2t-Słaby pod gore po wymianie paska,przegrzany dzwon

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #183393 Reply
    Sonny15
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 6
    • Postów: 7

    Witam 🙂
    Mam problem z moim skuterem 2t.Przed wymianą paska skuter sprawowal sie bardzo dobrze pod gorę a po wymianie paska na nowy skuter ledwo co ciągnie pog górę… w dodatku po przejechaniu 600 km dzwon sprzegla zrobil sie miejscami fioletowy.Więc mam pytanie co moze byc spowodowane tym ze po wymianie paska skuter ledwo co ciągnie pod gorę a na starym jechal dobrze?i dlaczego dzwon zaczął się przegrzewać? Dodam skuter ma rolki 5g. 🙂
    Pozdrawiam 🙂

    #183398 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    a pasek identyczny ?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #183423 Reply
    Sonny15
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 6
    • Postów: 7

    Pasek byl 792×16.6 i z racji ze nie moglem kubic takiego o tych wymiarach kupilem 792×17 i z gory to licznik zamyka a na tamtym tylko do 70 dochodzil.

    #183435 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Staraj się rozumieć napęd w skuterze tak jak w rowerze z przerzutkami. Wtedy lepiej zrozumiesz co się dzieje i czemu.
    Jak masz pasek o 0,4mm szerszy, to tym samym żeby przy tej samej długości pasek się zmieścił, musi wejść na wariatorze wyżej – na większy obwód wariatora (bo tarcze zsuwają się do siebie ile mogą). W sumie masz tak, jakbyś w rowerze z przodu założył jeszcze większą tarczę niż do tej pory miałeś.

    hosting

    Paska nie da się ścisnąć, wariator jest zsunięty maksymalnie, więc pasek wędruje na większy obwód wariatora. Tak samo byś miał gdyby szerokość paska była taka jaka powinna być, ale pasek byłby dłuższy w obwodzie o 1…2 mm.
    Daje to efekt taki, że tracisz na sile (mocy) ale zyskujesz na szybkości – tak jak w rowerze: większa tarcza z przodu = szybciej jedziesz ale musisz więcej siły włożyć żeby jechać; jeśli nie masz tej siły a jest górka – zaczynasz zwalniać bo jesteś słabszy przy takim przełożeniu.
    Żeby to zniwelować, podejrzewam że minimalna zmiana wagi rolek może pomóc (choć nie musi), ew. czekać aż pasek się zużyje poniżej 17 mm szerokości, lub założyć jakiś pierścień między tarcze wariatora taki, żeby tarcze schodziły się o 0,4mm mniej niż teraz.

    #183465 Reply
    Sonny15
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 6
    • Postów: 7

    Czyli tulejka o szerokosci 0,4 mm wystarczy? 🙂

    #183467 Reply
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 2 876
    • Postów: 2 876

    No, mimo wszystko, jakoś nie bardzo mogę sobie wyobrazić tulejkę 0,4mm… Sorry…

    #183511 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    a ja w ramach dalszej regulacji oraz ulepszania doskonałego zanabyłem kolejne graty.

    na miejsce chyba przegrzawającego sie seryjnego dzwonu sprzęgła podobno jeden z lepszych i lżejsze rolki coby kręcić wyżej.
    A w ramach prezentu na pierwszy wtorek tygodnia boost butla malossi – żeby sie ruszało (bo jestem wieśniakiem i lubie gadżety a poza tym podobno zaoszczędza 0,2L na 100km. A może nawet 0,5L)

    #183513 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    Wombat presents: pimp my scooter 😛

    #183520 Reply
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 2 876
    • Postów: 2 876

    No, przecież miałeś się no tego… zamienić… wymienić… podmienić… a! Zmienić…? :)))

    #183525 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Wombat a to twoje ulepszanie nie przerosło już wartości skutra?tak z ciekawości:)

    #183526 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    Druid napisał:

    No, przecież miałeś się no tego… zamienić… wymienić… podmienić… a! Zmienić…? :)))

    To zdanie było skierowane do…?

