na 100km to 2T wypije 3-4L ;) 2T są mocniejsze, troszkę głośniejsze, może bardziej awaryjne. znaczy na krócej silnik wystarczy... załóżmy że silnik 4T bez remontu przejedzie 50 tyś km to 2T przejedzie 30tyś ;) ale to tylko założenie.

2t pije 2,5-3,5l, żeby wypił 4 to trzebaby non stop z odkręconą manetką jechać :)

maniek po 30 tyś robisz remont za 500 zl i masz na kolejne 30 tyś :)

Dzięki wam :)

madi w 4T robisz tez remont i jezdzisz :P

Albo robisz remont i jedziesz dalej albo sprzedajesz komuś komuś żeby on zrobił remont

Albo nie robisz remontu i nie jeździsz:P / sory za offtop

Pytanie kolega zadał dość śmieszne,to tak jak zapytać co kupić auto z silnikiem wysokopręznym czy benzynowym.Od kiedy to 2t jest mocniejszy od 4t jak to napisał kolega Maniek-smola.Silnik 2t to po prostu sprezarka,najprostsza konstrukcja chodzi nikt nie wie dlaczego.Szybciej wkręca się na obroty ale to tez zalezy od modelu i producenta.Zasmradza powietrze i to bardzo.Dżwiek ruszajacego 2t moze przyprawidz o ból zębów.Moc w silniku 2t wynika z wykręcenia obrotów czyli chałas.Jednosta 4t jest cichsza mniej pali i napewno ma wyzszą moc na nizszych obrotach.Podsumowujac silnik 2t jest prostszy w budowie odpada rozrzad.Ale nie polecam ze względu na jazgot, którego ja nie znosze.