    #183530 Reply
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 2 876
    • Postów: 2 876

    No do Wombata. Dopiero co wspominał, że nadchodzi kres jego współpracy z Junakiem, a tu kolejne podmiany bebechów… :I

    #183535 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    A to nie wiedziałem.

    #183538 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    Dawno koszty modyfikacji przerosły wartość. Nie ma to większego znaczenia. Tak samo jak to czy mam w planach się go pozbyć i kiedy. Teraz trzeba zmienić sprzęgło i go do końca wyregulować bo jeszcze ze 2 miechy to swobodnie będę nim jeździł.
    Ja nie mam tak że skoro postanowiłem go w bliżej niesprecyzowanej przyszłości sprzedać to już teraz nie dołożę ani złotówki „bo się nie opłaca” przecież.

    #183541 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Nie będzie ci go szkoda sprzedać mniejsza o koszta,ale czas mu poświęcony,sentyment że tyle w nim dłubałeś?

    #183544 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    bez żalu. to zabawka. następna osłodzi gorycz rozstania.

    #183547 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    A jakie w grę wchodzą tez skutery czy już mniej pedalski sprzęt?:D

    #183550 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    raczej głównie pedalski z przyczyn czysto miejsko-praktycznych ale z tęsknym spojrzeniem na honde shadow

    #183551 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Co tu tęsknić trza kupić i się cieszyć.

    #183557 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    ale shadow jest duży, jest motorem. fajny by był na dalsze wypady. Tylko że te „dalsze wypady” to 1% zastosowań. 99% to miasto i tutaj skuter. Do tego niezbyt wielki skuter jest idealny. leniuch, automat, mały gabaryt, parkujesz jak rower i w nosie masz.

    #183558 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    to też jakiś maxi 125 odpada w takim wypadku[chodzi mi o gabaryty]

    #183560 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 1 998
    • Postów: 2 000

    E tam, w ofercie KYMCO Wombat na pewno zawsze coś znajdzie… 🙂
    (no i teraz łomot…)

    #183562 Reply
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 2 876
    • Postów: 2 876

    A Arasz życzliwie doradzi… :)))))))

    #183563 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    paci napisał:

    A jakie w grę wchodzą tez skutery czy już mniej pedalski sprzęt?:D

    No tak, wszyscy mamy domy z garażem pod miastem, 50km do pracy i cały rok słońce z temperaturą na plusie.

    125tki maxi skutery nie są aż takie wielkie, bez przesady.

    #183564 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    arasz74 napisał:

    E tam, w ofercie KYMCO Wombat na pewno zawsze coś znajdzie… 🙂
    (no i teraz łomot…)

    po co mi drugie ? 🙂

    #183569 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 1 998
    • Postów: 2 000

    Od kilku KYMCO przed domem głowa nie boli 🙂

    #183572 Reply
    Sonny15
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 6
    • Postów: 7

    Poprawka pasek zostal zmieniony z 792×16,6 na 792×15,5.Przepraszam ale wlasnie sprawdzilem bo mialem watpliwosci co do wymiarow.
    Moze mi ktos pomoc co to moze byc ze tak pog gore slabo idzie i jak temu zaradzic? 🙂

    #183589 Reply
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 2 876
    • Postów: 2 876

    Może załóż po prostu właściwy pasek, zanim grzebaniem w sprzęcie zrobisz sobie gorzej… :)))

    #183599 Reply
    Sonny15
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 6
    • Postów: 7

    Stary pasek jest juz cienki i zostawia czarne slady na wariatorze

    #183602 Reply
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 2 876
    • Postów: 2 876

    No, nie osłabiaj mnie. Przecież nie napisałem, żebyś założył stary pasek, tylko żebyś kupił pasek o takiej samej szerokości!

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: 2t-Słaby pod gore po wymianie paska,przegrzany dzwon
Twoje informacje:




Back to top button